Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjeelp! Trenger navnehjelp!


Bambi
 Share

  

28 stemmer

  1. 1.

    • Pixie: En fe-lignende skapning, spesielt en som kan være rampete, leken og livlig ånd. Betyr fe og opprinner fra Irsk mytologi. Er et jentenavn.
      22
    • Idi: Tatt ifra General Idi Amin Dada Oumee, han var en militær diktator og 3 president av Uganda. (Det menes å være utført tortur og mord på et sted mellem 100.000 og 300.000 personer i årene fra 1971?1979.) Idi betyr "Født under slutten av Ramada...
      6


Recommended Posts

Som noen av dere vet henter vi en liten, forhåpentlig blå merle aussie tispe nærmere jul. Hvilket navn synes dere passer best til en aussie tispe? Vi kan ikke se ut til å bli enige, da spør vi alle om hjelp nå. Da jeg liker å være forberedt. Navnet vil ikke bli fastgjort uansett før vi har møtt valpen. Slik har jeg gjort det hele veien. Sofus skulle hete Luca inntil jeg møtte han, da ble det Sofus. Zaira skulle hete Zaira og ble hetende Zaira, fordi hun passet det.

Det er ikke lett å velge navn når det skal høres rimelig likt ut på Norsk og Dansk, men samtidig passe til å uttales på Nederlandsk. Ikke stå for likt med tidligere eide hunder, nær familie og nære venner. *Sukk*

Pluss at jeg vil at navnet betyr noe for meg. Sofus var visdom, Zaira var prinsesse og rose.

Så dere må gjerne komme med forslag foruten disse, men ingen R i navnet, da det kan vi ikke uttale likt nok. Jeg har gått igjennom tusener av navn allerede...

Pixie: En fe-lignende skapning, spesielt en som kan være rampete, leken og livlig ånd. Betyr fe og opprinner fra Irsk mytologi. Er et jentenavn.

Idi: Tatt ifra General Idi Amin Dada Oumee, han var en militær diktator og 3 president av Uganda. (Det menes å være utført tortur og mord på et sted mellem 100.000 og 300.000 personer i årene fra 1971–1979.)

Idi betyr "Født under slutten av Ramadan" (Som er åpenbaringen av Koranen). Opprinner fra Afrikansk-Swahili. Er ett guttenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...