Jump to content
Hundesonen.no

Jeg trenger navnehjelp, til ei lita jente

Recommended Posts

Da har det seg slik at jeg og min kjære forlovede blir foreldre for første gang i august. Vi får en jente, og jeg er på desperat navnejakt :)

Jeg liker mange av de "populere" navnene, men vil ikke ha et navn som "alle" har.

Jeg har en liten liste men vet ikke helt jeg, navn er vanskelig jo! :aww:

Min lille liste :)

-Melissa

-Emilia/Amelia

-Michelle Aurora

-Serina Lovise

-Leah

Hadde guttenavn klart da alle trodde det skulle bli gutt, men jente navn har jeg ikke tenkt på nei :ahappy:

Noen som har lyst å komme med noen ideer? Er veldig åpen for de fleste forslag som ikke er altfor vanlige :)

• Like 1

Har ikke så mange forslag, men gratulerer så masse. :D

vi venter også ei lita jente i begynnelsen av Juni. :)

Syns forøvrig jentenavn er lettere enn guttenavn jeg da, hadde jeg ventet gutt hadde jeg hatt store problemer. :lol:

Guest Yellow

Gratulerer! :flowers:

Navn jeg liker, eller kombinasjoner:

Sol Aurore.

Iwa Tonett.

Vår Ilona.

Ivanett.

Isolde.

Avadele.

Engelika.

Sienna.

Philia (kjærlighet).

Avelina.

Mine to favoritter deler jeg ikke med noen. :twisted:

Ilsa :P

Det skulle nemlig A hete hvis han ble jente. Lette ikke så mye etter jentenavn da, siden jeg 'visste' han ble gutt.

Edel var også høyt oppå lista, etter min bestemor. Synes det er vakkert jeg :wub:

• Like 1

Mathilde, Marie, Gunhild, Elisabeth, Tonette.

Takk! Mathilde er tatt med på lista :ahappy:

Lina Kristine har bestemt at vår jentunge (som ikkje kjem på mange år enno) skal heite Ronja...

*flir* Jeg har blitt kalt Ronja hele livet av mamma, tror jeg har blitt kalt det ofere enn mitt eget navn. Fint navn men litt "oppbrukt " for min del, hehe.

Gratulerer med jente på vei! :ahappy:

Vi får vår lille snuppe i begynnelsen av juni, aner foreløpig ikke hva hun skal hete. Men navnekarusellen til klikk.no er kjempefin synes jeg :)

Takk og gratulerer til deg å! Har sett litt men kan jo alltids gi det en ny sjangs :ahappy:

Har ikke så mange forslag, men gratulerer så masse. :D

vi venter også ei lita jente i begynnelsen av Juni. :)

Syns forøvrig jentenavn er lettere enn guttenavn jeg da, hadde jeg ventet gutt hadde jeg hatt store problemer. :lol:

Takk og gratulerer til deg å! Mange som får juni barn i år :ahappy: Men altså, hvis du sier jentenavn er så lett så må du komme med noen forslag da, jentenavn er vanskelig :aww:

Hedda

Hedvig

Tuva

Vivil

Vår

Tilda

Milla

Liker enkle navn, jeg.

Takk for fine forslag! Er veldig glad i Hedda og Tuva, men Hedda liker ikke mannen så godt, og Tuva er brukt av nære venner.

*smake litt på de andre*

Gratulerer! :flowers:

Navn jeg liker, eller kombinasjoner:

Sol Aurore.

Iwa Tonett.

Vår Ilona.

Ivanett.

Isolde.

Avadele.

Engelika.

Sienna.

Philia (kjærlighet).

Avelina.

Mine to favoritter deler jeg ikke med noen. :twisted:

Åh, her var det masse spennende navn! Takk! :)

Huff, jeg liker ingen jentenavn, er mange som er helt greie, men ingen jeg virkelig LIKER, som jeg gjør med guttenavn... :aww:

Så er bare å komme med flere forslag, jeg setter STOR pris på det :flowers:

Jeg heter Arielle og det er jo ikke et vanlig navn

andre jeg kommer på:

Una

Tuva (heter min søster)

Karen Emilie

Mariann

Marielle

Cristina (kristina)

:)

Og gratulerer så mye meg baby på vei :D

Vi vurderte både Emilie og Leah til datteren vår, og da hun kom ut var hun en Emilie. Vi ville ikke bestemme oss for navn før hun ble født, da så vi hva hun passet best til. Gratulerer så mye, dere har mye å glede dere til! :D tiden går sinnsykt fort!

Leah Maria

Anna Maria

eller Tia Maria (etter kaffelikøren, hehe) :P

Uansett; jeg liker Maria-navnet, det er en tidløs klassiker! :)

Jeg synes virkelig at du har god navnesmak altså :innocent:

Ellers liker jeg:

- Nora

- Nathalie

- Aurora

- Marlies ( har ei venninne som heter det, og jeg synes det er så fint. Uttales "Maliis" med tynn L)

• 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Uff, her er det vanskelig å gi gode råd. Det er en vanskelig situasjon når hunden har hatt slike opplevelser og blitt aggressiv i etterkant. Jeg har selv hatt det, og det er mye jobb. Det vil også være vanskelig å få omplassert en slik hund. Er det et argument mot henne at hunden da kanskje må avlives? En annen ting er jo at dere har tatt på dere denne hunden og levd med den i fire år. Selv om dere har opplevd vanskelige situasjoner så har dere tatt på dere et ansvar for et dyreliv. Jeg vet ikke hvor sterkt/viktig dette er for deg, om du kan bruke argumentet at om du finner ut om noen år at du ikke vil være far, så blir det slik? (en vesensforskjell altså, og ikke et argument jeg ville brukt selv) Er det et alternativ å finne et avlastningshjem? Kanskje ikke noe enklere enn omplassering, men om dere kan finne noen som kan ha hunden i perioder, så kan dere også kjenne litt på hvordan livet uten hund/den hunden er? Er hun redd hunden skal skade barnet? Det er lite sannsynlig, og jeg kan ikke tenke meg noe bedre for barn enn å vokse opp sammen med en hund. Ingen gode råd dessverre, bare masse sympati herfra.
    • Hei. For 2 måneder siden ble jeg far for første gang. Jeg har vert så lykkelig, men i dag ble jeg skikkelig satt ut. Min samboer / kone i 10 år sa at hun ikke ville ha hund lenger. Hunden vår er 4 år gammel og det var en avgjørelse vi tok sammen å få hund, men jeg var mer gira en henne da jeg har vokst opp med hund mens hun ikke har hatt noe særlig forhold til dyr. Hun sier at hun mer og mer det siste året har følt et ubehag ved å ha hund heller en glede og trives ikke med det lenger. Jeg tror også hun er ganske lei av å være ekstra påpasselig hele tiden da vi har en ganske kraftig liten plugg. Vi har en engelsk Staff som inntil for 2 år siden var snill mot alt og alle, selv aggressive hunder. Men etter to episoder med løse hunder hvor han ble angrepet er han blitt skeptisk til noen hunder, særlig hvis de viser litt tegn til agresjon, spesielt hann hunder. Skal sies at jeg har trent på deeskalering så jeg klarer stort sett å plukke opp og avvepne situasjoner som kunne ført til knurring og bjeffing selv når den andre hunden bjeffer i vei. Men nylig så var det en episode hvor kona ammet den 2 måneder gamle sønnen vår og hadde bundet hunden vår til et tre (kort bånd), men så kom en løs hund og det ble et basketak. Det var over ganske raskt, men hun ble ganske satt ut. Jeg er nå ganske fortvilet for uansett hvor mye jeg sier at jeg skal redusere lasten på henne å ha hund (stell, turer, rengjøring hjemme) så har hun sagt at hun bare ikke vil ha hund i hjemmet lenger.    Det gjør meg ganske fortvilet da jeg er villig til å snu livet mitt opp ned for å beholde hunden som jeg ser på som et familiemedlem, noe hun desverre ikke gjør lenger.    Kunne trengt noen gode råd...
    • Er det ellers ro rundt valpekassa?  Så lenge hun gjør det hun skal så tror jeg at jeg kanskje ville sørget for ro rundt kassa, minst mulig påvirkning fra dere som kan stresse eller påvirke på noe sett. Og se om det går seg til? Er det riktig temperatur der osv?  Jeg er ikke så godt på avel, bare "tenker høyt" 😊
    • Fra 2016-2018 ble om lag halvparten av alle registrerte corgis i Finland røntget, og kun ca 10% av cardigan og ca 20% av pembroke var fri, resten har HD. Jeg kjenner jeg er skeptisk til påstanden om at de ikke plages av sin diagnose og at dvergveksten gjør det vanskelig å lese bildene, all den tid man hører om hunder av rasen som har blitt avlivet pga. nettopp HD. Jeg ville nok sett til Sverige eller Finland om jeg var deg, og jeg ville nok ikke kjøpt dersom jeg ikke fant et kull med godt kartlagte linjer som har en relativt pen HD-statistikk.
    • Jeg bruker ikke noe sikkerhetsbelte, men det er kanskje lurt å gjøre dersom du skal bruke den mye og ofte og i mer urbane strøk. Jeg bruker kun å sette mine hunder i sekk ved skader eller i steinur hvis de er slitne. Har aldri opplevd forsøk på å hoppe ut eller andre problemer, og jeg har gått noen lange, røffe etapper med hund på ryggen. Er i grunn mer bekymret for at de ikke skal klare å hoppe ut og dermed bli skadet hvis jeg faller eller sklir med sekken på. Noe lignende denne typen med glidelås er mest funksjonell til å bare bære hund og annet småtteri i. På denne typen lar jeg hodet stikke ut på venstre eller høyre side, ikke foran på sekken slik det er på Kurgo. Med disse kan man bare glide igjen slik at det kun er åpning for halsen, trenger ikke å modifsere den på noen måte.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...