Gå til innhold
Hundesonen.no

Toot's It's what I want


Whoopsis
 Share

Recommended Posts

Tuuusen takk! :D

Å neida, så ikke antydning til det - du var jo selve urbildet på den totale indre zen-roen med en urokkelig fattethet :lol:

:lol: Noe annet hadde da vært helt skammelig.

Å herlig <3 Arvet sele av opsen? ;) syns hun vokser for fort! tenk så stor hun har blitt når jeg kommer hjem fra ferie a! :o

Vi er da litt økonomiske! Ja, hun kommer til å være diger.. Nå har hun jo allerede tatt igjen Opsis. (Og Kida.. :lol: )

Gratulerer med utrolig flotte resultater fra helgen :)

De videoene du la ut var fantastiske! Så utrolig inspirerende og se hvor engasjert og flinke dere er! Det blir en brukanes maskot dette ja :)

Takk! Det er skikkelig koselig å høre. :flowers: Nå blir hun ikke trent så mye, så det går ikke så fort fremover, men det er ikke så farlig. Hun er kjempeartig å holde på med!

Nyeste prosjektet nå er å lære henne å logre når hun blir stilt opp. Hun logrer masse når hun er i bevegelse, men man vil visst ha logring hele tiden, og hun konsentrerer seg såpass når hun spiser disse godbitene at hun glemmer bort den delen. Kjenner jeg beveger meg inn i ukjente farvann.. Har egentlig nok med denne oppstillingen, om ikke man skal tenke på halen også! To uker til spesialen, men jeg tviler på at vi har fått til konstant logring før den tid. Men kanskje bittelitt halebevegelser? Jaja. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 296
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er hun 9 mnd om en uke, og har akkurat startet på første løpetid. Det har gått utrolig fort! For tiden er hun en veldig glad frøken uten impulskontroll, men selv om hun gjør litt ut av seg har hun

Og hun fortsetter å imponere. I dag fikk hun være med på en fellestrening, og AnetteH tok litt bilder som jeg ser meg nødt til å stjele.. Fine maskoten det!

Hun har ikke vokst noe i det hele tatt. Jeg tror faktisk hun har tenkt til å forbli i denne størrelsen for alltid. Og nå har snille snille Marie laget film av Klimatrening fra forrige uke. Tusen t

Vil man ha logring hele tiden? Det har ikke jeg fått med meg :S Det er vel mer at halen ikke skal henge rett ned? Casper sin blir gjerne helt stiv den, og står rett ut :P

Det er jo showshow! Aner ikke om man må, men Klima sin har hengt rett ned, og det går jo ikke.. Så da har vi fikset oss litt logring siden sist. Her har jeg fokusert mest på å belønne logringen, og ikke like mye fokus på selve oppstillingen. (Ikke at det hadde sett noe annerledes ut om det var det jeg hadde fokusert på, men man kan jo late som. :lol: )

Og etter en økt med logringstrening måtte vi nesten gjøre noe fornuftig, så da fikk hun trene litt lydighet. Har trent veldig lite, så det meste er likt som på 13-ukersfilmen. Bare med Klima i en større versjon. Og pluss dekk under marsj og en litt bedre avstand.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersøte :) Og du vet det kanskje ikke, men du trener nok både oppstilling og logring *ler* De må ikke logre, men jeg er enig med deg. Det ser bedre ut, litt mer show! :P Så jeg liker logring, ikke alle hunder det er naturlig hos da... Nico logrer når han står :) Men han logrer igrunn uansett hva han gjør...

Gleder meg til å møte Klima live :D :D Jippiii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flowers:

Supersøte :) Og du vet det kanskje ikke, men du trener nok både oppstilling og logring *ler* De må ikke logre, men jeg er enig med deg. Det ser bedre ut, litt mer show! :P Så jeg liker logring, ikke alle hunder det er naturlig hos da... Nico logrer når han står :) Men han logrer igrunn uansett hva han gjør...

Gleder meg til å møte Klima live :D :D Jippiii!

:lol: Det jeg mente var at jeg hadde hovedfokuset på logringen, og derfor belønnet jeg blant annet en del ståer jeg mest sannsynlig ikke hadde belønnet om det var det jeg hadde fokuserte på.

Gleder meg jeg og, det blir morsomt å møte massevis av dalmiser! :ahappy: Og jeg gleder meg til å løpe venstresvinger også, selv om jeg mest sannsynlig kommer til å snuble, løpe feil eller noe annet dumt. Men samme det, jeg regner med at noen hyler til meg fra sidelinjen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flowers:

:lol: Det jeg mente var at jeg hadde hovedfokuset på logringen, og derfor belønnet jeg blant annet en del ståer jeg mest sannsynlig ikke hadde belønnet om det var det jeg hadde fokuserte på.

Gleder meg jeg og, det blir morsomt å møte massevis av dalmiser! :ahappy: Og jeg gleder meg til å løpe venstresvinger også, selv om jeg mest sannsynlig kommer til å snuble, løpe feil eller noe annet dumt. Men samme det, jeg regner med at noen hyler til meg fra sidelinjen! :lol:

Bare stresse ned :) Er bare valpeshow! kos dere og tenkt at det er NULL krav :D

Og hyle fra siden kan vi prøve på, men bedre om vi HEIER på deg vell? :jump::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stresse ned :) Er bare valpeshow! kos dere og tenkt at det er NULL krav :D

Akkurat det tror jeg kommer til å gå helt fint. :lol:

Og hyle fra siden kan vi prøve på, men bedre om vi HEIER på deg vell? :jump::innocent:

Å, plis a! Gjør det! Høylydt. :queen::cool: Evt kan dere gjøre sånn her: :bow: . Det er også helt ok. Dette blir morosamt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så fantastisk søøt :) Og glad i å leke tydeligvis..

Fornøyd med prikken Maria?

Håper jeg rekker å hilse på lørdag, lite trolig desverre da det er uttak i ag ringen..

Siri

Jeg er utrolig fornøyd! Har fått akkurat det jeg ville ha og håpet på å få i henne, pluss en del ting jeg ikke turte å håpe på. Hun har mye lekelyst, er veldig miljøsterk, kosete, holder seg i nærheten, synes hun har et ganske godt språk, glad i mat, sosial, ingen problemer med å være alene, ikke spesielt mye lyd, veldig balansert (som at hun er lett å gire opp, men hun roer seg som oftest lett igjen også) og faktisk ganske så konsentrert. Jeg vet ikke helt hva mer jeg kunne bedt om? Nå er hun ikke så gammel, så hvordan hun blir som voksen er jo ikke så lett å vite, men det ser veldig lovende ut! Jeg har virkelig vært superheldig. :ahappy:

Det håper jeg! Kommer dere søndag?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flowers:

I helgen har vi vært på dalmatinerspesialen, og Klima var fantastisk eksemplarisk. Samme når vi tok en tur på NKK Drammen på søndagen, jeg kan bare stappe henne inn hvor som helst - og der sover hun. Det er behagelig det. :ahappy:

Det var 5 andre tisper i klassen hennes, og Klima endte opp med å bli plassert først. Ekstra kult når hun kun er 4,5 mnd, og at det gikk som det gikk selv om hun hadde mest lyst til å sette seg ned og ta en blund mens vi sto og ventet på tur. En smule trøtt bare. :lol: Videre ble hun slått av tispen som vant 6-9 mnd, og ble dermed 2BTK. Fine fine snille Klima! Vi fikk også skryt for godt samarbeid og at jeg var flink til å jobbe med henne, og det setter jeg nok enda mer pris på!

Kritikken:

"4 mnd herlig feminin tispevalp. Med fantastisk temperament og samarbeide. Står og går meget stabilt. Harmoniske flekker."

526125_10150823197206571_526406570_9720779_1220912845_n.jpg

Foto: Miriam Øzger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin hun er. Og ikke minst veldig flink. Bare 4,5 mnd... dette må jo bli helt fantastisk når hun blir eldre. Hvor skal det ende, liksom?

Dalmatinere er skjønne, herlig gemytt og deilig lekne. Gleder meg til å følge dere videre!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Så fin hun er. Og ikke minst veldig flink. Bare 4,5 mnd... dette må jo bli helt fantastisk når hun blir eldre. Hvor skal det ende, liksom? Dalmatinere er skjønne, herlig gemytt og deilig lekne. Gleder meg til å følge dere videre!

:flowers:

Er dette hunden som skal vinne vm lydighet kanskje? :lol: Dere er utrolig flinke! Og Klima begynner å se elegant ut! :D

:lol: Takk! Men nei. Kanskje hun skal få starte i klasse 1 en gang, men vi får nå se. Tar det som det kommer!

Fine Klima som lille Bellusen var livande redd! :D

Men hun var veldig snill som lånte bort buret sitt, det skal hun ha! Selv om hun kanskje ikke var helt overlykkelig. :lol:

Siden sist har vi vært på valpeshow i Sandefjord, og der endte hun opp som BIM begge dagene. (I konkurranse med en hannhund som også ble BIR-valp på spesialen) Dommerne var ikke hennes største fan, på lørdagen hadde hun for mye prikker på bena og i nakken og på søndagen var hun litt liten og spinkel. Veldig enig med kritikken hun fikk søndagen, for han er den første dommeren som har påpekt at hun har litt spinkle lår og at hun nok trenger litt tid på seg. Hun ble født prematur, så hun har nok fortsatt litt å ta igjen! Begge dagene var det også mye fint på kritikkene, og på søndagen synes jeg hun viste bevegelsene sine utrolig bra. Det føltes i hvert fall sånn, synd jeg ikke har noen vitner. :P

Bilde tatt av Eropia.

303582_10150884024049039_1219460665_n.jpg

Ellers er hun fortsatt superkul! Skal se om jeg får tatt noen nye bilder snart, for hun har utviklet seg en del i det siste. Nå er hun 5 mnd og 12 dager, så da nærmer hun seg kanskje full høyde snart? Ut i fra mine gjetteberegninger tipper jeg at hun kommer til å ligge på nedre del av standarden, og det passer meg midt i blinken. :ahappy: Forrige høydemåling besto av å plassere henne mellom Opsis og Ikke, og ut i fra det tipper jeg at hun er rundt 46 cm. Så 9 cm til hadde vært supert!

Klima en tur i sivilisasjonen.

600164_10151835407840567_1521494068_n.jpg

8030_10151835404840567_66443960_n.jpg

Enda et bilde stjålet fra Europia. Ella, Opsis, Klima og Bonus på vei hjem fra Sandefjord.

522694_10150885595444039_1170935434_n.jpg

Det var de bildene jeg klarte å grave frem på facebook. Drar hjem til kameraet mitt i dag, da skal det bli saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig liten frøken! Hun blir nok ei skikkelig skreppe når hun får litt mer former, med tid og stunder ;) Har ingen anelse om hvordan en dalmatiner skal se ut, men syns hun ser ordentlig feminin og velproporsjonert ut i kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nydelig liten frøken! Hun blir nok ei skikkelig skreppe når hun får litt mer former, med tid og stunder ;) Har ingen anelse om hvordan en dalmatiner skal se ut, men syns hun ser ordentlig feminin og velproporsjonert ut i kroppen!

Jeg håper! Synes ikke hun ser så verst ut foreløbig i hvert fall, uten at jeg egentlig har peiling på sånt.

Nå er hun 6 mnd, og Europia har knipset!

549108_483566028339832_1762151863_n.jpg

562937_483563571673411_1109635432_n.jpg

376940_483564268340008_944749329_n.jpg

Jeg synes den er ganske vakker. :wub: Og fortsatt bare god og enkel å ha med å gjøre! Hun har litt ressursforsvar mot andre hunder, ikke noe jeg har tenkt noe mer over, men sikkert verdt å nevne. Det vil si at jeg ikke gir henne bein om hun ligger i et rom med fremmede hunder, fordi hun da kan finne på å knurre til dem om de kommer for nærme. Så ja, jeg vil si det foreløbig holder seg godt innenfor normalen! Ellers er det på tide at hun lærer seg å gå pent i bånd, for hun begynner å bli sterk..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...