Gå til innhold
Hundesonen.no

Din jobb-uke.


idaemiliee
 Share

Recommended Posts

Jeg er hovedsakelig student og har forelesninger tre dager i uken. Mandag fra 9-13, onsdag 08.30-15.30 og fredag 9-13. Jeg har reisevei på rundt 3-3,5 timer tur/retur så det går mye tid der pluss at jeg alltid er på skolen klokken åtte. Pleier å sitte litt med lekser før dagen starter. Prøver også å lese på toget, men fantacy-bøker frister ofte mer kl 7 om morgenen :P

De dagene jeg har fri jobber jeg med skole, på tirsdager pleier jeg og noen andre fra samme by som meg å møtes for å jobbe litt sammen. Henger litt etter nå føler jeg og har en del innleveringer, så jeg har egentlig sitti med lekser i hele dag, med unntak av ett par turer ut med hunden :P

Jeg jobber en dag i uken på Kiwi. Jeg kunne sikkert ha jobbet to, men økonomien er grei og jeg trenger den tiden til skolearbeid. Jobber bare fredag eller lørdag, blir så lite søvn hvis jeg jobber i ukedagene :P Fredag er det 16-22, jobber jeg lørdag er det en del skift jeg kan ha. 07-14, 09-18, 12-20 eller 14-22. Tar innimellom ekstravakter når økonomien er litt skrall :P Når jeg jobber fredager er det veldig slitsomt. Da er jeg ute av huset 0645, hjemme fra skolen 15.30 og må dra på jobb 15.45. Er hjemme igjen 22.30, blir sliten av sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hjemmeværende husmor, og liker virkelig arbeidsdagen min Står opp mellom åtte og ni engang, spiser frokost, kler på meg selv og etåringen og setter hundene i bilen så avgårde til stallen. Slipper

Jobben er livet mitt/vårt (mannen og meg), vi driver gård med mange forskjellige dyr samt grønn omsorg/avlastning. Vi har aldri "fri" som i at vi kan legge bort alt, skru av telefonen eller reise bort

Vi kan jo slenge på at ved siste VGS-reform (når dei gjekk over frå grunnkurs, VK1 og VK2 til VG1, VG2 og VG3) fann dei ut at transportfag måtte liggje under sal og service, sidan dette var eit servic

Jobber på dyreklinikk.

Mandag: 13-16

Tirsdag: 09-12

Onsdag: 09-12

Torsdag: 13-16

Jobber kun 30%, og er 80% ufør.

Stortrives i jobben, er kjekt å ha noe å gå til. Selv om dagene i blant er tunge når formen er dårlig, så trives jeg så godt at jeg presser meg (for mye til tider) så godt jeg kan for å komme meg på jobb hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben er livet mitt/vårt (mannen og meg), vi driver gård med mange forskjellige dyr samt grønn omsorg/avlastning. Vi har aldri "fri" som i at vi kan legge bort alt, skru av telefonen eller reise bort uten å være minst mentalt tilstede. Arbeidstid er et ukjent begrep, det er fra vi våkner om morgenen og ut dagen. Vil jeg bruke en time eller 3 midt på dagen til å ut med hundene så kan jeg gjøre det, og heller bøkke bokser eller ta kontorarbeid (f.eks) på kvelden. Vi har altså stor frihet på hvordan vi legger opp dagene våre i ukedagene, sånn bortsett fra når dyrene skal fores, men samtidig svært lite frihet når det kommer til å reise bort over mer enn en dag. Det er sjelden et savn å kunne "glemme" alt å reise bort, vi har det godt slik vi har det, en ferie nå og da hadde sikkert vært greit, men.. Hjemme best! Det er en veldig altoppsluktende jobb, veldig variert, men nok like mye en livsstil som en jobb. Blir aldri rike på penger, vi har så vi klarer oss og dyra, men vi blir rike på så mye annet som gir oss mye glede. Det er fantastisk å kunne utgjøre en forskjell for mennesker :heart: Beste jobben!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Akkurat nå har jeg to studier og to jobber. Ikke en ideel situasjon, men jeg jobbet bortimot fulltid (delt på de to) og studerte deltid og søkte litt på impuls på fulltidsstudie. Og jeg kom inn og plutselig satt jeg der med hele pakka. Heldigvis er jeg ferdig i ene jobben etter april (3 måneders oppsigelsestid) og deltidsstudiet er ferdig i beg av juni.

Så nå har jeg skole 0830-16 mandag til fredag, tirsdag jobber jeg 17-21, torsdag har jeg deltidsstudie 1630-2030, innimellom jobber jeg fredag 17-21 og så jobber jeg hver lørdag (annenhver lørdag på begge jobbene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg to studier og to jobber. Ikke en ideel situasjon, men jeg jobbet bortimot fulltid (delt på de to) og studerte deltid og søkte litt på impuls på fulltidsstudie. Og jeg kom inn og plutselig satt jeg der med hele pakka. Heldigvis er jeg ferdig i ene jobben etter april (3 måneders oppsigelsestid) og deltidsstudiet er ferdig i beg av juni.

Så nå har jeg skole 0830-16 mandag til fredag, tirsdag jobber jeg 17-21, torsdag har jeg deltidsstudie 1630-2030, innimellom jobber jeg fredag 17-21 og så jobber jeg hver lørdag (annenhver lørdag på begge jobbene).

Stikkord: travel uke :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vanleg, keisam åtte til fire-jobb :D . Jobbar då som trafikkleiar i Suldal Transport avd. Bergen. Kvar 6. veke har eg vakttelefon, noko som gjer at eg må vere tilgjengeleg for sjåførane ikkje berre i Bergensavdelinga, men òg Haugesund (som er mykje større enn Bergen) og Oslo heile døgeret. Dette fordi vi har bilar som rullar 24/7, og då samlar vi heller alt utover vanleg arbeidstid på ein person kvar 6. veke, heller enn at alle skal svare for sine sjåførar heile døgeret heile veka. For kvar vaktveke får eg ein avspaseringsdag. Om eg må ut og køyre, og det går utover vanleg arbeidstid, får eg overtid for det som skjer utanom 8 - 16.

Tidlegare, då eg hadde fast rute på Bama (sjåfør), jobba eg 5 - 14, og fri tysdagar. DET var luksus, det :D .

Lærling innen hva?

Butikkfag, vil eg tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er deltidsansatt i dyrebutikk.

Slik er mine uker:

Uke 1:

Mandag:15:00- 20:00

Tirsdag: Fri

Onsdag: 15:00- 20:00

Torsdag: Fri

Fredag: 15:00-20:00

Lørdag: 10:00- 18:00

Uke 2:

Mandag: 15:00- 20:00

Tirsdag: Fri

Onsdag: 15:00- 20:00

Torsdag: 10:00- 15:00

Fredag: 10:00- 15.00

Lørdag: Fri

Greit med faste arbeidstider. Er bare jeg og ass. butikksjef som jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og føler jeg har en ganske annen hverdag enn det Ingvild skisserer. Måtte si fra meg et fag jeg egentlig må ha nå i vår, for kapasiteten strekker ikke til. Føler innimellom at jeg bor på skolen og aldri får tid til annet. Studiet er hardt og tar mye tid, men er jo forsåvidt stort sett gøy. Studerer for å bli landskapsarkitekt btw.

Mandag: fri, men alltid gruppearbeid fra 8-9-tiden og utover mot ettermiddagen/kvelden/natta.

Tirsdag: jobb på biblioteket fra 9-12.15, forelesning fra 12.15-14.00 og gruppearbeid etter det

Onsdag: forelesning fra 9-17 og gruppearbeid annenhver uke

Torsdag: som onsdag

Fredag: som onsdag, men ofte jobb fra 16-21 etter skolen (dyrebutikk)

Lørdag: 12-18 jobb i dyrebutikk

Gruppearbeid er noe herk! Det er virkelig intenst og tar mye tid. Når fet nærmer seg innlevering sitter man ofte oppe hele natta og jobber på databasen. Det er noe drit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i hovedsak fra 8 til 15.30. men i perioder blir det lengre dager. Spesielt hvis jeg har møter utenfor kommunen. Får da flekstid, og har mulighet til å ta meg en fri dag i ny og ned. Forøvrig så må jeg ikke jobbe 37,5 time i uka. Blir jobben gjort er det helt opp til meg hvor mye jeg jobber. Men i hovedsak ligger nok arbeidstida i hovedsak på 37,5 time i uka. Med litt roligere dager på sommeren og stille perioder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og føler jeg har en ganske annen hverdag enn det Ingvild skisserer.

Ja, det vil jo variere etter hvilke fag man har. Jeg syns det var mer pes forrige semester, da jeg hadde fem parallelle fag, mens jeg nå bare har tre. Og senere skal jeg jo ha noen av de fagene du har/har hatt, som involverer mer gruppearbeid og tid på skolen. Jeg forventer ikke (og håper heller ikke) at alle semestrene mine her på UMB skal bli like rolige som dette. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 80% på dyreklinikk

Mandag 11.30-19.00

Tirsdag 08.30-16.00

Onsdag FRI

Torsdag 08.30-16.00

Fredag 08.00-15.30

Har også jobbet fem-dagers uke i 80% hvor to dager da ble halvdager. Jeg klarer ikke helt og bestemme meg for hva jeg liker best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte på en ting, hvordan kan man være 80% ufør, og jobbe 30%?

Har ingen erfaringer med ufør, men trodde det "måtte" bli 100%? Og ikke 110%? :)

Man kan tjene et visst beløp i tillegg til uførepensjonen, så det er pengene jeg tjener som gjelder, ikke stillingsprosenten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkfag, vil eg tru?

Butikkfag/Salg&Service.

Dette beviser bare hvor gammel jeg er... No sånt no hadde vi'kke før... :teehe:

Salg og service kom vel noen år etter handel og kontor reformen, men den gang da var dyrebutikk slett ikke godt nok for lærlingtia.. Heldige du Ozzy! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...