Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp med kollektivtransport


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

O store sonen, jeg påkaller din store visdom og hjelp!

Jeg har et intervju på Drøbakveien 7 som ligger i Vestby. Jeg skal reise fra Holmlia, men jeg sliter med å finne ut hva slags kollektiv transport jeg skal ta. Trafikanten finner ikke Drøbakveien 7, det nærmeste er 6 eller 8, men disse stedene ligger i Ås som er relativt langt unna. Om det hjelper med å finne ut hvor det er, så kan jeg si at det er McDonald's Vestby jeg skal på intervju hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Buss fra Holmlia stasjon, mot Grorud, gå av på Tveita og ta bane inn mot byen og så bytte på Tøyen til bane 5 mot Vestli? Eller bare dra inn til byen og ta bane 5 mot Vestli? Er ikke kjent med kollektivtransporten selv så det var det jeg hadde å komme med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Buss fra Holmlia stasjon, mot Grorud, gå av på Tveita og ta bane inn mot byen og så bytte på Tøyen til bane 5 mot Vestli? Eller bare dra inn til byen og ta bane 5 mot Vestli? Er ikke kjent med kollektivtransporten selv så det var det jeg hadde å komme med :lol:

Vestby, ikke Vestli. ;) Det er et stykke mellom, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et intervju på Drøbakveien 7 som ligger i Vestby. Jeg skal reise fra Holmlia, men jeg sliter med å finne ut hva slags kollektiv transport jeg skal ta.

Du bor på Holmlia. Og Holmlia har togstasjon. Så derfra kan du ta tog til Ski. Gå av i Ski. I Ski kan du bytte tog til et tog som stopper i Vestby, mange gjør det. Du trenger sannsynligvis ikke forlate perrongen du gikk av ved en gang. Bare vent på et fjerntog fra Oslo som stopper i Vestby (se på info tavla eller spør konduktøren på tog som stopper, evt gå til stasjonsbygningen og sjekk). Men var jeg deg ville jeg ikke gått av perrongen, toget du skal ha kommer sannsynligvis ganske raskt. Du må kanskje vente littegrann, men det tar nok ikke så lang tid. Det kommer tog hele tiden i den retningen (mot Østfold) og som stopper i Vestby. Husk å sjekke med konduktøren at toget du går på, stopper og slipper av folk i Vestby (ikke alle tog stopper på alle holdeplasser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er McDonald'sen langs E6 (vestby nord avkjøringen)? Det går buss fra Oslo bussterminal sørover på E6en, som jeg vil tro stopper i vestby (men sjekk!). Både flybussen og etellerannet timesekspressselskap. Ellers går det også tog til vestby, men da må du komme deg fra stasjonen til McDonald's, så vil tro bussen, som allerede kjører på E6, er et bedre valg.

Edit: Og så må du jo først komme deg fra Holmlia til Oslo S da, men det går jeg ut i fra er en smal sak ;)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Takk for hjelp alle sammen!

Da ser det ut som om det blir Mossetoget fra Kolbotn til Vestby, før jeg evt går eller tar buss 921 opp igjen :)

Edit:

Det er McDonald'sen langs E6 (vestby nord avkjøringen)? Det går buss fra Oslo bussterminal sørover på E6en, som jeg vil tro stopper i vestby (men sjekk!). Både flybussen og etellerannet timesekspressselskap. Ellers går det også tog til vestby, men da må du komme deg fra stasjonen til McDonald's, så vil tro bussen, som allerede kjører på E6, er et bedre valg.

Det var det første jeg tenkte på også, TIMEkspressen eller noe lignende. Jeg vet at den stopper ved Ås da samboeren min pendlet fra Sarpsborg en gang i tiden, men jeg slet med å finne ut om den stoppet akkurat der. Det mest logiske hadde nå hvert fall vært og tatt E6 bussen :)

Ser nå at linje 3 kun stopper ved Korsegården som er der sambis gikk av for å komme seg til Ås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp alle sammen!

Da ser det ut som om det blir Mossetoget fra Kolbotn til Vestby, før jeg evt går eller tar buss 921 opp igjen :)

Edit:

Det var det første jeg tenkte på også, TIMEkspressen eller noe lignende. Jeg vet at den stopper ved ås da samboeren min pendlet fra Sarpsborg en gang i tiden, men jeg slet med å finne ut om den stoppet akkurat der. Det mest logiske hadde nå hvert fall vært og tatt E6 bussen :)

Ser nå at linje 3 kun stopper ved Korsegården som er der sambis gikk av for å komme seg til ås.

Det var da dumt, selv ikke flybussen stopper på Vestby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...