Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har sett lignende?


Jankaa
 Share

Recommended Posts

Dette er familiens eventyrmix, ei tispe på snart ni år, som vi henta i Rogaland for 8 1/2 år siden. Vi fikk på det tidspunktet vite hva hun er blanding av, men etter som årene gikk, og hunden byttet bosted oftere enn jeg bytter sokker, så gikk det rett i glemmeboken hvilke raser hun var blanding av.

Amy er en liten hund, på 40 cm, og er ca 10 kg tung, hvor dette er hennes idealvekt. Hun er en lett hund å ha i hus (hvis man ser bort i fra miljøskadene hun har), og svært treningsvillig, og hun er også relativt robust. Dette er en hund med MASSE lyd. Hun bjeffer ikke nødvendigvis så mye, men hun klynker og piper, og 'prater', og boffer, og uler og er generelt veldig... Snakkesalig. En herlig hund, med MASSE personlighet.

Klarer dere å se noen spesielle tegn som kan kobles til ene eller andre rasen? Har dere sett noen lignende ? (Jeg hadde synest det var ekstremt morsomt å se kullsøsken, dersom det finnes, nemlig).

Amyvinter2011.jpg

Her er hun uklippet og mindre pen spør du meg.. Dette bildet er tatt for et år siden.

8526_297629150190_574445190_9404795_4134338_n.jpg

Her er hun 5 år, ca. Ikke klippet her heller, så det er tydelig at pelsen fikk fart på seg nå i nyere tid.

Amysta.jpg

Fluffydyret!

IMG_7888.jpg

Nybarbert, og litt 'flævv' :D

IMG_8811.jpg

IMG_8716.jpg

Dette var det nærmeste jeg hadde av oppstilte bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært litt lettere å vurdere om du hadde tatt bilde av henne oppstilt fra siden og også et forfra i høyde med henne. :) Røyter hun? For meg kan hun være alt av en eller annen bichón-rase og en eller annen terrier. :P Digger at det ene øret står mens det andre henger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært litt lettere å vurdere om du hadde tatt bilde av henne oppstilt fra siden og også et forfra i høyde med henne. :) Røyter hun? For meg kan hun være alt av en eller annen bichón-rase og en eller annen terrier. :P Digger at det ene øret står mens det andre henger!

Jeg innså at jeg ikke hadde ett eneste oppstilt bilde av henne, hehe! Skal få tatt noen fler, og lagt ut i løpet av dagen ;)

Hun røyter moderat, men har MYE løs/'død' underull som må gres ut. Ja, det er liksom et særpreg hun har, disse ørene sine ! ;) Skal legge ut noen flere bilder, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle potene er ca like store. En millimeter eller to forskjell forran og bak.

Kan forøvrig nevne at jeg da vi fikk henne har notert ned navnet hennes i min slite rasebok, på siden der Welsh Corgi Pembroke har sin rasepresentasjon.. Dette var da mens vi ende husket hvilke raser det var blanding av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...