Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal du / kjenner du noen som skal til England i April/ event Mai med bil?


Yodel
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg skal eksportere en liten jodler til England. England er ett av de eneste landene i verden som IKKE godtar hund som baggasje.

De MÅ reise som Cargo, og en "mottaksperson" må være utnevnt i england for å se at alt er i orden med hunden/ sjekke pairer o.l.

SAS Cargo (trust forwarding) er såvidt jeg har funnet ut de eneste som påtar seg slikt, men det koster.

For å sende en liten valp på ca 4 kg fra Norge til England vil det koste Dominos eier mellom 7000-9000 KR, avhengig av burstørrelsen hun velger (et bur som passer han som valp eller voksen).

Den eneste andre muligheten vil være å kjøre, så da spør jeg her om noen har tenkt seg med bil i den retning i April/ Mai eller kjenner noen som skal det? (Finnes det f.eks noen større utstillinger i England på den tiden av året? Synd det blir for tidlig m.t.p. rabiesvaksinering og slikt i forhold til Crufts.)

Har vel ikke de største forhåpningene om å få tak i en slik person (hvor mange kjører egentlig til england?) , men det er vel "worth a shot"? Ellers får vi bare sende Cargo :)

396378_10150513511607693_543512692_9208592_443263175_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nydelig lite krabat det der. Jeg skal ta å høre med min far om han skal nedover. Han reiser svært mye rundt om i hele verden. Han har kjørt til England noen ganger, men da med noen stopp. Regner med det går bra for littlen og overnatte på hotell 1 natt? Pappa er veldig glad i dyr og gjør alt han kan for at de skal ha det bra. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hadde vært supert om du kunne høre Arielle! Domino er en herlig liten jodlende fyr som elsker alt og alle, så en natt på hotell er nok bare kult synes han :)

Regner med at eier er mer enn villig til å betale litt "kompensasjon" :)

Edit: Om vi ikke finner noen som kan kjøre undersøker vi også mulighetene for å fly til Frankerike/ eier henter der, eller at vi kjører til Antwerpen / Belgia på den Int. utstillingen som skal være der 14-15 April. SÅ kunne kanskje eier hentet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke tror jeg at det er en større flatgjeng fra Vestfold som skal kjøre over utpå våren en gang for å stille i moderlandet - jeg ble i hvertfall spurt om å være med på en tur på den tiden :P Skal gi deg et ord om jeg hører noe mer ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fly til Birmingham i midten av april om det kan være til hjelp ( kurs gjennom jobben )

Tuusen takk for tilbydelsen, men det hjelper dessverre ikke stort. Hunden må fly "Cargo" unasett om han har ledsager eller ikke, så prisen blir den samme.

Om vi skal fly tror jeg Benedicte sitt forslag er det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk byråkrati, altså.. Hjelpes! (Bor der nå og går på veggen over hvor fantastisk mye styr det skal vise seg å innebære for en skarve politiattest!)

Uansett, jeg flytter hjem til sommeren og selv om jeg veit at slutten av juli kanskje er litt i seineste laget av hva du tenker deg går det iallefall en bil nedover som skal ta med hesten min og meg hjem igjen. Om alt annet går i vasken er den bilturen helt bænkers for nå har jeg fått nok av 'bad food, worse weather, cup of tea and Mary F**king Poppins' :lol: Og det er iallefall dyrt å fly med hest så det blir bil på oss! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk byråkrati, altså.. Hjelpes! (Bor der nå og går på veggen over hvor fantastisk mye styr det skal vise seg å innebære for en skarve politiattest!)

Uansett, jeg flytter hjem til sommeren og selv om jeg veit at slutten av juli kanskje er litt i seineste laget av hva du tenker deg går det iallefall en bil nedover som skal ta med hesten min og meg hjem igjen. Om alt annet går i vasken er den bilturen helt bænkers for nå har jeg fått nok av 'bad food, worse weather, cup of tea and Mary F**king Poppins' :lol: Og det er iallefall dyrt å fly med hest så det blir bil på oss! =)

Lei av England? Tror jeg har spurt før om hvor i England du bor... jeg vil bare tilbake jeg! Savner England, og neste tur dit er ikke før i juli (FØR OL, og ikke i London), og det er leeenge til!

Red: Glem det, flyselskapet jeg brukte flyr ikke inn i UK med hund i kabinen.

Der røyk den løsningen på utfordringen "ta med hundene på ferie til England". Jaja.

Men du, er det ikke lettvindt hvis man kan fly til scottland og så frakte hunden over derfra? Litt avhengig hvor i england valpekjøperen bor hen da, vel og merke :)

Skottland er en del av Storbrittannia og har de samme reglene som England.

Såvidt jeg har forstått det tillater ikke England hund i kabinen uansett hvilket land det kommer fra.

Når vi skulle til Crufts tok vi flyet til Belgia med hund i kabinen, og leide bil der og kjørte via Frankrike til England. Prisen var veldig grei også! :)

Jepp, virker som den beste løsningen om man vil unngå hund på cargo.

Har en fetter som muligens kjører motorsykkel hjem fra Bath i påsken, men vet ikke om valpen vil sette pris på å ligge i sidelomma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simira, jeg bor i Southampton. For en som elsker skogen, fjellet, å ri i snø, gå på ski, bade i havet og innsjøer er det heller nitrist. Hadde jeg ikke hatt hesten min hadde jeg ikke hatt noe meningsfylt å gjøre. Selv New Forest blir veldig monoton i lengden :P Det regner konstant fra oktober til mars, ingen er ute etter mørkets frambrudd bortsett fra de som skal drikke seg snydens (jeg syns ikke det er så veldig moro), det føles mørkere fordi det alltid er overskya og ikke noe snø, det er alltid motvind i denne byen uansett hvilken vei du går - jeg kan holde på en stund.. :P

England på sommeren er fint! Men vinterhalvåret har jeg fått nok av etter tre sesonger, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk byråkrati, altså.. Hjelpes! (Bor der nå og går på veggen over hvor fantastisk mye styr det skal vise seg å innebære for en skarve politiattest!)

Uansett, jeg flytter hjem til sommeren og selv om jeg veit at slutten av juli kanskje er litt i seineste laget av hva du tenker deg går det iallefall en bil nedover som skal ta med hesten min og meg hjem igjen. Om alt annet går i vasken er den bilturen helt bænkers for nå har jeg fått nok av 'bad food, worse weather, cup of tea and Mary F**king Poppins' :lol: Og det er iallefall dyrt å fly med hest så det blir bil på oss! =)

Åh. tar gjerne det som et alternativ om vi ikke finner noen som drar tidligere altså!

Jeg har en venninne som bor i England, men ofte er på besøk med hunder og alt hos sin familie i Norge. De kjører via Spania vet jeg. Kan gjerne høre med henne om de har tenkt seg hjem en tur om ikke så lenge, hvis du vil det Yodel?

Ja, undersøk gjerne!

Edit: Rettet litt tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke konkret om noen som skal til england, men hva med å ringe til feks folk som driver med konkurranse sprang eller dressur og høre om de skal over med noen hester og evt høre om de kan ta den med seg?

Evt høre på Øvrevoll om noen der skal over med noen hester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag Renate. Tok kontakt med min X, som er en sånn hardbarka konkurranse dressur-rytter, han har masse kontakter innen ryttermiljøet og driver bl.a. med hestetransport. Så får vi se om han vet om no.

Kan jo ta kontakt med noen av mine gamle bekjente innen sprangmiljøet også.

I galoppmiljøet har jeg ikke mange kontaktene. Kjenner P. Nordby fra gammelt av, men tviler liksom på at han vet som så mange som har planer om å kjøre til England. Noen som har øvrevollskontakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag Renate. Tok kontakt med min X, som er en sånn hardbarka konkurranse dressur-rytter, han har masse kontakter innen ryttermiljøet og driver bl.a. med hestetransport. Så får vi se om han vet om no.

Kan jo ta kontakt med noen av mine gamle bekjente innen sprangmiljøet også.

I galoppmiljøet har jeg ikke mange kontaktene. Kjenner P. Nordby fra gammelt av, men tviler liksom på at han vet som så mange som har planer om å kjøre til England. Noen som har øvrevollskontakter?

Ja, Lene med curlyhestene jobber der, men nå har jeg akkurat sagt nei til å passe hestene i påsken, så det er litt ekkelt å be henne om en tjeneste, men du kan jo gjøre det selv? Kan sende deg PM med navn og nummer om du vil :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Lene med curlyhestene jobber der, men nå har jeg akkurat sagt nei til å passe hestene i påsken, så det er litt ekkelt å be henne om en tjeneste, men du kan jo gjøre det selv? Kan sende deg PM med navn og nummer om du vil :)

Ja, gjerne det :)

Har det ordnet seg enda? Kom plutselig på at jeg har noen kontakter jeg og. I sprangmiljøet, som frakter hester fra Irland til Norge. Men det er en ganske lang tur, men de er innom England.

Nope, mange som skal høre, men ingen som har sagt klart ja enda, med unntak av Bombini som ikke reiser før Juli, og helst ville vi jo hatt avreise før dette. Hør veldig gjerne etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten lyst til å ta en biltur i England i påska eller noe bare for å hjelpe (og få meg en Englandstur, såklart :P ). 12.-15. april hadde heller ikke vært det dummeste tidspunktet for en Englandstur for meg. Når må du vite om ting og ha svar, Yodel?

Og hvor i England skal dyret?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten lyst til å ta en biltur i England i påska eller noe bare for å hjelpe (og få meg en Englandstur, såklart :P ). 12.-15. april hadde heller ikke vært det dummeste tidspunktet for en Englandstur for meg. Når må du vite om ting og ha svar, Yodel?

Og hvor i England skal dyret?

Åh fy søren så snille soniser er altså!

Det er ikke langt unna Londons området iallefall, skal undersøke eksakt adresse nærmere (husker ikke akkuratt nå).

Når det gjelder tidspunkt haster ikke for min del, men det er jo greit å ha ting avklart?

Om noen uker kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...