Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken som ikke går mellom frembeina


Foxen
 Share

Recommended Posts

Nei det går nok mellom bena :) TS, ta en titt på Hooks, de har flere modeller med bare tversover.

Red: Her er siden.

Haha, så tok jeg feil eksempel.

Det var ikke meningen. :) Tok bare første og beste bilde av dekkenet vi har på jobb, første jeg kom på som går slik. Men det ligner bare, er ikke samme greia. Den vi har går jo tversover brystet, og ikke mellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dekkena på Hooks bra altså ? Handler det mest av hesteutstyr der men har forløbig ikke kjøpt noe til hund der.

De har totyper med tversover foran, den ene typen vil je ikke ha (finnes i to farger, blått og vinrødt) mend et andre er kanskje greit. Fargen er feil men det er jo et rimelig dekken (199 kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dekkena på Hooks bra altså ? Handler det mest av hesteutstyr der men har forløbig ikke kjøpt noe til hund der.

De har totyper med tversover foran, den ene typen vil je ikke ha (finnes i to farger, blått og vinrødt) mend et andre er kanskje greit. Fargen er feil men det er jo et rimelig dekken (199 kr)

Like bra som til hest :) Men alle har nok ikke like god fasong... Men om dekkenet du har gnager, så er det fordi det ikke passer, og ikke fordi det går mellom frambena. En veldig liten hund får det nok best i dekken kjøpt i forretninger som fører småhundutstyr. Det blir sjelden bra når de tar utgangspunkt i et dekken til stor hund, og bare nedskalerer det. Det dogmandekkenet du har er noe av det mest håpløse jeg har vært borti når det gjelder passform til små hunder.

Sy selv da? Veldig enkelt igrunn.

Her er ett hos Alphadog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Min første tanke var også at dekkenet må jo være for lite om det gnager. Alternativt kjip kvalitet. Jeg er MYE ute med mine hunder og minsten har dekken på nå når det er kaldt og hun har ingen knagemerker i pelsen etter dekkenet. Ei hadde terrieren min det og hun hadde dekken på fra 7 om morran til 4 på ettermiddagen fordi hun satt i bilen når jeg var på jobb. Ingen gnag ikke engang når hun var nynappet.

Jeg tror jeg ville gå for en annen type - for varme rundt brystkassen er viktig - kanskje det viktigste. Det hjelper lite å være varm oppå om du er iskald under og forfryser puppene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Belgerpia. Hjelper ikke å være varm på toppen, om man fryser der det ikke er så beskyttet.

Jeg ville tatt en titt på Hurtta Pro sine varmedekken. De virker til å være smalere foran til å ikke kunne gnage noen steder.

Her er basenjien min med dekkenet:

6782349823_34cd39f852_z.jpg

Som du ser, så er det god klaring til armhulen og lenger bak. :) Minuset er at det kan samle seg snø der, men det er ikke verre enn å fjerne lett, eller stramme litt ekstra rundt. ;)

6782349309_cb517d6870_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg har kikket på Hurtta dekken, men synes helt ærlig de er i overkant dyre akkurat nå.

Dogmandekkenet ble kjøpt som nødløsning da jeg fikk henne forde det plutselig ble 15 minus. Har sydd fleecedekken selv, bruker helst det.

Dogmandekkenet har litt skarpe kantebånd også synes jeg.

Skal kikke på dekkena hos hooks, må få ut fingern å komme meg dit (for det tar jo hele 10 minutter å kjøre hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne her er fin (og den er på tilbud.... hmmmm...) http://www.divinedog...-428-c-207.aspx

Ikke testa, men den er i samme stoff som fleecedressen ene min nekter å gå med :blink:

Her vil du slippe at det kommer snø imellom.

Ser at jeg har "snakka" med deg før, på pinscherforumet, og jeg kan garantere at du må ha str. 30 i dekken :cool:

Edit: ser etterpå at de ikke har flere i str. 30 .... men kan være du finner dem på tilbud andre steder, for det virker som den brune fargen går ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette dekkenet selv fra Globus Sport og storfornøyd (eneste er at jeg må ha en strikk rundt klipsen for reimen rundt sitter perfekt, men det er tross alt enkelt å ordne permanent).

Det er billig, og har strikker rundt bakbenene slik at dekkenet ikke sklir opp, varmer godt, og feste til kobbel så en slipper å ha selen utenpå om man bruker det.

Slik ser det ut på min:

IMG_0151-1.jpg

Kan bestilles blant annet her:

http://grandprixnorge.com/product_info.php/cPath/130_147/products_id/7371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På divinedog husk å huk av i NOK og uten moms. Så faller prisen drastisk ;)

Jeg har Hurtta fleece jakke til ene og dekken til den andre.

Fleece jakkene sitter sånn: kanskje en variant som kan passe? Gnager overhodet ikke på Amiga :)

423055_10151212467820464_804145463_22069815_1140545490_n.jpg

Så utrolig fint det var på :w00t: (nydelig hund også :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Hööks idag og kjøpte et dekken iallefall (salg) så da har vi litt mer å bytte på. Akkurat nå er det ikke vinter men pissregn og slaps så egentlig burde jeg vel kjøpt slik regndress til henne. Får se om jeg tar turen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...