Gå til innhold
Hundesonen.no

Her tar mastiffenen bit av ansiktet til programlederen.


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Nettavisen. (klipp nederst)

Godt å lese at de ikke har avlivet den ihvertfall.

Man ser tydelig at hunden demper og gir flere signaler til henne,så det er ikke hunden det er noe galt med.

Den ble reddet fra isen dagen før,og blir hevet inn i en skummel og ukjent situasjon uten noen den kjenner tilstede. Det kan få en hvilken som helst hund til å reagere sånn.

Eller tolker jeg det feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvis jeg hadde blitt holdt godt fast i halskjedet mens en fyr frenetisk drev og gnikket opp og ned på øret mitt samtidig som en totalt fremmed frøken drev og susset og nusset og klemte og klappet og a

Jeg mener ansvaret ligger hos hundens eier, jeg. Han burde skånet sin hund for den stressede intervjusituasjonen. Mine hunder kan bite. De er hunder, biting er en "siste utvei" løsning hunder har. Fib

Er enig med Hermes, hun stressa voldsomt,

Men hunden trakk seg alikevel ikke bort om jeg ikke tar helt feil, og det skal noe til å forutse det angrepet etter min mening. Hadde nok neppe stappa tryne oppi den selv, men for en person som ikke er over gjennomsnittelig inntressert i hund og hundespråk ser den jo egentlig veldig snill ut. Så etter min mening ga hunden dårlige signaler på at den absolutt ikke trivdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at hunden ikke skal bite, men hunden var tydelig veldig stresset, peste, slikket seg om munnen og ville komme unna, hunden ga med andre ord MANGE signaler på å mistrives i situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eier (vil jeg anta det er) holder temmelig godt fast i hunden gjorde kanskje også sitt til at terskelen for angrep/bitt ble så lav. Hunden har ingen fluktmuligheter.

Men vi får håpe damen blir pent lappet sammen, og at hunden ikke har ødelagt ansiktet hennes fullstendig. Så får vi håpe det går bra med hunden også, men med dens erfaringer den siste uken (og nå bli tatt ifra eier også), så ser det vel ikke lyst ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart at den ikke knurret - det er vel det naturlige steget før bitt. Her ser man viktigheten av at hunden har sitt språk inntakt - de færreste forstår dempende signaler, men knurring forstår de og reagerer på.

Edit: Utifra "Hunden er nå tatt hånd om av den amerikanske dyrekontrollen, og eieren, Michael Robinson, er blitt bøtelagt på grunn av at hunden ikke har blitt gitt de nødvendige og obligatoriske vaksinene.", så misstenker jeg en hundeeier uten særlig kunnskap og muligens også har reagert og tatt bort dette naturlige språket på hunden i andre situasjoner - uten å tenke på at hunden må ha et språk og at dette er noe positivt og ikke noe man fjerner.

Kan jo ta feil, men knurring blir for ofte 'tatt' av uvitne hundeeiere og dermed er siste ledd før bitt fjernet. (som i dette tilfellet når den ikke kunne komme unna)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart at den ikke knurret - det er vel det naturlige steget før bitt. Her ser man viktigheten av at hunden har sitt språk inntakt - de færreste forstår dempende signaler, men knurring forstår de og reagerer på.

Edit: Utifra "Hunden er nå tatt hånd om av den amerikanske dyrekontrollen, og eieren, Michael Robinson, er blitt bøtelagt på grunn av at hunden ikke har blitt gitt de nødvendige og obligatoriske vaksinene.", så misstenker jeg en hundeeier uten særlig kunnskap og muligens også har reagert og tatt bort dette naturlige språket på hunden i andre situasjoner - uten å tenke på at hunden må ha et språk og at dette er noe positivt og ikke noe man fjerner.

Kan jo ta feil, men knurring blir for ofte 'tatt' av uvitne hundeeiere og dermed er siste ledd før bitt fjernet. (som i dette tilfellet når den ikke kunne komme unna)

Ja, det samme tenker jeg. Det er jo bare å kjefte på bikkja mange nok ganger det, så slutter den å knurre. Den gir mange signaler og det ser ikke ut som at den har mulighet til å trekke seg unna. Synd ingen av menneskene rundt klarte å se at hunden mistrivdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke klarer å se det jeg heller så klart. Den slikker hånden hennes og rundt munnen. Kan ikke si jeg så klart ser forskjell på denne kontra hunder jeg/andre har koset med. Hunder slikker seg rundt munnen, så .... Mulig det bare er jeg som er dårlg til å se dette så klart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen skulle IKKE gått for Valentines kysset på slutten - det er sikkert og visst. Men det jeg ser er en hund som legger vekten av hodet sitt i hendene på damen, og som ser ut som mange andre 'snille' hunder forsåvidt gjør når de får litt kos. Greit nok, den blir holdt i båndet for å forbli sittende under intervjuet, men den kunne nok ha vendt hodet vekk hvis den var ekstremt ukomfortabel. Det skumle er jo å se hvor fort den skifter... Man ser blikket og uttrykket forvandle seg på bare ett halvt sekund når damens fjes nærmer seg, så 'snap'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundefolk altså.

Sånn klissing som den hunden blir utsatt for, er en ganske normal form for klissing (fader heller, jeg tar også "fingre over hele trynet" på sånne bikkjer, de har jo de gode trynene å fingre over, liksom). Det er ikke uvanlig at hundefolk heller driver og kysser enhver kjøter de møter i trynet. At en hund stresser betyr heldigv​is ikke at de kommer til å bite, og nei, det er ikke overdrevent mange signaler på at han kommer til å tygge på leppa hennes - det er som Shoshana skriver et ganske brått skifte i det dama lener seg fremover.

Og denne overanalyseringa dere driver med basert på 31 sekunder med klipp fra en stressende situasjon (hvor mange av dere har vært i et tv-studio før?), dagen etter at den har blitt redda fra en stressende situasjon - den har sikkert blitt straffa for å vise språk tidligere? Seriøst? Hva VEIT dere om det? Ikke en dritt..

Det finnes faktisk drittbikkjer der ute som ikke nødvendigvis har blitt mishandlet i forkant av sånne episoder. Som med folk, så hender det faktisk at det blir født bikkjer som ikke har helt de samme sosiale spillereglene som andre, som reagerer usaklig på forholdsvis normale settinger. Problemet er ikke MENNESKENE som blir bitt, problemet er at bikkjene er skrap.

Djiiiz, det får være grenser for hvor mye drittal oppførsel man skal forsvare bare fordi at det er snakk om ei bikkje, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke se innslaget, men hvis en hund er på tv, med en reporter, så skal den takle menneskelig nærkontakt. Man kan jo ikke ha livsfarlige hunder med på slikt. Og med hunder som man ikke kjenner godt nok bakgrunnen til, så er det litt dristig og da skal utsette hunden for en slik situasjon når man ikke kjenner den godt nok.

I mine øyne skal dette være en helt problemfri situasjon, stå/sitte sammen med eier og en annen person. Det høres helt sykt ut av en hund skal jafse ansiktet av en fremmed person som sitter/står ved siden av og tar på den! Altså jeg vet ikke hva som skjer på filmen, men ut ifra hva dere beskriver, så høres det sånn ut at dette ikke er noen stresset/fæl situasjon i utgangspunktet..Men hvis hunden er helt fremmed og netopp reddet, bør man være mer forsiktig, helt klart. Så der må nok folkene ta det på sin kappe.

Edit.la til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi jo sett før mtp på politischæfern som glefsa til en reporter. Den BURDE jo også takle slike situasjoner, men når en person lener seg over og omtrent klenger seg til hunden så skjønner jeg at den faktisk reagerer. Å reagere med et bitt er selvfølgelig ikke det beste, men det var nok det den trodde var det eneste å gjøre for å slippe unna "klengete damen".... Og så burde man heller ikke klistre seg til en helt fremmed hund å anta at den digger kos, kyss og dullinga som hører med.

Men ja det der var en drittbikkje, som ikke fikk mulighet til å komme unna, eller komme helt til seg selv før den ble dratt med på noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noe hundeleksikon akkurat, men jeg oppfattet ikke noen tydelige signaler på at den var ukomfortabel med kosingen. Så ut som den likte kosingen. Den slikket seg på nesen men det virker jo som den søkte kontakt med både blikk og med hendene til programlederen.

Når hun bøyer seg frem for å kysse, ser jeg at hunden viser tenner et kort øyeblikk for den biter. måtte nok vært hund selv for å ha rask nok reaksjon til å fjerne seg før bittet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt skremt over holdningen mange har her inne. Er det mulig??? Det skjer alltid når en hund har skadet et menneske, så er det bortforklaringer, unnskyldninger og degge og dikke-dikke-dikk for hunden stakkar...for etter manges syn her gjør jo hunder aldri noe galt når de går løs på folk.

Når en hund tar et jafs i trynet på et menneske som ikke har gjort den noe, så er det ikke noe å bortforklare.

Drittbikkje, helt enkelt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan hunden oppfører seg så burde vell alarmklokkene ha ringt for lenge siden for et oppegående hundemenneske. Ukjent stor hund uten rømningsmuligheter i presset situasjon... Det er vell alltid eier/handler sitt ansvar, men både eier og reporter burde vært litt mere oppegående..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djiiiz, det får være grenser for hvor mye drittal oppførsel man skal forsvare bare fordi at det er snakk om ei bikkje, altså.

Vel, her går du i den vanlige fellen at du forstår en forklaring på det som skjer som et forsvar for det som skjer. Forklaring og forsvar er ikke det samme.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt skremt over holdningen mange har her inne. Er det mulig??? Det skjer alltid når en hund har skadet et menneske, så er det bortforklaringer, unnskyldninger og degge og dikke-dikke-dikk for hunden stakkar...for etter manges syn her gjør jo hunder aldri noe galt når de går løs på folk.

Når en hund tar et jafs i trynet på et menneske som ikke har gjort den noe, så er det ikke noe å bortforklare.

Drittbikkje, helt enkelt.

Eeh? Det er vell ikke mange her som sier at det er greit at hunden biter, men hva vet vi liksom. Her sitter det en stor helt fremmed hund i en veldig presset situasjon, med en eier som tviholder i halsbåndet og en vilt fremmed stresset dame som plutselig bøyer seg over hunden? Bør den bite, nei, det burde den ikke, men hallo liksom, det er jo lov og tenke litt også. Hunder er bare dyr, de KAN bite.. Og drittbikkje? Hva med eieren? Jeg tviler på at dette er en drittbikkje, få omplassert den til noen skikkelige folk så tror jeg de har en venn for livet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her går du i den vanlige fellen at du forstår en forklaring på det som skjer som et forsvar for det som skjer. Forklaring og forsvar er ikke det samme.

Det er en ganske enkel forklaring på dette: Det er en drittbikkje, plassert i en situasjon den ikke takler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske enkel forklaring på dette: Det er en drittbikkje, plassert i en situasjon den ikke takler.

Eller det er en hund som allerede har vært gjennom mye de siste dagene og som blir plassert i en utrolig urettferdig, stressende ny situasjon med ei stressa dame som styrer og diller helt enormt og eiere som ikke tar ansvar. Neida, bikkja burde ikke bitt, men jeg kan se for meg at hunden har vært utsatt for mye stress den siste tiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske enkel forklaring på dette: Det er en drittbikkje, plassert i en situasjon den ikke takler.

Ja, det er en måte å si det på. De fleste her har vært mest opptatt av at dette er en situasjon hunden ikke takler, men flere har også påpekt at en hund normalt ikke skal bite slik.

Men det er fortsatt ikke et forsvar for hundens atferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en måte å si det på. De fleste her har vært mest opptatt av at dette er en situasjon hunden ikke takler, men flere har også påpekt at en hund normalt ikke skal bite slik.

Men det er fortsatt ikke et forsvar for hundens atferd.

Du kan få kalle det det, om du vil, men:

Godt å lese at de ikke har avlivet den ihvertfall.

Man ser tydelig at hunden demper og gir flere signaler til henne,så det er ikke hunden det er noe galt med.

Dumme dame. Hun presser seg på den, og den er tydelig ukomfortabel.

Hunden skal jo ikke bite slik, men syns også programleder stresset fælt med denne hunden, fingrer over alt og så trynet sitt opp i ansiktet på den.

Enig at hunden ikke skal bite, men hunden var tydelig veldig stresset, peste, slikket seg om munnen og ville komme unna, hunden ga med andre ord MANGE signaler på å mistrives i situasjonen.

Jeg syns det er rart at den ikke knurret - det er vel det naturlige steget før bitt. Her ser man viktigheten av at hunden har sitt språk inntakt - de færreste forstår dempende signaler, men knurring forstår de og reagerer på.

Edit: Utifra "Hunden er nå tatt hånd om av den amerikanske dyrekontrollen, og eieren, Michael Robinson, er blitt bøtelagt på grunn av at hunden ikke har blitt gitt de nødvendige og obligatoriske vaksinene.", så misstenker jeg en hundeeier uten særlig kunnskap og muligens også har reagert og tatt bort dette naturlige språket på hunden i andre situasjoner - uten å tenke på at hunden må ha et språk og at dette er noe positivt og ikke noe man fjerner.

Kan jo ta feil, men knurring blir for ofte 'tatt' av uvitne hundeeiere og dermed er siste ledd før bitt fjernet. (som i dette tilfellet når den ikke kunne komme unna)

Ja, det samme tenker jeg. Det er jo bare å kjefte på bikkja mange nok ganger det, så slutter den å knurre. Den gir mange signaler og det ser ikke ut som at den har mulighet til å trekke seg unna. Synd ingen av menneskene rundt klarte å se at hunden mistrivdes.

Uansett hvordan hunden oppfører seg så er det vel ALDRI ett sjakk trekk å trykke annsikte sitt opp i annsikte på en fremmed hund...

Uansett hvordan hunden oppfører seg så burde vell alarmklokkene ha ringt for lenge siden for et oppegående hundemenneske. Ukjent stor hund uten rømningsmuligheter i presset situasjon... Det er vell alltid eier/handler sitt ansvar, men både eier og reporter burde vært litt mere oppegående..

Eeh? Det er vell ikke mange her som sier at det er greit at hunden biter, men hva vet vi liksom. Her sitter det en stor helt fremmed hund i en veldig presset situasjon, med en eier som tviholder i halsbåndet og en vilt fremmed stresset dame som plutselig bøyer seg over hunden? Bør den bite, nei, det burde den ikke, men hallo liksom, det er jo lov og tenke litt også. Hunder er bare dyr, de KAN bite.. Og drittbikkje? Hva med eieren? Jeg tviler på at dette er en drittbikkje, få omplassert den til noen skikkelige folk så tror jeg de har en venn for livet :)

Eller det er en hund som allerede har vært gjennom mye de siste dagene og som blir plassert i en utrolig urettferdig, stressende ny situasjon med ei stressa dame som styrer og diller helt enormt og eiere som ikke tar ansvar. Neida, bikkja burde ikke bitt, men jeg kan se for meg at hunden har vært utsatt for mye stress den siste tiden.

Dette ser veldig ut som forsvar for meg, ikke forklaring.

Jeg putter stadig vekk bikkja mi i situasjoner hun ikke liker, jeg, og toleransen for bitt er GANSKE mye lavere enn for resten av dere her, skjønner jeg. Men jeg er sannsynligvis like kunnskapsløs som dere beskylder eieren til denne hunden å være, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...