Gå til innhold
Hundesonen.no

Nekter å gi opp kampen for Pablo


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eieren er en sympatisk, ansvarlig og voksen dame jeg selv har hatt gleden av å prate med. Hun er stappfull av guts som tar denne kampen. En sterk kvinne rett og slett, som hører på sitt moralske kompa

DA SKAL JEG FOR POKKER STARTE MED DET!

Hvem var det som sa, "man forsvarer det man elsker"? Og da kan man jo spørre seg selv, hvorfor man elsker det. Jeg tror det er mange her som sitter med ganske gode svar på akkurat det Hundeloven b

Etter det eg har fått med meg, så har ikkje hundane gjort noko galt anna enn at dei ser ut som ein amstaff/kan ha gener frå ein amstaff. Skjønar verkeleg ikkje at politiet legg så mykje energi oppi alt dette. La den stakkars hunden få leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat til å legge under en stol at disse ligner Amstaffer, og eier kan verken bekfrefte eller avkrefte at Pablo er/ikke er amstaff eller en blanding uten amstaff. Lovverket er ganske enkelt slik at Amstaff og Pitbull og blandinger av disse er ulovlige. Dette er kanskje noe å tenke på før man skaffer seg en slik hund når det ikke finnes papirer på at amstaff ikke er innblandet. Hadde hun hadde det så hadde det jo ikke vært noen sak, eller hva?

At lovverket er helt på trynet, et er jeg ikke uenig i. Men å rakke ned på politiet ser jeg egentlig ingen grunn til, dette er jobben dems!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er nå slik at det er noen raser som er ulovlige og politiet er satt til å håndheve dette. Når noen da skaffer og importerer raser(ligner på) som er ulovlig, så må nesten eiere stå ansvarlig når de ikke kan dokumentere annet. Det er vel ikke ulovlig med rasene i sverige(?) - uansett, som hundeeier fører det med et ansvar.

Om loven er riktig eller ikke er et annet spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren er en sympatisk, ansvarlig og voksen dame jeg selv har hatt gleden av å prate med. Hun er stappfull av guts som tar denne kampen. En sterk kvinne rett og slett, som hører på sitt moralske kompass og ikke gir seg på det som er rett. Det burde finnes tusen av henne! Da kanskje vi hadde fått myndighetenes oppmerksomhet, i stedet for å sitte her inne og delegere skyld. At hun ikke får støtte her, blant hundeelskerne, bør jo være sjokkerende?

Det er utrolig mange hunder som Pablo som aldri får bildet sitt i avisen, som aldri vekker noen oppsikt, men som dør i stillhet helt uten at noen vet om det. Ingen av oss vet hvor mange det er, for det føres det ikke tall på, men jeg vet at det er mange sjebner som aldri har fått en sjangs. Og jeg har kun hørt om brøkdelen. Om ikke noen tar denne kampen og gjør opprør mot uretten, hvor skal det da ende?

Hva kommer til å skje om vi hundeengasjerte her i landet fortsetter å sitte med henda i fanget og si "de kan for det selv?"

Formeninger om loven og lovens konsekvenser er ikke to forskjellige ting, det er to sider av samme mynt, og Pablos situasjon er en ypperlig mulighet til å ta tak i begge.

Er det ikke hundene vi samles om? Er det ikke hundenes rettigheter som opptar oss? Er det ikke vi som er hundenes stemme? Hvem andre har de?

Forresten, hvordan vet man hvordan en blandingsvalp vil se ut som voksen?

edit: WTF skjer med oppsettet?

Endret av Mari
  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at uansett hvem som har skylden og hva slags bikkjer det er så er poenget at det er sjokkerende at man avliver sunne, friske dyr! Nå er den her, gi de en bot, hva som helst. Hunden er fremdeles et levende dyr og å avlive friske, snille individer på den måten er galskap åkke som!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren er en sympatisk, ansvarlig og voksen dame jeg selv har hatt gleden av å prate med. Hun er stappfull av guts som tar denne kampen. En sterk kvinne rett og slett, som hører på sitt moralske kompass og ikke gir seg på det som er rett. Det burde finnes tusen av henne! Da kanskje vi hadde fått myndighetenes oppmerksomhet, i stedet for å sitte her inne og delegere skyld. At hun ikke får støtte her, blant hundeelskerne, bør jo være sjokkerende?

Det er utrolig mange hunder som Pablo som aldri får bildet sitt i avisen, som aldri vekker noen oppsikt, men som dør i stillhet helt uten at noen vet om det. Ingen av oss vet hvor mange det er, for det føres det ikke tall på, men jeg vet at det er mange sjebner som aldri har fått en sjangs. Og jeg har kun hørt om brøkdelen. Om ikke noen tar denne kampen og gjør opprør mot uretten, hvor skal det da ende?

Hva kommer til å skje om vi hundeengasjerte her i landet fortsetter å sitte med henda i fanget og si "de kan for det selv?"

Formeninger om loven og lovens konsekvenser er ikke to forskjellige ting, det er to sider av samme mynt, og Pablos situasjon er en ypperlig mulighet til å ta tak i begge.

Er det ikke hundene vi samles om? Er det ikke hundenes rettigheter som opptar oss? Er det ikke vi som er hundenes stemme? Hvem andre har de?

Forresten, hvordan vet man hvordan en blandingsvalp vil se ut som voksen?

edit: WTF skjer med oppsettet?

Men altså; Hva skal vi gjøre da? Det er jo ikke tvil om at det er feil. Og jeg vil gjerne engasjere meg. Men jeg vet ikke hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren er en sympatisk, ansvarlig og voksen dame jeg selv har hatt gleden av å prate med. Hun er stappfull av guts som tar denne kampen. En sterk kvinne rett og slett, som hører på sitt moralske kompass og ikke gir seg på det som er rett. Det burde finnes tusen av henne! Da kanskje vi hadde fått myndighetenes oppmerksomhet, i stedet for å sitte her inne og delegere skyld.

Det er utrolig mange hunder som Pablo som aldri får bildet sitt i avisen, som aldri vekker noen oppsikt, men som dør i stillhet helt uten at noen vet om det. Ingen av oss vet hvor mange det er, for det føres det ikke tall på, men jeg vet at det er mange sjebner som aldri har fått en sjangs. Og jeg har kun hørt om brøkdelen. Om ikke noen tar denne kampen og gjør opprør mot uretten, hvor skal det da ende?

Hva kommer til å skje om vi hundeengasjerte her i landet fortsetter å sitte med henda i fanget og si "de kan for det selv?"

Formeninger om loven og lovens konsekvenser er ikke to forskjellige ting, det er to sider av samme mynt, og Pablos situasjon er en ypperlig mulighet til å ta tak i begge.

Er det ikke hundene vi samles om? Er det ikke hundenes rettigheter som opptar oss? Er det ikke vi som er hundenes stemme? Hvem andre har de?

Forresten, hvordan vet man hvordan en blandingsvalp vil se ut som voksen?

edit: WTF skjer med oppsettet?

For min del blir det fort gjort å sitte med henda i fanget for jeg er redd for å si noe i denne situasjonen.

Jeg husker for knapt halvannet år siden da jeg laget tråden til Obelix. Det ble mer "Hvorfor gjør du dette" istedenfor "Gratulerer, han er kjempesøt".

Jeg er så redd å bli stoppa på gata og bli kastet inn i et inferno av dyre advokater, politi og rettsystem, for å forsvare "sønnen" min. Han er ikke ulovlig og jeg kan dokumentere dette, men jeg var ikke redd før jeg fikk se kommentarene jeg fikk i den tråden og nå er jeg nesten redd for å gå ute i dagslys med ham. Han er snart to år gammel og er en kraftig kar med "bulle- utseende". Noen har stoppet og spurt om det er pitbull vi har, men etter en samtale om hvilke raser han er blanding av og fysiske foskjeller mellom disse hundene og dem som er ulovlige, pleier ikke folk å spørre mer.

Nei, jeg foretrekker å leve livet i stillhet, selv om jeg ikke klarer å la være å vise skrytebilder av Obelix her inne, for her er jeg liksom "trygg".

Ble kanskje rotete og følelsesladet, dette her, men...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjokkerende at man avliver sunne og friske dyr, men 'problemet' er jo også at loven må være lik for alle. Jeg blir litt oppgitt når jeg ser salgsannonser av blandinger som mest sannsynlig vil se "suspekte" ut - hvorfor gamble når man vet hva konsekvensene er? Og jeg tviler på politiet sitter og gnir seg i henda og feirer fordi de kommer over tilfeller som dette, men som sagt, de er vel også pliktige til å gjøre noe. Synd, men sånn er det desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså; Hva skal vi gjøre da? Det er jo ikke tvil om at det er feil. Og jeg vil gjerne engasjere meg. Men jeg vet ikke hvordan.

Mail journalisten og gi din støtte, mail Justisdepartementet, meld deg inn i NKK og krev at de jobber med aktivt med å få omskrevet hundeloven, skap blest på Facebook, få venner og bekjente til å gjør det samme, etc etc...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari: :flowers:

Jeg tenker at uansett hvem som har skylden og hva slags bikkjer det er så er poenget at det er sjokkerende at man avliver sunne, friske dyr! Nå er den her, gi de en bot, hva som helst. Hunden er fremdeles et levende dyr og å avlive friske, snille individer på den måten er galskap åkke som!

Helt enig, dette burde få oss til å innse hvor stor urett som faktisk blir begått så altfor ofte! Jeg vet selv om Amstaff/pittbull lignende hunder som står mnd på kennel uten noe som helst menneskelig kontakt uten om foring(som ofte skjer mens hunden ikke har mulighet for kontakt)...

Jeg håper at flere gjør noe, og at det blir et større tema, og at folk for høre fakta. For den dag idag, mener de fleste jeg har møtt og snakket med dette om, at det er jo en grunn til loven ble slik og slik, de gjør det jo kun fordi det er farlige hunder osvosv.

Jeg vil også gjøre mer, men som det blir nevnt ovenfor, det er ikke så lett å vite alltid hva og hvordan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari: :flowers:

Helt enig, dette burde få oss til å innse hvor stor urett som faktisk blir begått så altfor ofte! Jeg vet selv om Amstaff/pittbull lignende hunder som står mnd på kennel uten noe som helst menneskelig kontakt uten om foring(som ofte skjer mens hunden ikke har mulighet for kontakt)...

Jeg håper at flere gjør noe, og at det blir et større tema, og at folk for høre fakta. For den dag idag, mener de fleste jeg har møtt og snakket med dette om, at det er jo en grunn til loven ble slik og slik, de gjør det jo kun fordi det er farlige hunder osvosv.

Jeg vil også gjøre mer, men som det blir nevnt ovenfor, det er ikke så lett å vite alltid hva og hvordan...

Synes Mari hadde mange gode forslag, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det fort gjort å sitte med henda i fanget for jeg er redd for å si noe i denne situasjonen. Jeg husker for knapt halvannet år siden da jeg laget tråden til Obelix. Det ble mer "Hvorfor gjør du dette" istedenfor "Gratulerer, han er kjempesøt". Jeg er så redd å bli stoppa på gata og bli kastet inn i et inferno av dyre advokater, politi og rettsystem, for å forsvare "sønnen" min. Han er ikke ulovlig og jeg kan dokumentere dette, men jeg var ikke redd før jeg fikk se kommentarene jeg fikk i den tråden og nå er jeg nesten redd for å gå ute i dagslys med ham. Han er snart to år gammel og er en kraftig kar med "bulle- utseende". Noen har stoppet og spurt om det er pitbull vi har, men etter en samtale om hvilke raser han er blanding av og fysiske foskjeller mellom disse hundene og dem som er ulovlige, pleier ikke folk å spørre mer. Nei, jeg foretrekker å leve livet i stillhet, selv om jeg ikke klarer å la være å vise skrytebilder av Obelix her inne, for her er jeg liksom "trygg". Ble kanskje rotete og følelsesladet, dette her, men...

Jeg blir helt :-o av at du skriver dette, hva da, ti minutt etter at du skrev dette:

Det er dumt gjort å ta til seg slike hunder uten dokumentasjon. Politiet gjør jobben sin, de, på godt og vondt...

Hvis det betyr at du får gå i fred så er det ok å ha "screw resten"-holdning?

Det er da nettopp din situasjon og magefølelse som gjør at du burde rope like høyt som meg.

Det er sjokkerende at man avliver sunne og friske dyr, men 'problemet' er jo også at loven må være lik for alle.

Men loven er da ikke lik for alle? Loven diskriminerer korthårete muskelhunder og ulvelignende hunder. Det er jo nettopp det som engasjerer? Uretten.

Synd, men sånn er det desverre.

Og der har du det. Aksepten.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, rasespesifikk lovgivning har ringvirkninger langt utenfor de raser den gjelder. Den sier noe om hvordan samfunnet definerer hunder, og hvordan vi hundeeiere blir møtt. Det skaper holdninger, og jeg ser resultatet kommer mer og mer sigende. Mer restriksjoner på hundehold, mindre frihet for hundene, og hundeeiere som blir mer og mer uglesett i det norske samfunn. At vi hundeengasjerte sitter her og sier "de kan skylde seg selv" er bare med å biddra.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Mari hadde mange gode forslag, jeg. :)

Helt sant, så ikke det før etterpå :)

Nå kommer jeg nok til å si noe dumt, men jeg slenger det ut alikevel.

Hvis hundeloven skulle blitt endra, hvordan tenker dere det hadde blitt i starten? Skulle alle "ulovlige" raser blitt lovlige? Og jeg tenker desverre at det kunne ha ført til veldig mange nye eiere av disse rasene som kun ville hatt fordi de faktisk var kjent som "ulovlige og farlige"...

Hvordan kunne dette blitt gjort på best mulig måte? Jeg er veldig imot at friske hunder skal bli avlivet fordi de har feil utsende, men er alikvel spent på å høre deres meninger om dette rundt lovendring, slike praktiske ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at uansett hvem som har skylden og hva slags bikkjer det er så er poenget at det er sjokkerende at man avliver sunne, friske dyr! Nå er den her, gi de en bot, hva som helst. Hunden er fremdeles et levende dyr og å avlive friske, snille individer på den måten er galskap åkke som!

Ja! Bullehunden er like mye verdt som hunden ved siden av deg i sofaen. Den har egenverdi og dens liv betyr noe!

Hvem skal snakke for disse hundene som ikke har en stemme selv, om det ikke er vi som er mest engasjerte i hunder? Om ikke eieren til Pablo får støtte av oss i denne saken, hvordan kan vi forvente at myndighetene en dag skal høre på oss?

Mari: :flowers:

Takk, Wigdis. Det er bare så utrolig fortvilende at jeg blir helt rådvill. Enkelte dager får jeg bare lyst til å melde meg ut fra hele greia og la skiten gå sin gang. Men jeg kan jo ikke. Jeg har en moralsk forpliktelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men loven er da ikke lik for alle? Loven diskriminerer korthårete muskelhunder og ulvelignende hunder. Det er jo nettopp det som engasjerer? Uretten.

Nå går jeg utifra loven slik den er pr dags dato, og hvordan skal myndighetene klare å forskjellbehandle rettferdig? Hvis Pablo får leve, hva med Rambo, Turbo osv osv. Det er det jeg mener med at loven må være lik for alle.

Så skal en ikke se bort ifra at nyhetsoppslaget kanskje redder en del hundeliv på sikt også. Det er ikke alle i hundenorge som er innforstått med raseloven; hvordan den ble til og hvordan den håndheves. Kanskje de rett og slett lar være å 'gamble' med visse typer blandingsavl osv når de ser hva konsekvensene er.

Selv synes jeg det er en tragedie å avlive friske dyr, men jeg synes det er en større tragedie for hundene at eiere tar unødvendige risker og avler videre på noe som ikke kan bevises. Vi ser jo hva konskvensene potensielt kan bli..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle alle "ulovlige" raser blitt lovlige?

Ja.

Og jeg tenker desverre at det kunne ha ført til veldig mange nye eiere av disse rasene som kun ville hatt fordi de faktisk var kjent som "ulovlige og farlige"...

Hvordan trur du det er nå? Er det ikke enda mer status å ha en hund som faktisk er definert som både farlig og ulovlig? Når jeg sier at det er mange hunder som avlives under denne forskriften så sier jeg det ikke på tull, folk slutter ikke å skaffe seg hund fordi den er ulovlig. Noen gjør det av uvitenhet, andre vel vitende. Årsaken er egentlig irrelevant så lenge konsekvensen er som den er.

Hvordan kunne dette blitt gjort på best mulig måte? Jeg er veldig imot at friske hunder skal bli avlivet fordi de har feil utsende, men er alikvel spent på å høre deres meninger om dette rundt lovendring, slike praktiske ting?

Dette er et stort tema, og det er et hundetema, ikke et rasetema. Det er uansett for inngående til å ta i denne tråden. Hundeloven trenger å skrives om, holdninger må endres. Slik skjer ikke over natten. Rasespesifikk lovgivning i seg selv er mye av det som gjør at enkelte faktisk får seg status-hunder. Det er en selvoppfyllende profeti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg utifra loven slik den er pr dags dato, og hvordan skal myndighetene klare å forskjellbehandle rettferdig? Hvis Pablo får leve, hva med Rambo, Turbo osv osv.

Du vet at Forskrift om Hunders paragraf 4 åpner for at hunder kan sendes ut av landet i stedet for å avlives?

http://www.lovdata.n...40820-1204.html Min utheving.

"§ 4. Avliving mv.

Hunder som blir avlet, innført eller holdt i strid med denne forskrift kan avlives eller pålegges utført av riket ved vedtak av politiet, jf. hundeloven § 19 femte ledd."

Det er det jeg mener med at loven må være lik for alle.

Men uretten i at mange uskyldige hunder må dø kun basert på hvilket utseende de er født meg lar du glatt bare ligge? Dét er en urett i seg selv.

Kanskje de rett og slett lar være å 'gamble' med visse typer blandingsavl osv når de ser hva konsekvensene er.

Og hvordan skal man kunne forutse hvordan en blandingsvalp blir seende ut når den blir voksen? Må man forplikte seg til å avlive tyvparringer på raser som i verst tenkte utfall kan komme til å minne om en bullehund eller ulvehund? Kan du ramse opp alle raser som potensielt kan gi slikt type utseende?

Ser du ikke hvor absurd dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt :-o av at du skriver dette, hva da, ti minutt etter at du skrev dette:

Hvis det betyr at du får gå i fred så er det ok å ha "screw resten"-holdning?

Det er da nettopp din situasjon og magefølelse som gjør at du burde rope like høyt som meg.

Jeg mener ikke å ha en "screw resten- holdning". Beklager om det er det som kom fram.

Jeg bryr meg om det som skjer. Det virker bare som et håpløst prosjekt!

Det virker som to motsetninger foregår: Folk sier "Ja, nå må vi få slutt på dette forbudet" mens stadig flere hunder dør og det ser ikke ut til at noen virkelig gjør noe. Jeg antar jeg ikke vet hvor jeg skal lese.

Jeg har ingen kunnskap eller erfaring jeg mener ville kommet til nytte dersom jeg skulle "rope like høyt som deg".

Du er vel sonens fremste taler for, hva skal jeg si, bullehunder, i mangel på vokabular.

Hva skal jeg si? Hva skal jeg rope? Jeg føler jeg ikke hadde kommet noe vei.

Jeg skulle gjerne ha ropt like høyt som deg, jeg! Jeg vet bare ikke hvordan man begynner å rope fordi jeg hele livet har hvisket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan trur du det er nå? Er det ikke enda mer status å ha en hund som faktisk er definert som både farlig og ulovlig? Når jeg sier at det er mange hunder som avlives under denne forskriften så sier jeg det ikke på tull, folk slutter ikke å skaffe seg hund fordi den er ulovlig. Noen gjør det av uvitenhet, andre vel vitende. Årsaken er egentlig irrelevant så lenge konsekvensen er som den er.

Er klar over det er mange, desverre. Å når du sier det slik ser jeg det annerledes.

Dette er et stort tema, og det er et hundetema, ikke et rasetema. Det er uansett for inngående til å ta i denne tråden. Hundeloven trenger å skrives om, holdninger må endres. Slik skjer ikke over natten. Rasespesifikk lovgivning i seg selv er mye av det som gjør at enkelte faktisk får seg status-hunder. Det er en selvoppfyllende profeti.

Det hadde vært spennende til å høre mer om dette. Helt enig at hundeloven trenger å skrives om, men det er nok desverre en lang vei å gå, men dermed ikke sagt det ikke er verdt det!

Ang. blandingsvalper å utsendet, en blanding av Rottweiler, Labrador og Pointer ble tatt inn av politiet fordi det ligna en amstaffblanding, hvem kunne forvente det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å ha en "screw resten- holdning". Beklager om det er det som kom fram.

Jeg bryr meg om det som skjer. Det virker bare som et håpløst prosjekt!

Det virker som to motsetninger foregår: Folk sier "Ja, nå må vi få slutt på dette forbudet" mens stadig flere hunder dør og det ser ikke ut til at noen virkelig gjør noe. Jeg antar jeg ikke vet hvor jeg skal lese.

Jeg har ingen kunnskap eller erfaring jeg mener ville kommet til nytte dersom jeg skulle "rope like høyt som deg".

Du er vel sonens fremste taler for, hva skal jeg si, bullehunder, i mangel på vokabular.

Hva skal jeg si? Hva skal jeg rope? Jeg føler jeg ikke hadde kommet noe vei.

Jeg skulle gjerne ha ropt like høyt som deg, jeg! Jeg vet bare ikke hvordan man begynner å rope fordi jeg hele livet har hvisket.

Du kan starte med å stolt leie rundt på hunden din! Vis ham fram som den flotte hunden han er, fortell folk om hvordan så --> ][ nær til å kunne bli avlivet kun fordi han ser ut som han gjør. Ikke gå rundt med lua i hånda og vær usynlig for pokker, sånn som du skriver i det innlegget jeg siterte. Hva har du å skamme deg over? Ei hunden din, ei valget ditt, spre budskapet til de du snubler over, ikke la deg bli tråkket på, og vær stolt!

Det er en start.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...