Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan følger dere med på forumet?


Jauda.
 Share

Recommended Posts

Jeg trykker "vis nye innlegg" og leser det jeg synes virker interessant.

Ellers så synes jeg det er et ganske så aktivt forum jeg da...

Tror det har litt med hva man er vant med, for meg er canis "vanskelig" å finne frem i, synes det er litt rotete, mange identiske tråder, og er som folk skriver over her at "alle" skal svare på alt, mens få faktisk vet hva de snakker om. Også går det ikke an å legge inn bilder i trådene da, det er et stort minus (gikk ikke an før iallefall...)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "vis nye innlegg"-knappen, og har på at den skal vise alle uleste innlegg. De emnene jeg selv har svart i er markert med stjerne, så det gjør det enkelt å finne tråder som jeg vil følge opp og svare videre på. Og ellers leser jeg slettes ikke alt - men det jeg syns virker interessant. Jeg er mest aktiv i akkurat nå-tråden, så jeg syns ikke at hundesonen er lite aktivt, for i den tråden kommer det jo nye innlegg hele tiden. Ikke at jeg leser alt der, heller - det blir gjerne litt scrolling, for det står ofte ting der jeg syns er totalt uinteressant.

Det er relativt sjelden at jeg gidder å slenge meg med i store diskusjoner nå lenger. Jeg er heller ikke så ivrlg på å svare i tråder som spør om hvordan man lærer inn dette eller hvordan man kan løse slikt, fordi jeg føler at det er en del som har mer erfaring enn meg og som uansett kommer til å gi et bedre svar enn jeg kan. Jeg bruker gjerne litt tid på å skrive innlegg når jeg først begynner (det har noe å gjøre med at jeg liker å gjøre meg litt i flid med det jeg har skrevet, og bygge opp innlegget på en god måte - men jeg ser at ikke alle syns slike ting er like viktig), så jeg gidder liksom ikke å gjøre det med mindre jeg føler at jeg har noe nytt å bidra med.

En annen grunn til at jeg ikke er sånn overvettes aktiv i heftige diskusjoner, er at det er veldig få ting som jeg har innmari sterke meninger om. Jeg har et nokså nøkternt, avslappet, realistisk og individtilpasset syn på de fleste ting, og jeg er ikke en sånn person som står på barrikadene for å gjøre det forbudt å selge bur, eller for å få alle til å råfôre bikkjene sine, eller få TVNorge til å slutte å sende Hundehviskeren. Det er derfor sjelden jeg har særlig spennende bidrag å komme med i trådene som engasjerer mest. Men av og til hopper jeg inn og prøver å nyansere og fornuftiggjøre ytterpunktene litt. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye her på forumet i noe som må være to år snart.. Jeg skriver ikke stort, da jeg ikke er så veldig erfaren med hund, ikke er så trygg på ting at jeg føler at jeg kan tilføye så mye på ulike tråder. Da blir det mest "jeg har erfart at..". Men jeg lærer masse av å lese trådene her inne og får mange gode tips jeg tar i bruk i mitt hundehold. Jeg trykker på "nye innlegg" og leser alt nytt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget ikke "vis nytt innhold" knappen før jeg leste om den her, har brukt å "gå" inn i de forskjellige kategoriene for å se. Nå kommer jeg nok mest til å bruke "vis nytt innhold" knappen.

Det var det jeg håpet på, at andre som er like svaksynte og lite bevandret som meg kanskje fikk opp øynene :D

Første gangen jeg var her inne skjønte jeg ikke at folk orket...til jeg fant knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen, sånn jeg opplever den etter å ha observert og nå har begynt å delta her inne, er at på Canis svarer "alle", i "alle" diskusjoner. Da i hovedsak de hunderelaterte. Det gir en enorm bredde på godt og vondt, og man får fort store diskusjoner. Her er det mindre kritikk av aversive metoder og løsninger.

Hmmm... søk bur du, så finner du nok en hel haug av grunner til ikke å bruke bur, og det er virkelig utallige tråder om det.

Det er endel heftige tråder her, men føler det kommer litt i bølger.

Også er det jo fantastisk å kunne lage en tråd med spørsmål, og faktisk få noen skikkelig reale svar. Du får kanskje ikke 100 svar i løpet av et døgn, men du får sikkert 5 lange og riktige svar, altså godt begrunnet med kilder osv. Det er for meg mye mer verdt enn å sitte å lese igjennom 100 innlegg, uten å komme nærmere en løsning..

Hender at man ikke får så mye svar, men da er det rett og slett fordi ikke alle vet så mye om temaet. Lagde selv en tråd for litt siden ang. videokamera til å filme hundetrening, den var ikke full av svar, men da passer nok spørsmålet bedre på et Foto/Video-forum, med kunnskapsrike folk på det temaet.

Men nå skal ikke jeg forsvare Sonen på noen måte, jeg trives innmari godt her, og har fått mange gode og ikke minst ekte venner herifra. Det betyr noe for meg, og for noen andre er det kanskje meningsløst og noe de heller gjør andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... søk bur du, så finner du nok en hel haug av grunner til ikke å bruke bur, og det er virkelig utallige tråder om det.

Det er endel heftige tråder her, men føler det kommer litt i bølger.

Også er det jo fantastisk å kunne lage en tråd med spørsmål, og faktisk få noen skikkelig reale svar. Du får kanskje ikke 100 svar i løpet av et døgn, men du får sikkert 5 lange og riktige svar, altså godt begrunnet med kilder osv. Det er for meg mye mer verdt enn å sitte å lese igjennom 100 innlegg, uten å komme nærmere en løsning..

Hender at man ikke får så mye svar, men da er det rett og slett fordi ikke alle vet så mye om temaet. Lagde selv en tråd for litt siden ang. videokamera til å filme hundetrening, den var ikke full av svar, men da passer nok spørsmålet bedre på et Foto/Video-forum, med kunnskapsrike folk på det temaet.

Men nå skal ikke jeg forsvare Sonen på noen måte, jeg trives innmari godt her, og har fått mange gode og ikke minst ekte venner herifra. Det betyr noe for meg, og for noen andre er det kanskje meningsløst og noe de heller gjør andre steder.

Ja jeg mente ikke at det ikke fantes kritiske blikk her og- men det er (heldigvis?) ikke den stormen med kritikk som på Canis. Men jeg har nok og stusset i et par tråder over at ingen har gått inn og forklart litt mer rundt hvorfor man kanskje ikke burde gjøre sånn eller bruke det produktet.

Nei det er ikke enkelt å gå fra det ene til det andre, jeg er så vandt til responstiden på Canis over mange år :)

Og personlig synes jeg det kommer mye godt ut av at "alle" svarer- uansett kunnskap, for det skaper læring. Læring for alle som bare leser og ikke tør poste noe, og læring for de som svarer og kanskje ikke akkurat traff spikeren. Og det skjerper også de som har mye kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mente ikke at det ikke fantes kritiske blikk her og- men det er (heldigvis?) ikke den stormen med kritikk som på Canis. Men jeg har nok og stusset i et par tråder over at ingen har gått inn og forklart litt mer rundt hvorfor man kanskje ikke burde gjøre sånn eller bruke det produktet.

Nei det er ikke enkelt å gå fra det ene til det andre, jeg er så vandt til responstiden på Canis over mange år :)

Og personlig synes jeg det kommer mye godt ut av at "alle" svarer- uansett kunnskap, for det skaper læring. Læring for alle som bare leser og ikke tør poste noe, og læring for de som svarer og kanskje ikke akkurat traff spikeren. Og det skjerper også de som har mye kunnskap.

Jeg har knapt vært innom Canis så vet egentlig lite om hvordan det er der. Men skjønner litt mer hva du mener nå, og det er kanskje ikke helt den attituden her, men det har nok mye med de som henger her å gjøre.

Personlig syntes jeg det er mye lettere å gi erfaring videre, dersom jeg faktisk har erfaring på det punktet, fremfor noe jeg har hørt en eller annen gang som jeg ikke er sikker på om jeg forsto, om du skjønner. Hadde sikkert blitt korrigert, men vil heller høre en erfaring etc. og så stille spørsmål rundt den f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye her på forumet i noe som må være to år snart.. Jeg skriver ikke stort, da jeg ikke er så veldig erfaren med hund, ikke er så trygg på ting at jeg føler at jeg kan tilføye så mye på ulike tråder. Da blir det mest "jeg har erfart at..". Men jeg lærer masse av å lese trådene her inne og får mange gode tips jeg tar i bruk i mitt hundehold. Jeg trykker på "nye innlegg" og leser alt nytt.. :)

"Jeg har erfart at.." er mye bedre enn "jeg tror..." ;)

Syntes du skal begynne å skrive mer, dersom du har vært her inne i over 2år så har du nok mange erfaringer som vi andre kan ha nytte av også :)

Også VIL jeg se flere bilder av hunden din, han ser kjempe flott ut :heart: (digger Boxer blandinger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker på "vis nytt innhold", etter å ha sjekke notificationsene mine om jeg har noen. Elsker at folk liker og siterer innleggene mine :lol:

Også gjør jeg andre ting på nett, mens jeg av og til oppdaterer sonen. Hvis det er noe spesielt jeg følger med på, eller om jeg har en egen tråd gående, oppdaterer jeg oftere. Hvis det er litt kjedelig på sonen den dagen, glemmer jeg det gjerne litt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...