Gå til innhold
Hundesonen.no

Hollendergutt


Carina
 Share

Recommended Posts

Så bra! Krysser fingre for at alt går i orden for deg nå. :ahappy: Ligger et par uker foran meg du da ca, først idag fikk tispa til Helene løpetid. :)

I-navn var ikke så enkelt det igrunn. Har igrunn bare to forslag: Iago, Into (skal visst bety entusiasme på finsk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Imre er født.

Satser på at det ligger til navnet da. *klem* Jeg tror jammen damen er drektig jeg, her er hun ca. en måned etter paring:

Figuranten var jo helt grei også! Haha

Mange kule der! Invicible frister jo litt, da kan jeg jo håpe at han lever opp til navnet, sånn at jeg får ha han til han blir gammel.

Gratulerer med parring, så krysser vi alle poter for at resten også går som det skal!

Husk forskjellen på invisible og invincible bare, om du går for et slikt navn.

Ellers foreslår jeg Indigo - da ser jeg for meg den koselige, smårare, sprø, originale, seg selv nok skjeggemannen fra Gullars.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende rase! Ser gjerne mer bilder av foreldrene om du får flere, eller kan finne

Skal prøve å få tatt litt bilder av mamsen i helgen, så skal jeg høre med oppdretter om hun har bilder av papsen.

Det blir spennende Carina, og Havrevingens har både brukenes og se-bare hunder. Håper det blir en frisk og snasen kjekkas til deg om 4 mnd.. :)

Tusen takk. :)

Gratulerer! Dette blir spennende. Synes også at Imre er fint :)

Takk! Ja, det er kjempefint, er nok en av storfavorittene her når det kommer til navn. :)

Så spennende! Krysser det vi har :ahappy:

Tusen takk! :ahappy:

Spennende, Carina :)

Jaaa. :)

Å, utrolig spennende! Korthåret hollender vurderte jeg også en gang, så jeg er veldig spent på hva du synes etter hvert som han blir eldre. Gleder meg til å følge med på dere! :D (Det er ikke for tidlig å si det enda vel? Krysser fingrene veldig for at det blir en haug flotte valper!)

Ja, har vurdert frem og tilbake lenge, og fant ut at nå er vel rette tiden for å prøve. :) Neida, er ikke for tidlig å si, jeg har bestemt at det kommer en fin liten prins til meg her. :whistle:

Masse fingerkryssinger herfra!

Kall ham Ivar. :)

Takk! Som jeg sa til 2ne i akkurat nå, jeg har noen dårlig assosiasjoner med det navnet, så Ivar blir det nok ikke. :P Men takk for tips!

Krysser fingre og tær!

Tusen takk!

Å, så spennende - håper det går etter planen!

Igor, Iver eller Ivan

Takk! Igor og Ivan er på lista. :ahappy:

Så spennende! Imre var kjempefint :)

Diverse alternativ herifra:

Ifa

Is

Igjen (Haha, kanskje ikke? :P )

Ifa har jeg faktisk tenkt på, det er jo så godt. :P Igjen og Is blir det nok ikke. :P

Så bra! Krysser fingre for at alt går i orden for deg nå. :ahappy: Ligger et par uker foran meg du da ca, først idag fikk tispa til Helene løpetid. :)

I-navn var ikke så enkelt det igrunn. Har igrunn bare to forslag: Iago, Into (skal visst bety entusiasme på finsk).

Tusen takk! Krysser fingrene for deg også! Iago liker jeg også, men Havrevingen har hatt et I-kull før, og der var det en Iago tror jeg. Into var jo kult da. :)

Gratulerer med parring, så krysser vi alle poter for at resten også går som det skal!

Husk forskjellen på invisible og invincible bare, om du går for et slikt navn.

Ellers foreslår jeg Indigo - da ser jeg for meg den koselige, smårare, sprø, originale, seg selv nok skjeggemannen fra Gullars.

Takktakk! Hehe, skal sørge for at det blir rett variant ja. :lol: Indigo synes jeg kanskje blir litt "feil" siden det er en farge også. :)

Kall fyren Inferno. Fader, så kult! (Spesielt om han får samme tigra farge som moren!)

Tigret blir han, enten gullbrindle eller sølvbrindle. Jeg ønsker meg mest en gullbrindle, men i det den store sammenhengen så har jo det minst å si sånn sett. :ahappy:

Krysser fingrene for deg, Carina! Håper det blir en liten hollendergutt på deg :)

Tusen takk, Emilie! :)

enig med øyesukkertøyet! :D ohh så kult med inferno !

Ja, er kjempekult. :D

Intro!

Veldig kult navn, men jeg vil jo ikke at han bare skal være en Intro. :P

Måtte selvsagt fjerne smileys, dumme regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Krysser f ingrene for at du får en liten pjokk i hus etterhvert! Og Inferno var kult navn! Kalle han Info til daglig eller noe :D

Takktakk! :D

Gratulerer, så gøy! Venter selv på parring av hollenderkull, krysser fingrene for at det er en egnet valp til meg der :-)

Takk! Og nå ble jeg jo selvsagt litt nysgjerrig på hvor du skal ha fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj så spännande, Lycka till Carina! Håller tummarna för att det blir som du önskar :)

Tusen takk! :)

Spennende dette! Håper det kommer en liten perfektus til deg!

Takktakk!

Haha, når jeg leser "hollendergutt" får jeg opp dette bildet i huet!

hollender.jpg

:P

Gratulerer :D

Haha, ja jeg gjorde det før (har drevet med kaniner tidligere), men nå har jeg vent meg til det. :P

Takk! :D

Canine4use :)

Blir spennende da. :) Håper du legger ut bilder osv når du har fått valpen. :)

En liten oppdatering. Jeg og 2ne har vært i Sverige i dag og hilst på mamma Cindy, oppdretter, samt to andre tisper oppdretter hadde hjemme. For en flott gjeng med hunder og oppdretteren virket veldig fornuftig og grundig. Dette føles kjempebra, jeg tror både valg av rase og ikke minst oppdretter er veldig riktig. :D

Dessverre så hadde jeg glemt batteriet til kameraet, så jeg fikk ikke tatt et eneste bilde i dag. :P Men jeg skal treffe de igjen i februar, så da får jeg prøve igjen. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende da. :) Håper du legger ut bilder osv når du har fått valpen. :)

En liten oppdatering. Jeg og 2ne har vært i Sverige i dag og hilst på mamma Cindy, oppdretter, samt to andre tisper oppdretter hadde hjemme. For en flott gjeng med hunder og oppdretteren virket veldig fornuftig og grundig. Dette føles kjempebra, jeg tror både valg av rase og ikke minst oppdretter er veldig riktig. :D

Dessverre så hadde jeg glemt batteriet til kameraet, så jeg fikk ikke tatt et eneste bilde i dag. :P Men jeg skal treffe de igjen i februar, så da får jeg prøve igjen. :P

Det skal jeg gjøre :) Gøy at vi får valp i noe samme tid! Om alt går bra, når har tispa termin?

Så bra at du har en good feeling på oppdretter! Så typisk at du klarte å glemme batteri til kameraet :/

Jeg har prøvd å sjekke ut hvor mange KH hollendere det er i Norge, men har ikke klart å finne ut noe eksakt. Vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å detta er spennende det! Kom med bilder så fort du får de!! :) Jeg ønsker deg så lykke til med dette barnet altså, synes rasen er fantastisk flott, og har sikla litt på rasen jeg og...(ikke si til mannen...). :D

Og så tenker jeg at deg går an å bytte ut Innmari med Inderlig om du ønsker å bruke det... :)

Ivo - kjent norsk navn ;)

Ife (norsk uttale) er navnet til verdens nest beste boerboelgutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre :) Gøy at vi får valp i noe samme tid! Om alt går bra, når har tispa termin?

Så bra at du har en good feeling på oppdretter! Så typisk at du klarte å glemme batteri til kameraet :/

Jeg har prøvd å sjekke ut hvor mange KH hollendere det er i Norge, men har ikke klart å finne ut noe eksakt. Vet du det?

Hun har vel igjen rundt 8 uker nå. :)

Aner ikke hvor mange korthårs hollendere det er nei, jeg kjenner bare til 6-7 stykker, men jeg er ikke "inne" i det miljøet. Enda. :) Kanskje det er mulig å finne noe slags statistikk på dogweb.

Å detta er spennende det! Kom med bilder så fort du får de! :) Jeg ønsker deg så lykke til med dette barnet altså, synes rasen er fantastisk flott, og har sikla litt på rasen jeg og...(ikke si til mannen...). :D

Og så tenker jeg at deg går an å bytte ut Innmari med Inderlig om du ønsker å bruke det... :)

Ivo - kjent norsk navn ;)

Ife (norsk uttale) er navnet til verdens nest beste boerboelgutt...

Bilder kommer så snart jeg får tatt noen, eller får noen tilsendt ja. :ahappy:

Ivo var litt kult også, liker disse korte navna som er lette å si. :)

Takk for lykkeønskning! Og en sånn en hadde jo matcha iallefall nurket veldig godt. :whistle:

Det er noen bilder av henne på Working Dog sidene (om det er henne, vel og merke :P)

Håper på å kosemose en dag :D Også synes jeg Imre var kjempefint navn :ahappy:

Edit: Bilder av moren altså :P

Jupp, det vet jeg, men de bildene hvor hun står er små eller gamle/uklare. :) Det er henne ja.

Edit:

Gratulerer :D Og Imre er et superfint navn :wub:

Takktakk! Ja, jeg liker også veldig godt det navnet. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh! Kjempe spennende rase du har valgt deg da! Så en youtube snutt av en slik hollender sak og har vært en smule fortryllet av dem i senere tid. :) Lykke til, krysser fingrer for at det blir en liten gutt til deg ^^

Iver

Ími: wolf

Ímir: greyish animal, wolf

Ifli: falcon

Ian

Ibe

Ico

Ido

Ids

Iemke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh! Kjempe spennende rase du har valgt deg da! Så en youtube snutt av en slik hollender sak og har vært en smule fortryllet av dem i senere tid. :) Lykke til, krysser fingrer for at det blir en liten gutt til deg ^^

Iver

Ími: wolf

Ímir: greyish animal, wolf

Ifli: falcon

Ian

Ibe

Ico

Ido

Ids

Iemke

Tusen takk! Ja, blir veldig spennende å prøve denne rasen, jeg liker det jeg har sett av Venke sine hunder så langt, så jeg tror det kan bli bra. :)

Figuranten var jo helt grei også! Haha :D

Cindy-van-Treekzicht-----mlywW5G8GLcFM4ZMHagC0XFVLxUQ7cAZphRnjs-CKJM,.gif

:lol: Nå var det liksom hunden vi skulle se på da. :P

Tusen takk for alle navnetips, men jeg tror faktisk han blir en Imre hvis han kommer i dette kullet. Jeg synes bare det er utrolig nydelig det navnet. :) På betydning finner jeg bla: Arbeidssom, ivrig og god venn. Så det burde jo passe veldig bra. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...