Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange dyr har dere? Både hund og andre dyr?


bikkjene
 Share

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hum... 9 hunder 17 hester 60 sauer 3 værer 5 geiter 2 bukker 1 lama 1 alpakka 2 emu 9 høner 2 ender 5 kaniner 2 minigriser 1 esel 4 katter (hvorav 3 fjøskatter) xxx akvariefisker for

2, snart 3 hunder 1 katt 1 Christian

2 hunder 11 slanger 7 gekkoer 2 frosker 3 tarantellaer 8 Afrikanske syvsovere Nå bor jo halvparten av disse dyra hos venninner for øyeblikket da, ettersom vi har hatt en litt lei bosituasjon i

2 hunder, samt en vilter flokk med hybelkaniner som er verken sjenerte eller uunnselige. Så har jeg et sokketroll i kjelleren og jeg har rotekropper i veggene - som gjemmer ting jeg visste hvor lå og sprer tingene mine utover når jeg tenker jeg burde rydde dem.

Jeg har hatt marsvin før, men føler meg egentlig ferdig med det. Dog er jeg litt fascinert av høns, og synes det kunne vært gøy å ha egen eggforsyning. Men jeg vet ikke om det er et litt tynt grunnlag for å ha høns - og jeg har uansett ikke mulighet til å ha det her jeg bor nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder, Symra (bearded collie) og Pippin (wheatenterrier), og to katter. Datteren (Sara) har en parson russellterrier, hun er liksom litt min hun også synes jeg. Kattene er brødre og ble funnet i en pappeske sammen to søstre for ti år siden. Vi fikk Murre og Timo av Inger Marna Beskeland (Dyrebeskyttelsen), hun er en institusjon i seg selv når det gjelder å redde og omplassere katter (lurer på hvor mange hundre katter hun har reddet fra døden).

Før har vi hatt mange hamstere, marsvin og kaniner. Hamstere og marsvin har vi avlet på, det var spennende! Og så har vi hatt en fugl, nymfeparakitten Bilbo. Han produserte voldsomme mengder rot og støy og ble omplassert. I tillegg hadde vi akvarium i mange år, alle slags fisker, men mest spennende var ulike typer ciklider som laget reir og fikk masse unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrikanske syvsovere er noen små grå "ekorn-liknende" gnagere med buskete hale. Her er et bilde av fjorårets unger som ble født her. Desverre blir ikke disse typisk tamme, så det er noe helt annet å ha enn f.eks tamrotter. Men de er fryktelig søte og veldig underholdende å se på.

Har White's trefrosk, og diverse kongepyton, kornsnok, kongeboa og tigerpyton.

Jeg måå komme å se på trefrosken en dag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilderne... :no: Avlivet ei pga sykdom 12.10, nå må andre tispa også avlives pga sykdom ingen finner utav... Hun sover bort livet sitt og er egentlig bare slapp og vil ingenting... Og da sitter vi igjen med Kompis, som overhodet ikke vil tåle å være aleneilder.

Pga kattene må det rulleres på hvem som får være i stua. Dermed blir det en del for mange timer ensom på store rommet, for lille herremann som er så ekstremt sosial. Hadde det vært Vitani hadde det funket, for hun har alltid vært mindre sosial og hadde klart seg med de timene hun hadde fått (di sover jo til vanlig ekstremt mye), men Kompis krever litt mer... han er nesten som en hund :blink: Det har funket hittil siden han har hatt ildere å være med, men ikke når Vitani må avlives nå...

Så da skal ei bekjent av oss få han, siden hennes Kompis og vår Kompis er verdens aller beste venner og hun lenge har drømt om at di to skulle få leve livet sammen, da ble valget lett... Selv om det river heftig i hjertet å miste en frisk ilder, så kan vi ikke tenke på oss selv der.. Denne delen av dyreholdet er den verste delen av alt, og jeg hater det :cry:

Åh så trist med jentene :( Men veldig glad for at Kompis får flytte en plass med masse selskap da, selv om det sikkert ikke er artig for dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg blir voksen og får meg et småbruk skal jeg selvfølgelig ha en flokk med villsau + noen suffolk. Jeg elsker sauer :heart:

oRxvMnx1EUK7837B8B5CBA0ETT9QkFrPRqJ8ngwyP-jQ.png

Suffolk_sheep_at_county_fair.jpg

Se på dee da :wub:

2007-Res-Ch-Yrl-FFA.jpg

WOW, jeg ante ikke at sauer kunne bli såå store, eller er menneskene dverger? Er jo ponni størrelse jo :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så trist med jentene :( Men veldig glad for at Kompis får flytte en plass med masse selskap da, selv om det sikkert ikke er artig for dere :hug:

Fryktelig trist med jentene. Og spesielt Vitani som ikke er gammel og som vi i tillegg jobbet ekstremt mye med, for å få til å bli trygg på mennesker. Hun var egentlig fryktelig nervøs og likte ikke menneskekontakt, men endret seg til å bli en koseklump av en annen verden.

Veldig glad for det vi også! Han vil få det mye bedre der hvor det bare er to ildere, så di får gå slik som di vil. Og vi vet han får det godt hos henne, så det hjelper bittelitt på! I tillegg er vi selvfølgelig førstevalg om hun trenger pass, så det er ikke siste gang vi ser verdens beste lille ildergutt :wub: Så selv om det gjør umennesklig vondt, så hjelper det litt på at det er akkurat dit han kommer. :)

Nok OT nå :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I leiligheten jeg bor i nå (hybel for dette skoleåret) har jeg to rottegutter, en hund og en katt. Hjemme hos mine foreldre, som jeg flytter ned til igjen i sommer, har vi 3 katter og en hund. Tenker det blir nok av dyr der nede da, men det er veldig mulig at hunden der blir avlivet om ikke så lenge (15 år, helsen begynner å ta på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det bare en hund, jeg føler i grunn at det er nok :teehe: Ønsker meg en fisk og en katt, men nabokattene får holde så lenge. :P

Hybelkaninene har for tiden flyttet ut, men tar vel ikke lange tiden før de har flyttet inn igjen!

Dem nekter å flytte ut hos meg! Er for kaldt nå på vintern sier dem... :whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...