Gå til innhold
Hundesonen.no

En crispo og en kokesjokolade til 9000,- ?!


Evelzz
 Share

Recommended Posts

Vil tro det er mye mer svindel enn man først ville tenke seg fra veterinærer, når det kommer til dyr som er forsikret. Egen erfaring med en dyrlege i området der mamma bor, på flere forskjellige dyr, tilsier hvertfall at mistanken er korrekt. Dessverre, for det kjører jo prisene i taket for alle andre og på helt unødvendig grunnlag.

Sikkert fristende for dyrlegen som får mye mer betalt uten at det "går ut over" eier, og man "bare" for eksempel må utføre et lite unødvendig inngrep på hund for å tjene et par tusen ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her har du et ansvar og jeg kjenner at jeg blir litt oppgitt av at du er slik ei dørmatte. Du har et ansvar ovenfor forsikringsselskapet ditt (og du burde sjekke om du ikke er pliktig til å melde frr

Jeg synes verken du skal være sinna eller skuffa, men skrive en saklig og nøytral mail og påpeke de feil du mener de har gjort, og spør hvorfor de har ført på undersøkelser som ikke er gjennomført. Sk

Jeg synes det er riktig av deg å gå videre med dette, men synes det er veldig realt av deg dersom du på forhånd skriver en mail/ ringer til dyrlegen og sier at du har hatt kontakt med andre hundefolk

Guest Gråtass

I steden for å gå på veterinæren her, siden du syns det er ubehagelig, så ville jeg kontaktet veterinærnemnda og forelagt saken for dem, så kunne de vurdert hva slags sak dette egentlig er. I tillegg ville jeg ringt forbrukerrådet og hørt hvordan du stiller i en slik sak og om de evt hadde andre lignende saker som er relevante å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer litt på når det gjelder dette, er hva forsikringsselskapet sier om å betale for unødvendige undersøkelser / inngrep?

Kan man om man gir beskjed om slikt risikere å måtte dekke noe selv, eller kan man stole på at forsikringsselskapet tar kampen for kunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"alle" dyrleger jeg har vært hos har spurt om de er forsikkra. hmmmm, kanskje vi betaler driiitmye :lol: Jeg kan ikke si at jeg har reagert på noen av regningene da, så tror ikke det. Bortsett fra en veterinær, men han veit jeg er dyrer enn andre, og det sier han selv og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør de, når det er noe jeg vil ta på dyrlegen, om de kan skrive på de papirene jeg trenger.. "jaja, klart.. hvilket forsikringsselskap har du?"

Så de har ikke noe slikt i systemet sitt nei..

Jeg får også spørsmålet om jeg vil at de skal feks ta røngten eller drøye det og se og lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet visste vedkommende veldig godt at hunden var forsikret, med tanke på at vi har brukt klinikken siden den åpnet :P

Skal sette meg ned og skrive en sinna-mail til DYRlegen i nå straks tenker jeg. Har utsatt og utsatt det, veldig usikker på om jeg skal formulere meg som sinna (som jeg er), eller om jeg skal spille skuffet-kortet (lettere å gå tilbake hvis det skulle trenges da). Skal knote sammen noe, men alle forslag mottaes med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste spør om dyret er forsikra. Det er fordi det er et automatisk spørsmål i dataprogrammet dyrlegene bruker (på linje med alder, kjønn, rase osv), og det er praktisk å registrere riktig selskap med en gang dyret registreres. Ingen hokus-pokus med det i grunnen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sette meg ned og skrive en sinna-mail til DYRlegen i nå straks tenker jeg. Har utsatt og utsatt det, veldig usikker på om jeg skal formulere meg som sinna (som jeg er), eller om jeg skal spille skuffet-kortet (lettere å gå tilbake hvis det skulle trenges da). Skal knote sammen noe, men alle forslag mottaes med stor takk!

Jeg synes verken du skal være sinna eller skuffa, men skrive en saklig og nøytral mail og påpeke de feil du mener de har gjort, og spør hvorfor de har ført på undersøkelser som ikke er gjennomført. Skriv også at saken vil bli tatt videre til *hvemdetnåersombehandlerklagerpåveterinærer*, samt at forsikringsselskapet får de samme opplysningene.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - jeg håper du går videre med det! Det hørtes jo helt vilt ut, spesielt når de skriver ting som ikke har blitt gjort på regningen.

Jeg opplevde selv for noen måneder siden å måtte betale 4000 kr for å sy et ukomplisert potekutt på en hverdag i kontortid. I tillegg gikk kuttet opp igjen med en gang stingene ble tatt og måtte sys på nytt (denne gangen hos en annen veterinær til 1500 kr, som også mente at stingene hadde blitt tatt for tidlig). Jeg skrev en ordentlig klage til veterinæren på mail, men fikk selvsagt ikke svar. Skal aldri bruke dem igjen, og angrer på at jeg ikke sa ifra med en gang jeg fikk regningen. Men jeg har aldri måttet sy poter før, så jeg ante ikke hvor mye det kostet.Jeg har også forsikring, som de viste om. Det er siste gang jeg gjør noe hos en veterinær uten å spørre om prisen først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg litt som en dårlig hundeeier her.. Hundene mine skulle fått i seg rimelig mye sjokolade før jeg ringte vet. Tellus spiste en stor pose twist han uten at jeg vurderte å ringe * kremt* jeg ringte når Loke spiste en Ramstein cd da, men trengte ikke å komme.

Uhm.... Jeg tenkte det samme... Bridie spiste opp en pose med stratos for noen år siden (husker du den Raksha?? :P), og jeg vurderte vel ikke å ringe veterinæren heller.... Var vel 450 g i den eller no.

Men, Loke? Tror du svaret hadde vært noe annet om det var en Sputnik cd Loke hadde spist opp? :P

Vi spør forresten alltid på klinikken om folk har forsikring eller ikke da vi registrere nye kunder. Fordi det kommer opp som eget spørsmål i journalprogrammet.

I 2005 spiste Buffy (schæfern min) opp ca 80 stk rimadyl tabletter. DA ringte vi veterinærvakta. Smådyrsykehuset skulle DA ha ca 3000 kr for å behandle Buffy'n min med spysprøyte.

Jeg fikk derimot tak i en annen veterinær og fikk den samme sprøyta, bikkja spøy i en halvtime og vi reiste hjem med henne. 700 kr fattigere. Dette var på lørdagskveld.

Og ang dette med "helgetillegg". Det er vel bare den teksten veterinæren har i programmet sitt for vakttilegg tenker jeg. Så det ville jeg ikke brydd meg så mye om.

Hos oss står det "vakttilegg" på kvitteringa mener jeg å huske. Men det er jo opp til hver enkelt klinikk hva de skriver der.

Men ja, jeg ville også tatt dette videre. Blandt annet bedt om å få svar på den røntgendelen. Og ja, jeg syns det virkelig var i overkant dyrt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrapt sammen et par underskrevne ark fra veterinærer rundt om kring her, hvor alle har signert på at det ikke villet kostet over (max) 6000 hos de. Med tanke på "garantien" jeg fikk om at det ville kostet det samme hos alle, så er det et ganske koselig ark å ha i ryggen :devilbanana:

Har ikke betalt regningen heller (mohaha), men har vært hos en annen dyrlege som ble godkjent av prikken. Dermed skal alle papirer om sykehistorie osv. oversendes til den nye klinikken. Kjenner en som jobber der (lucky strike!) som har lovet å gå igjennom det som står på papirene de mottar i løpet av et par dager, spennende å se om det har vært mer snusk!

Skal så absolutt holde dere oppdatert! Ikke fått svar på mailen jeg sendte i går (ikke så rart kanskje), men det kommer vel i løpet av morgendagen regner jeg med :)

Og - bare for å ha tatt det med - så er hunden for det første av typen som blir dødssyk bare man ser på ham (nesten), og for det andre hadde han ikke spist hele dagen (laaang kjøretur), og det eneste vi VISSTE han hadde spist, var masse kokesjokolade. Ingen visste om han hadde fått i seg noe annet også, så det ville vi rett og slett ikke sjanse på. Kokesjokolade er tross alt... Ja, kokesjokolade! Hadde det vært et par hundre gram med stratos, hadde jeg også vurdert saken litt annerledes tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er så vanvittig vanskelig med dette jeg.

Om det er sånn at du har fått en regning på ting som ikke er utført så er det jo bare å si det til veterinæren du var hos. Hvorfor er det så omstendelig å vanskelig å få til det?

Om ikke hunden ble røntget så ble den ikke det og da skal ikke det stå på regningen, det er da en svært enkel sak å si det til veterinæren eller? Hvorfor må man lage sånn drama ut av ting?

1. Du vet hva veterinæren gjorde

2. Du vet hva han ikke gjorde

3. Du vet hva som står på regninga

At du ikke har betalt regningen betyr ingenting for veterinæren, hunden din er forsikret - ergo har vetten fått pengene fra forsikringen - de driter i om du ikke har betalt egenandelen, det er en greie mellom deg og forsikringsselskapet så den er det lurt å betale nemlig. For jeg har forstått det sånn at vetten har direkteoppgjør sant - og da hjelper det ikke at du ikke betaler - da blir nemlig bare forsikringsselskapet sur.

Jeg skjønner fortsatt ikke greia med at man ikke bare sier "jeg skal ikke betale for noe du ikke gjorde" - og i tillegg er det relativt dumt å komme med protester mange mange uker etterpå........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik da Belgerpia? - Man betaler til forsikringsselskapet årlig en viss sum. Denne dreier det seg ikke om. Når man betaler 'vet', så betaler man egenandel og den flytende delen - resten betaler forsikringsselskap. Så den summen kunden skal betale er kundens del og den betales til 'vet', ikke forsikringsselskap. Dermed er det 'vet' som ikke får alle pengene, ikke forsikringsselskap - dermed har ikke de noen grunn til å bli sur .... foruten at de selv har betalt ut sum som kanskje 'vet' ikke er berettiget til å få.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kanskje er litt dumt å ta dette via mail, jeg da. Det aller lureste ville jo vært å ta det opp med det samme, når det står ting som ikke har blitt utført på regningen mener jeg. Men når det ikke er gjort da, så syns jeg likevel det er lurere å ta det opp ansikt til ansikt. En forklaring må da veterinæren ha. En mail er mye enklere å overse, og ikke bry seg noe om..

Og om det ikke er noe du ønsker, eller veterinæren ikke gir responsen du ønsker, er det kanskje bedre ta det opp med veterinærnemda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har betalt regningen betyr ingenting for veterinæren, hunden din er forsikret - ergo har vetten fått pengene fra forsikringen - de driter i om du ikke har betalt egenandelen, det er en greie mellom deg og forsikringsselskapet så den er det lurt å betale nemlig. For jeg har forstått det sånn at vetten har direkteoppgjør sant - og da hjelper det ikke at du ikke betaler - da blir nemlig bare forsikringsselskapet sur.

Jeg skjønner fortsatt ikke greia med at man ikke bare sier "jeg skal ikke betale for noe du ikke gjorde" - og i tillegg er det relativt dumt å komme med protester mange mange uker etterpå........

Forsikringen har betalt sin del til ham på 6800 eller noe sånt, så de resterende 2000-og-noe skal til dyrlegen, og er stemplet med deres logo. Med andre ord hjelper det veldig at jeg ikke betaler, spesielt når vedkommende vet hvorfor jeg ikke gjør det.

Har jo gjort h*n oppmerksom på at det står ting på regningen som ikke stemmer i den første mailen jeg skrev, men det førte jo ikke til annet enn sure miner og en kommentar om at jeg skal være glad jeg slapp å betale for kjøretid til og fra klinikken! Så det gikk ikke helt veien kan man si...

Jeg er verdens mest konfliktskye når det kommer til venner og folk som har reddet livet på hunden min ved en anledning, så det er litt skremmende å skrive den mailen som definitivt blir spikeren i kisten for det vennskapet og for videre bruk av klinikken :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idaemiliee - Snakker man bare, så har man 0 dokumentasjon.

Det skjønner jeg, men likevel syns jeg det er dumt å bare sende mail. Om man prater med veterinæren får man lettere svar, skulle det fortsatt være problemer er det jo ikke i veien for å skrive mail til veterinæren eller sjefen h*n(ne)s. Eller som jeg sa ta det til veterinærnemda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen har betalt sin del til ham på 6800 eller noe sånt, så de resterende 2000-og-noe skal til dyrlegen, og er stemplet med deres logo. Med andre ord hjelper det veldig at jeg ikke betaler, spesielt når vedkommende vet hvorfor jeg ikke gjør det.

Har jo gjort h*n oppmerksom på at det står ting på regningen som ikke stemmer i den første mailen jeg skrev, men det førte jo ikke til annet enn sure miner og en kommentar om at jeg skal være glad jeg slapp å betale for kjøretid til og fra klinikken! Så det gikk ikke helt veien kan man si...

Jeg er verdens mest konfliktskye når det kommer til venner og folk som har reddet livet på hunden min ved en anledning, så det er litt skremmende å skrive den mailen som definitivt blir spikeren i kisten for det vennskapet og for videre bruk av klinikken :icon_confused:

Så du vil virkelig være venn med en veterinær som driver en klinikk som lurer kundene sine for å få mest mulig penger inn (via forsikringsselskapet).

Og dersom dette mennesket er oppegående og innser sin feil, så er vil du nok heller få en stor beklagelse og vennskapet vil sikkert være i orden. Folk forblir uansett sjeldent sure lenge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen har betalt sin del til ham på 6800 eller noe sånt, så de resterende 2000-og-noe skal til dyrlegen, og er stemplet med deres logo. Med andre ord hjelper det veldig at jeg ikke betaler, spesielt når vedkommende vet hvorfor jeg ikke gjør det.

Har jo gjort h*n oppmerksom på at det står ting på regningen som ikke stemmer i den første mailen jeg skrev, men det førte jo ikke til annet enn sure miner og en kommentar om at jeg skal være glad jeg slapp å betale for kjøretid til og fra klinikken! Så det gikk ikke helt veien kan man si...

Jeg er verdens mest konfliktskye når det kommer til venner og folk som har reddet livet på hunden min ved en anledning, så det er litt skremmende å skrive den mailen som definitivt blir spikeren i kisten for det vennskapet og for videre bruk av klinikken :icon_confused:

Du kan ikke bare sitte på gjerde å ikke betale. Det du må gjøre er å skrive ett brev til dyrlegen der du bestrider kravet. Da det ikke stemmer med behandling hunden har fått. Dette er mega viktig i forhold til videre prosess. Slik at ikke kravet øker og du får med purreavgifter og eller evt inkassosalærer. Skriv brev å bestrid kravet. Vær tydlig på hva du mener er korrtekt og hva som ikke er korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff dette hørtes rart ut.

ser du skriver det er denne dyrlegen du bruker til vanlig?

har hørt hisorier om dyrleger som melker litt ekstra når de vet hunden er forsikret. og i og med at dette er en fast dyrlege er dette kanskje noe h*n visste?

jeg ville nok ikke svelget den kamelen nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pr. nå skjer det pent lite. Jeg reiser til Afrika i morgen, og da de som passer hunden også bruker denne dyrlegen, vil jeg ikke lage meg vanskelig nå før avreise. Det er dumt hvis dyrelegen er drittsur på meg fordi vi har en sak gående, og det skjer noe med hunden min mens jeg er vekk som gjør at den ender opp der.

Men sånn ellers har vi ny dyrlege nå - når jeg er hjemme og har kontroll på tingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...