Gå til innhold
Hundesonen.no

Rosiner i grøten?


Stine
 Share

Har du rosiner i grøten?  

69 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      17
    • Nei
      52


Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har hørt om rosiner i grøten, og det er bare så feil. Men jeg vil ikke ha rosiner i boller heller. Eller julekake. Eller på jordens overflate. La druene leve!

Rosiner kan man ha i det meste *MMmmmmmmm *. Rosiner hører faktisk til i boller, rosiner i sjokolade er digg, rosiner i risengrynsgrøt er godt, rosiner i havregrøt er godt (vel - havregrøt er ikke vel

Rosiner i grøten blir like uforståelig for meg som rosin i pølsa. Bare at rosinen i pølsa har jeg i det minste hørt rykter om...Rosiner har ingenting i hverken boller eller andre spiselige ting å gjør

Det seier seg vel sjølv. Det er ingen som blandar rosinane inn i grauten vel?

Jo, i smørgrøt (fløyelsgrøt). Der skal rosinene være i grøten.

I rest my case :whistle:

Har sett flere som blander inn rosinene i grøten, og synes jeg så det nevnt tidligere i tråden også. Mine rosiner skal ligge oppå grøten :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det seier seg vel sjølv. Det er ingen som blandar rosinane inn i grauten vel?

Der jeg har blitt servert rosiner i grøt har de vært i grøten ja. Vasne og ekle..

Jo, i smørgrøt (fløyelsgrøt). Der skal rosinene være i grøten.

Æsj nei, enn å ødelegge fløyelsgrøten sånn da :aww:

Idag skal vi ha rømmegrøt til middag. Det har iiiingenting med denne tråden å gjøre :whistle::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det seier seg vel sjølv. Det er ingen som blandar rosinane inn i grauten vel?

Ehhh, jo :lol: Harde rosiner er jo ikke godt, de skal være mjuke og vasne :D Men når jeg tenker meg om så er det kun jeg i familien som blander inn, de andre blander ikke inn sukker og kanel engang :huh: Det er da mye bedre å få ting jevnt fordelt og slippe å ta på nytt hele tiden mens du spiser :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Et halvt tonn med kanel er jeg enig i! :D Også har man på sukker, kanel og rosiner før man rører alt rundt så det blir fordelt, så tar man en stor klatt med helst meierismør på toppen :D

Nei nei nei nei - ååååå gugg.... nå fikk jeg skikkelig vondt i magen - man skal IKKE under noen omstendigheter RØRE i grøt som er lastet opp på tallerken - den skal pyntes med sukker og kanel og smørøye og så spiser man slik - man rører ikke sukker og kanel inn i grøten altså - det er motbydelig det *ler* .... *grøss*

Jeg spiser forsåvidt rosiner i havregrøt, men da ikke som grøt, men som frokostblanding med kald melk.

Det er sikkert godt, men det holder i massevis med kanel og slike ting på risensrynsgrøten :)

Jupp, havregryn med rosiner og melk er godt.

Rosiner kan man ha i det meste *MMmmmmmmm :D*. Rosiner hører faktisk til i boller, rosiner i sjokolade er digg, rosiner i risengrynsgrøt er godt, rosiner i havregrøt er godt (vel - havregrøt er ikke veldig godt da, men blir spiselig med rosiner), rosiner i grovbrød er også godt, rosiner passer i grunnen til det meste faktisk. For tenk :P

Rosiner kan være i boller, noen deilige grovbrød - men ikke grøt - og jo, rosiner i sjokolade er digg...

På Espa har de boller med jordbærbiter i, og det var bare ekkelt.

De har også med karamellbiter, og det var ikke så verst - men smaker best om bollene er helt ferske.

Espaboller skal være med rosiner og intet annet.... *sukk*

Julegrøten skal kokes bare i melk. Ingen utkoking av grynene i vann. Og så lar vi røra i tanken stå bittelitt så vi kan skumme fløte å koke grøten av. Lar grøten koke lenge, lenge, gjerne 3-4 timer. DA blir det skikkelig julegrøt, ikke sånn vassen lørdagsgrøt. Sukker, kanel, smørøye og en mandel. Retro-lavkarbo! Og, ja, mandelen gjemmes i kinnet til alle har spist opp!

All grøt skal kokes med melk - eller altså havregrøt må ikke det, men da må man ha melk oppå etterpå - men til risgrøt må der være helmelk, en klatt smør (for at det ikke skal svi seg) og så er det bare kok i vei.

Man spiser ikke julegraut med mandel - man har riskrem med mandel i - riskremen lages av god grøt med litt krem i (ikke for mye) og mandelen kan godt gjemmes til dessertfatet er tomt *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...