Gå til innhold
Hundesonen.no

Markus Muhle


Justisia
 Share

Recommended Posts

Fuglekjøttmel, fullkornris, fullkornmais, magesekkmel fra vilt, beinmel fra vilt,

1. usikkert opphav på kjøttet, det står bare fugl, ergo kan ikke allergikere være sikker på hva de eter.

2+3 korn, ergo rundt 40% av innholdet

4. mel, dvs minst tørket, muligens kokt først

5. mel, MÅ være kokt før det er tørket og malt

Ikke det verste jeg har sett. Ok protein, altfor lite fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte brukere av dette foret bedriver massiv reklame på canis-forumet for tida, mye snakk om det på facebooksiden til forprodusenten om at man skal bruke canisforumet til reklamering ("skrive om våre gode erfaringer der"), så sikkert bare spørsmål om tid før de vil utbasunere om sine gode erfaringer her og ;)

Råforer per nå, og kommer til å fortsette med det. Så har ingen erfaring med det foret nei, men merker jeg får litt instinktiv motstand mot det pga det som foregår på canis/facebooksidene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg fikk noen prøver av en bekjent som har begynt å forhandle dette fôret nå. Casper digget det iallefall (men hva digger ikke det matvraket der liksom), og sånn i forhold til eukanuba som vi bruker nå, hva er best?

Jeg likte konsistensen på det (nei jeg har ikke smakt :lol:) men var mye hardere enn annet tørrfôr, ikke så "melete".

Det jeg har hørt at dette er "tørrfôrets råfôr", at hvis man ikke kan fore rått så er dette det nest beste i forhold til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt at dette er "tørrfôrets råfôr", at hvis man ikke kan fore rått så er dette det nest beste i forhold til det?

Bull! Kornfrie merker som Acana, Taste of The Wild (ikke alle variantene),Orijen, Wolfsblut osv er råfôrets tørrfôr. Jeg kan ikke si hva som er best av din variant av eukanuba og MM før jeg har sett innholdsfortegnelsen og analysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen prøver av en bekjent som har begynt å forhandle dette fôret nå. Casper digget det iallefall (men hva digger ikke det matvraket der liksom), og sånn i forhold til eukanuba som vi bruker nå, hva er best?

Jeg likte konsistensen på det (nei jeg har ikke smakt :lol:) men var mye hardere enn annet tørrfôr, ikke så "melete".

Det jeg har hørt at dette er "tørrfôrets råfôr", at hvis man ikke kan fore rått så er dette det nest beste i forhold til det?

Det spørs hvem du spør.. :) Enkelte veterinærer sier det ikke kan finnes tørrfôrs råfôr, men at det som kan være det beste substuttet er kornfritt våtôr fra boks ol.

Bull! Kornfrie merker som Acana, Taste of The Wild (ikke alle variantene),Orijen, Wolfsblut osv er råfôrets tørrfôr. Jeg kan ikke si hva som er best av din variant av eukanuba og MM før jeg har sett innholdsfortegnelsen og analysen.

Som sagt over så har hvertfall Dr. Karen Becker fra Mercola Healty Pets en god forklaring (synes jeg) på hvorfor selv grain free tørrfôr ikke kan sammenliknes med råfôring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt over så har hvertfall Dr. Karen Becker fra Mercola Healty Pets en god forklaring (synes jeg) på hvorfor selv grain free tørrfôr ikke kan sammenliknes med råfôring.

Selvsagt kan det ikke sammenlignes, og jeg er veldig enig med mye av det hun skriver. Men det er DRØYT å påstå at alle kornfrie tørrfôr har lavkvalitetsprotein som fjær og snuter... DET fikk meg til å "avskrive" dama selv om hun sikkert er dyktig!

Men om du ikke kan fôre rått, men vil fôre mest mulig "naturlig" på tørrt er definitivt de kornfrie merkene jeg nevte de beste alternativene. Høykvalitets kjøtt, frukt og grønnsaker, ingen konserveringsmidler, og de kan oppgi hvor de har kjøpt hvert minste gram av råvarer.

Våtfôr på boks, som atpåtil skal være kornfritt... Jeg hadde vel brukt 4-5 kg og betalt tusen kr dagen for det. Ikke i nærheten av et alternativ for vanlige arbeidere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Bull! Kornfrie merker som Acana, Taste of The Wild (ikke alle variantene),Orijen, Wolfsblut osv er råfôrets tørrfôr. Jeg kan ikke si hva som er best av din variant av eukanuba og MM før jeg har sett innholdsfortegnelsen og analysen.

I latskapens ånd: Noen av disse som inneholder mer fett enn Orijen? Og får man kjøpt disse i Norge (Orijen vet jeg selges i her, men de andre)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I latskapens ånd: Noen av disse som inneholder mer fett enn Orijen? Og får man kjøpt disse i Norge (Orijen vet jeg selges i her, men de andre)?

Ikke som selges i Norge, dessverre. Wolfsblut + et merke jeg ikke husker navnnet på i farta har mer fett, rundt 25%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med en et par stykker som har testet dette foret på bikkjene sine, og de var langt fra fornøyde. De hadde aldri opplevd at bikkjene konsumerte så mye vann som etter å ha spist dette foret, og det som kom ut i andre enden minnet mer om det som kommer ut av baken på en hest enn det som skal komme ut fra baken på en hund. Og mengden avføring var ikke akkurat så liten. Det er flere som omtaler det som bedre egnet til høyspisere enn til hunder.

Jeg fikk tilsendt tilbud om å bli forhandler av foret, så da ble man jo nysgjerrig på hva det var for noe. Har også pratet med en som forhandler dette og vedkommende brukte det ikke selv på egne hunder da vedkommende ikke hadde god erfaring med foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan det ikke sammenlignes, og jeg er veldig enig med mye av det hun skriver. Men det er DRØYT å påstå at alle kornfrie tørrfôr har lavkvalitetsprotein som fjær og snuter... DET fikk meg til å "avskrive" dama selv om hun sikkert er dyktig!

Men om du ikke kan fôre rått, men vil fôre mest mulig "naturlig" på tørrt er definitivt de kornfrie merkene jeg nevte de beste alternativene. Høykvalitets kjøtt, frukt og grønnsaker, ingen konserveringsmidler, og de kan oppgi hvor de har kjøpt hvert minste gram av råvarer.

Våtfôr på boks, som atpåtil skal være kornfritt... Jeg hadde vel brukt 4-5 kg og betalt tusen kr dagen for det. Ikke i nærheten av et alternativ for vanlige arbeidere!

Må bare spørre, hvordan i ALL verden skal det være mulig å få produsert rent kjøtt, grønt og frukt til tørrfôrkuler som skal være holdbart over veldig lang tid uten konserversingmidler? Det tror jeg personlig ingenting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre, hvordan i ALL verden skal det være mulig å få produsert rent kjøtt, grønt og frukt til tørrfôrkuler som skal være holdbart over veldig lang tid uten konserversingmidler? Det tror jeg personlig ingenting på.

De ER ikke holdbare over lang tid! De har kortere tid mellom produsert dato og brukes før dato enn de fleste tørrfôr.

De har noe naturlig konservering i at fôret er varmebehandlet, det er naturlige antioksidanter som konserverer litt, samt at sekkene er vakumpakket, det finnes ikke luft i de som kan oksidere innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ER ikke holdbare over lang tid! De har kortere tid mellom produsert dato og brukes før dato enn de fleste tørrfôr.

De har noe naturlig konservering i at fôret er varmebehandlet, det er naturlige antioksidanter som konserverer litt, samt at sekkene er vakumpakket, det finnes ikke luft i de som kan oksidere innholdet.

Okey, aldri sett eller hørt om slike vakuumpakker selv, har du en hjemmeside? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Jeg har prøvd MM nå i snart 3 mnd, og for å si det slik; jeg ser ikke hva som er så bra med det! Mine hunder flasset hele tiden, dreit i store mengder, sluttet aldri å gulpe og alt dette rosenrøde som ble beskrevet...vel..? Jeg bruker tørrfõr kun som tilleggsfõr da jeg bruker Vom, men jeg har gått tilbake igjen til Hills. Det som fikk meg til å steile og slutte med dette fõret, er at forhandlerene vet skremmende lite om produktene de selger. Stiller man genuine og kritiske spørsmål, blir man kastet ut og beskyldt for å være kverulant og slenge drit. De mangler dessverre kunnskap om det de selger, og det ble for useriøst for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...