Gå til innhold
Hundesonen.no

Bake kake


Espen
 Share

Recommended Posts

Rømmekake!Den er utrolig enkel og saftig og god:

*3 egg

*3 dl sukker

*3 dl hvetemel

*En liten boks rømme

*2 ts bakepulver

*2ts vaniliesukker

Stekes i ca 40 minutter på 180 grader.Trenger ikke glasur men,kan ha på melis eller noe av den pynten man får kjøpt til kaker i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer med IA, Brownies er utrolig enkelt å lage.

Kjøp posen, ha i bollen, ha i smør som er smeltet, ett egg og litt vann, rør godt, ha i en form og stek (den skal være klissete inni så ta den ut etter 25-30min) :)

Også er den så gooood!

Du kan fint ha lys på den, Espen, er bare å stappe dem ned i kaka, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oreokake. Jeg kan ikke bake, og ødelegger tom Toro-posene. Oreokaken derimot, får jeg kjempemye skryt for, og alle spør om oppskrift etter en smakebit. I mine øyne, verdensbeste kake :P

Eneste som er litt kjedelig med den er at det tar litt tid, fordi lagene skal stivne før man begynner med neste lag.

Legger med oppskrift jeg :)

Ingredienser:

Bunn:

300 g Oreo kjeks (se tips)

100 g smør

Fyll 1:

200 g kremost (1 pk Phildelfia)

2,5 dl melis

3 dl kremfløte

50 g Oreo kjeks

Fyll 2:

1 pk lys sjokolademousse (Toro)

3 dl melk

50 g Oreo kjeks

Pynt:

Oreo kjeks, gjerne med mørkt og hvitt sjokoladetrekk

Fremgangsmåte:

Ha Oreo kjeks i en food processor sammen med mykt smør. Kjør på full hastighet til en jevn masse. Ha en kakeringen til en rund form som er 24 cm i diameter direkte rett på et kakefat. Trykk kjeksmassen ned i bunnen og ut i kantene. Sett fatet med kakeringen i kjøleskapet i 30 min.

Rør sammen kremost og melis. Pisk kremfløten til krem og vend inn i osteblandingen. Ha ca 2/3 av ostekremen over kjeksbunnen i kakeformen. Stikk grovt hakkede Oreo kjeks ned i ostemassen. Sett i kjøleskapet i 30 min.

Pisk sammen sjokolademoussepulveret og kald melk, som anvist på pakken. Ha sjokolademoussen over ostekremen i formen. Stikk grovt hakkede Oreo kjeks ned i moussen. Sett kaken tilbake i kjøleskapet i 30 min.

Fordel resten av ostekremen over sjokolademoussen. Ha over masse grovt hakkede Oreo kjeks til pynt. Bruk gjerne Oreo kjeks som er dekket med mørk og hvit sjokolade hvis du vil gi kaken et ekstra dekorativt utseende (se bildet). La kaken stå i kjøleskapet i 1 time.

Løsne kakeringen fra kaken ved å skjære langsmed kanten med en skarp kniv. Fjern kakeringen. Ringle eventuelt litt sjokoladesaus over kaken før servering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...