Gå til innhold
Hundesonen.no

Ønskeliste til jul


SFX
 Share

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Seks måneders sommerferie to ganger i året.

Oj, du synes ikke du er litt nedlatende nå overfor mennesker som kanskje ikke er i deres situasjon eller deler deres syn? Jeg er såpass barnslig i min juleglede, at å åpne 15 konvolutter på julafte

Jeg ønsker meg: Flybillett hjem så jeg slipper å sitte alene her i jula Mikrobølgeovn Fryseboks En til oljeovn Hodelykt Gavekort på HM, så jeg kan kjøpe meg et par gensere, det trenger jeg sår

Posted Images

Ja eg liker egentlig ikke jul jeg. Det er en trist tid for min del, rett og slett for at savnet etter min morfar(som var akkurat som en far for meg) er alt for stort i denne tiden. Men noen ønsker har jeg:

Jeg vil ha et hus jeg!

Sodastreamer (Mormor har allerede kjøpt til meg)

Så har jeg sakt til resten av familien at jeg vil ha gavekort på tilbords til det jeg samler på.

Så ønsker jeg meg ny låve til sauene, men mest av alt at alle lammene skal overleve lemmina nest år! Det er så trist når de ikke klarer seg :no:

Tørketrommel(men det kjøper jeg nåkk selv snart)

Mine store ønsker er at mormor blir frisk og holder seg frisk i mange år til, og at verdens best pelsdott, Ivo kan leve for alltid :heart: Men det sier julenissen(pappa) at han ikke kan oppfylle.

Så det blir nåkk sodastreameren og gavekort på tilbords på meg i år. Så krysser jeg fingrene for at mannfolket kommer med en pakke med masse kjærlighet.

Jeg håper bare at jeg får en trivelig jul uten for mange tårer som felles. Håper og tror at det kan bli en bra jul i år siden dette er første julen jeg og kjæresten feirer sammen, og det hjelper å ha en armkrok fylt med kjærlighet og omsorg å sitte i. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg skal hjelpe min kjære pappa å kjøpe kaffemaskin til noen andre familiemedlemmer. Er det noen som har tips og erfaringer? Vi snakker primært om kapselmaskin. Jeg drikker ikke kaffe, kan ikke kaffe, men jeg er mer teknologisk og gravende enn han som skal gi gaven, så jeg har fått researchansvaret :D

Og når jeg likevel spør om hjelp:

Jeg skal gi et maleri i gave, og vil gjerne ha gode innspill til hvordan det kan pakkes inn for ikke å være så innmari avslørende under treet. Det er på dypt lerret, så det kan ikke rulles, og er per i dag en stor flate på cirka en ganger en meter, og en neve centimeter høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal hjelpe min kjære pappa å kjøpe kaffemaskin til noen andre familiemedlemmer. Er det noen som har tips og erfaringer? Vi snakker primært om kapselmaskin. Jeg drikker ikke kaffe, kan ikke kaffe, men jeg er mer teknologisk og gravende enn han som skal gi gaven, så jeg har fått researchansvaret :D

Og når jeg likevel spør om hjelp:

Jeg skal gi et maleri i gave, og vil gjerne ha gode innspill til hvordan det kan pakkes inn for ikke å være så innmari avslørende under treet. Det er på dypt lerret, så det kan ikke rulles, og er per i dag en stor flate på cirka en ganger en meter, og en neve centimeter høy.

Kan ikke hjelpe deg med kaffemaskina, men hva med en tv-eske til maleriet? Eller knekk en rockering rundt den, slik at pakken buler på begge sider? Ha litt småsten i en lukket pose, slik at den rasler? En konvolutt med et skattejaktskart, slik at maleriet kan ligge i bilen/gjemmes i garasjen el ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal hjelpe min kjære pappa å kjøpe kaffemaskin til noen andre familiemedlemmer. Er det noen som har tips og erfaringer? Vi snakker primært om kapselmaskin. Jeg drikker ikke kaffe, kan ikke kaffe, men jeg er mer teknologisk og gravende enn han som skal gi gaven, så jeg har fått researchansvaret :D

Ikke like fancy som en ny kaffemaskin, og lager kun en kopp om gangen, men beste måten å lage kaffe på er med aeropress:

aeropress-300x300.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hjelpe deg med kaffemaskina, men hva med en tv-eske til maleriet? Eller knekk en rockering rundt den, slik at pakken buler på begge sider? Ha litt småsten i en lukket pose, slik at den rasler? En konvolutt med et skattejaktskart, slik at maleriet kan ligge i bilen/gjemmes i garasjen el ?

Jeg har lurt på skattejakt, men jeg skal feire julaften borte, hos de som mottar gaven, så jeg vet ikke hvor lett det blir å gjemme den? Jeg må tenke mer på den, for det kunne vært gøy. Men det må jo være gjennomførbart å forberede et skattekart med ulike poster, og få gjemt postene i løpet av dagens mens vi spiser middag og skravler? De har all veden i garasjen, så jeg frykter at de vil måtte innom der i løpet av kvelden for å hente mer, og dermed oppdage gaven. Men om jeg tilbyr meg å hente ved om de er på vei ut, kan en jo forhindre det :D

Og om jeg surrer rockering eller vannslange rundt, må det jo bli mer klumpete og mindre maleri-gefühl? Ja, det tror jeg blir bra. Åh, nå skal jeg pønske ut skattekartjaktposter - moro!

Ikke like fancy som en ny kaffemaskin, og lager kun en kopp om gangen, men beste måten å lage kaffe på er med aeropress:

aeropress-300x300.jpg

Takk for tips, jeg har aldri hørt om den - men kan den lage melkebaserte kaffer også? Jeg tror de også kunne tenkt seg å ha med kakaofunksjon pga sønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gi geit i gave og sant fra veldedig organisasjon gjorde i grunnen det san at neste år så slapp jeg å gi noen pressanger. Jeg kunne da iek annet en å flire Greit for meg.

Gir fortsatt til min mor, far, bror og to tanteunger og sønnen Så det blir da i alt 6 presanger som må kjøpes nei forresten 8 for dem har da også bursdager rundt jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, jeg har aldri hørt om den - men kan den lage melkebaserte kaffer også? Jeg tror de også kunne tenkt seg å ha med kakaofunksjon pga sønnen.

Nei, den fungerer som en presskanne, men bare mye bedre (bedre filtrering, mange som ikke er vant til å drikke skikkelig kaffe syns det først smaker rart, kanskje dårlig til og med, fordi bittersmaken i vanlig traktekaffe er borte).

Men du kan jo varme og steame/skumme melk ved siden av? Jeg gjør ofte det hvis jeg koker espresso.

EDIT: Men dette er uansett ikke beste alternativet om du vil kunne lage flere varianter på enklest mulig måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg skal hjelpe min kjære pappa å kjøpe kaffemaskin til noen andre familiemedlemmer. Er det noen som har tips og erfaringer? Vi snakker primært om kapselmaskin. Jeg drikker ikke kaffe, kan ikke kaffe, men jeg er mer teknologisk og gravende enn han som skal gi gaven, så jeg har fått researchansvaret :D

Nå bruker jeg melkeskummern veldig sjelden, siden jeg liker svart kaffe best (men syns den har skumma bra de gangene jeg har brukt den), men jeg er ihvertfall knallfornøyd med min Nespresso-maskin. Vet ikke hvilken pris du leter etter, men denne har jeg. Nespressokaffe er namnam :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg melkeskummern veldig sjelden, siden jeg liker svart kaffe best (men syns den har skumma bra de gangene jeg har brukt den), men jeg er ihvertfall knallfornøyd med min Nespresso-maskin. Vet ikke hvilken pris du leter etter, men denne har jeg. Nespressokaffe er namnam :D

Takk for konkret tips!

Pappas budsjett skal helt klart takle en slik prisklasse. Jeg prøvde å si at hvis søstra mi får kaffemaskin, så vil jeg ha George Clooney, men jeg vet ikke om budskapet nådde gjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var ikke så super fin den der da :P

Men selges de ikke i noen butikker? Må de bestilles på nett?

Nei, de er ikke så veldig "fine" å se på. Men god kaffe blir det!

Du får nok tak i dette på en barista med respekt for seg selv. Vet ikke i Trondheim. Om det har begynt å komme i "vanlig" butikker som ellers har kaffeutstyr, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den Citiz&Milk (NEspressomaskinen med melkeskummer), syns den er veeeeldig kjekk. Mange gode smaker å velge mellom.

Eneste er at det blir jo utrolig mye søppel da, hver gang man lager seg en kopp lager man litt søppel også.

Husk også at kapslene må bestilles på nettet (om man ikke er superheldig og bor rett ved en av de få butikkene som selger det), så man kan ikke bare gå og kjøpe en pose filterkaffe til 20 kroner på bensinstasjonen om man går tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nespressokapsler selges på Meny og andre butikker med litt mer utvalg enn Rema og Rimi :)

Personlig ville jeg aldri hatt en kaffemaskin som innebærer at jeg må kjøpe spesielle kapsler med kaffe for å lage meg kaffe. Utvalget i kaffe blir fort veldig lite, da man kun kan kjøpe ett merke (som riktig nok har forskjellige varianter, mange forskjellige varianter, men det blir ikke helt det samme som å kjøpe kaffe i løsvekt hos en kaffespesialist). Helst skulle jeg kjøpt hele bønner når jeg kjøper kaffe, men har ikke somlet meg til å kjøpe en kvern enda.

Kristin: Ser super ut den. Blir litt for spesielt interesserte dette, men jeg vil i hvert fall anbefale den - lager god kaffe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nespressokapsler selges på Meny og andre butikker med litt mer utvalg enn Rema og Rimi :)

Personlig ville jeg aldri hatt en kaffemaskin som innebærer at jeg må kjøpe spesielle kapsler med kaffe for å lage meg kaffe. Utvalget i kaffe blir fort veldig lite, da man kun kan kjøpe ett merke (som riktig nok har forskjellige varianter, mange forskjellige varianter, men det blir ikke helt det samme som å kjøpe kaffe i løsvekt hos en kaffespesialist). Helst skulle jeg kjøpt hele bønner når jeg kjøper kaffe, men har ikke somlet meg til å kjøpe en kvern enda.

Kristin: Ser super ut den. Blir litt for spesielt interesserte dette, men jeg vil i hvert fall anbefale den - lager god kaffe! :)

Neh de selger vel ikke vanlige nespressokapsler på meny? De selger dolce gusta eller hva det heter, men ikke vanlig nespresso?

Ihvertfall, jeg syns ikke det er noe stress å bestille kapsler. Jeg varierer mye mer i kaffetypen, og drikker bedre kaffe, etter jeg fikk sånn. Men om man bruker å kjøpe veldig mye forskjellig og spesielt fra før, er det mye mulig man vil syns det er begrensa. Men billig er det ikke. Det koster ca 3 kroner for en liten kopp kaffe. Genialt for meg som bor alene å bare kunne lage en kopp. Men til store selskaper hvor mange drikker kaffe anbefaller jeg å ha en litt mer effektiv trakter på lur. Jeg har også en vanlig trakter om jeg skal fylle en literstermos osv. Jeg er ihvertfall knallfornøyd til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...