Gå til innhold
Hundesonen.no

Tidlig planlegging av ny hund.


Car00line
 Share

Recommended Posts

Hei hei!

Jeg har bodd ett aar i Australia naa og har en finsk lapphund paa 4 aar som bor hjemme hos mamma. Jeg kommer meg ikke hjemover med det foorste, har 3 aar til her nede, og jeg trives saa bra at jeg ser for meg at jeg blir vaerende. Jeg kan jo selvfoolgelig ikke shippe Keela ned hit (hunden min), saa jeg skal gi henne bort til Besten min som har vaert med aa ta vare paa henne dette aaret, og som hun er oppvokst med. Nok om det. (jeg kan si en ting, JEG SAVNER HENNE SYKT! :'( )

Jeg har faatt meg type her nede, og vi planlegger flytte inn etter 1. semester neste aar. Viss ting ikke gaar som planlagt, skal jeg fremdeles bo her nede. Men gaar ting som jeg haaper, saa vil jeg ha hund igjen. Jeg er ensom uten, og kan ikke tenke meg aa leve uten. Saa derfor tenker jeg begynne se etter ny rase, siden jeg ikke vil ha veldig god tid til pelsstell og altfor mye turer.

(Dette er 1 - 1.5 aar frem i tid.)

Her er kriteriene mine:

Lite pelsstell (opp til middels, kan greie 2-3 ganger i uken)

Lite mosjon (opp til 1t daglig, og ellers tisseturer)

Laere fort (lydighetstrening, bor i stor by)

Korthaaret, langhaaret eller strihaaret.

Liten til middels stoorrselse.

Maa kunne takle vaere alene opp til 5 timer, pga jobb og universitet.

Ikke bjeffe mye, helst "ingenting".

Kommer ikke paa mer, har kikket litt rundt selv, men syns det er vansklig aa se bort fra finsk lapphund, jeg elsker rasen..! Men jeg tror det blir litt for varmt her i Queensland for en, den rooyter litt mye, og de trenger mer mosjon enn hva jeg kan gi.

Hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...