Gå til innhold
Hundesonen.no

underdanig valp


Nihon Supittsu
 Share

Recommended Posts

Har noen spm angående en episode som skjedde med whippet valpen min på 6 mnd i går.

Vi var ute på tur, bak oss gikk en dame med en annen whippet, plutselig slapp dama hunden sin, og bikkja kom løpende bort til oss. Jeg ble litt usikker på hva jeg skulle gjøre, og det endte med at jeg slapp Penny.

Penny ville bare løpe, og den andre hunden etter, og mens de løp begynte den andre hunden å knurre. Penny stoppet og sto stille ved siden min, da tok den andre hunden labben på ryggen til Penny, og hoppet mot henne, som om hun skulle "ta" Penny, den andre hunden lagde også veldig mye lyd.

Det virket for meg som at Penny ble veldig redd for den andre hunden, og hun viste hele tiden et veldig underdadig språk. Når jeg fikk tak i begge hundene, kom eieren etterhvert bort til oss. Jeg var ganske oppskaket og kjeftet vel litt på denne damen som eide hunden. For å forklare hunden hennes sin oppførsel sa hun noe som: Se på den stakkars hunden din da, hun er så underdadig at det er ikke rart at hun nesten får juling. Og at siden hun var sånn, så lot hun andre hunder bølle med henne. Og sa at hennes hund "prøvde seg"og testet grenser. Jeg syns dette var litt rart sagt. Vet ikke om dette er vesentlig, men hennes hund var rundt året.

Vil også si at hun ikke har vist så mye underdadighet før, hun er veldig tøff i lek, og min andre hund syns hun er en pest og en plage. Hun har alltid vært trygg og det er noe jeg har satt veldig pris på. Og jeg håper at hun ikke blir "ødelagt" av denne episoden.

Det jeg lurer på er vel egentlig om det ligger noe i det denne damen fortalte meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del whippeter har en veldig heftig og bøllete måte å leke på (min deriblandt, men hos han er det en del usikkerhet ute å går også) og de tennes jo gjerne hvis en hund begynner å løpe. Jeg tror nok den andre whippeten ville bosse litt med din, men jeg er enig med deg i at det ikke er særlig heldig for valpen å bli bosset med og særlig ikke av sånne unge, kanskje småusikre jyplinger som bare skal hevde seg selv.

Det trenger slettes ikke bety at din valp er underdanig fordi om hun ble skremt av en så busete hund og uansett om hun er det så er jo ikke det noen dårlig egenskap heller. Men at en underdanig hund må regne med å bli herjet med av andre synes jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...