Gå til innhold
Hundesonen.no

Skriveprogram til notater på forelesninger


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

hm litt klumsete overskrift.

Men saken er iallefall at word ikke vil virke på dataen min lenger, tror det bare var en prøveversjon som jeg nå må betale for (er det vanlig, windows 7 starter), og det gidder jeg ikke.

Jeg skriver fykende fort, mye raskere enn for hånd, så er den beste metoden for meg har jeg funnet ut av. Så det jeg egentlig lurer på er om det er laget ett skriveprogram for studenter, til dette formålet? Tenker på et program der alt er tilrettelagt og lett tilgjengelig?

Så en som satt foran meg hadde noe som så veldig greit ut, han hadde en liten asus med touch skjerm, så da er det sikkert et program som fulgte med der...

Nei altså. Tenke høyt her :P student eller ei, har sonisene tips til bra skriveprogrammer som er gratis, og der man kan lagre i .doc og vanlige filformater? Wordpad holder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

notepad++

evnt http://no.openoffice.org/ som er som word bare gratis :)

Ah takk! Sjekke ut!

Siden det er til notater bør du titte på Evernote. Helt genialt å notere med :)

Ellers er openoffice bra ja til vanlige dokumenter.

Evernote har jeg, bruker det mye på telefonen til smånotater og sånn, men synes det har for lite formateringsmuligheter, klammer og sånn. Trenger og noe som kan lagres i de formatene jeg skal levere oppgavene i. Open office høres bra ut!

Jepp, openoffice er tingen. Merk at her kan du òg lagre fila som Wordfil, slik at dei som har program som kun funkar for wordfilar òg kan gjere seg nytte av det du har skrive. Det same gjeld på dei andre programma Openoffice har, Excel, Powerpoint osv.

Open office it is! :D Veldig greit å kunne lagre i de formatene ja, skifter mellom to pc'er, hvor av den ene har word.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så litt for enkelt ut :lol: det jeg tenkte på var egentlig om det fantes noen programmer som var spesielt tilrettelagt for notering, altså med de tingene man bruker mest i farta og sånn, kommer ikke helt på hva det skulle være, annet å ramme inn tekst kjapt osv. Men tror open office vil fungere greit altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...