Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøtt- og beintråden, pluss annet snacks - har du sett no' billig?


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jo, det gjør man så lenge det er rått

Spar har rå, ukrydret kyllingsnacks til 10 kroner kiloen. 2,2 kilo frossen pakke fra Prior.

Muskler som i "ja, du vet"?

Det er faktisk ulovelig og tar de deg blitt du tatt for tyveri ;)

Neida. Jeg har møtt på politiet flere ganger og de har aldri sagt noe på det, ifølge dem er det greit så lenge man ikke bryter seg inn noen steder, og ikke forsøpler. Politiet her i Tromsø har til og med uttalt skriftlig til nrk at de "aldri ville påtalt det som tyveri" (fritt etter hukommelsen), så da stoler jeg på det.

Hva butikkene og vaktselskapene måtte mene om saken derimot, det varierer nok fra sted til sted. Der har jeg møtt på alle varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vet at hos Kiwi så blir man anmeldt om de tar deg, hvertfall det vi har fått beskjed om på jobben! Vi har egne kameraer som filmer der hvor vi kaster søppel og er noe borte blir de sjekket! Vi mister jo trossalt penger på at folk stjeler søppel fra oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vet at hos Kiwi så blir man anmeldt om de tar deg, hvertfall det vi har fått beskjed om på jobben! Vi har egne kameraer som filmer der hvor vi kaster søppel og er noe borte blir de sjekket! Vi mister jo trossalt penger på at folk stjeler søppel fra oss!

Hvordan taper butikken på at noen tar søppla? De fleste butikker betaler jo for å få kasta søppla si, å mindre søppel bør jo være større fortjeneste?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan taper butikken på at noen tar søppla? De fleste butikker betaler jo for å få kasta søppla si, å mindre søppel bør jo være større fortjeneste?

Når de finner det i søpla kjøper de ikke produktene i butikken. Penger tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tilgang på mye fint kjøtt gjennom slakteren mamma og pappa sender sine dyr til, så har ikke prøvd meg på søppeldunkene, men mener å ha lagt merke til at butikkene her omkring låser containerne med hengelås?

Men jeg er helt enig, hvis noen har bruk for "søppelet" er det vel bare bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All søppelet vårt blir gjenvunnet, brukt enten ril energi eller mat til griser og andre gårdsdyr. Det vi kaster av mat er enten for dårlig til å selges, eller mat som har blitt ødelagt på andre måter (mistet i gulvet o.l). Mat som er fult brukbart blir gitt til kirkens bymisjon. Sikkert noen kiwier som ikke gjør det, men strengt tatt skal man det så lenge det er mulighet for det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All søppelet vårt blir gjenvunnet, brukt enten ril energi eller mat til griser og andre gårdsdyr. Det vi kaster av mat er enten for dårlig til å selges, eller mat som har blitt ødelagt på andre måter (mistet i gulvet o.l). Mat som er fult brukbart blir gitt til kirkens bymisjon. Sikkert noen kiwier som ikke gjør det, men strengt tatt skal man det så lenge det er mulighet for det! :-)

Så bra at dere gjør det. :) Jeg vet at noen av butikkene her i byen gjør det samme, men dessverre kastes det for mye brukbart til at bymisjonen og lignende grupper kan ta imot alt. Jeg har noen venner som får mat av butikkene til dyrefôr, og de får så mye bra at de kjører rundt og deler ut mat til halve bekjenskapskretsen hver uke.

Men dette ble veldig off-topic, beklager det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om f.eks Nortura gir bort, eller selger billig kjøtt, innvoller og bein?

Vet ikke om de gir bort, men på slakteriet sitt i Sarpsborg har de en egen medlemsbutik (for de som leverer slaktedyr til Nortura) hvor man kan handle til sterkt rabbaterte priser, der er det mange "skatter" å finne ;) Har sett 10-kg blokker med hundemat der også, laget av slakteavfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hvor finner man slaktere egentlig? Kan ikke huske at jeg har sett en eneste her i Trondheim. Hører folk kjøper sodd osv av slakteren også, men hvor den befinner seg er et mysterium...

De forsvinner dessverre så dyra får lenger og lenger siste reise :( Kjøttforedlere finnes derimot, men prisen er høyere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hvor finner man slaktere egentlig? Kan ikke huske at jeg har sett en eneste her i Trondheim. Hører folk kjøper sodd osv av slakteren også, men hvor den befinner seg er et mysterium...

Kvål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Prøver meg her. Jeg har en Saluki blandingshund(3år gammel hannhund, ikke kastrert) jeg nylig har overtatt, og det er tydelig at han digger bein å gnafse på. Saken er bare den at det går litt unna for å si det sånn, så å handle på XXL til 39 kr per dag blir litt mer enn jeg ønsker. Jeg lurer forøvrig på om det går greit å gi ham bein utpå kveldingen hver dag, eller om jeg bør veksle litt med tyggeleke? Saken er at han har ekstrem frykt som jo har utløst aggresjon. Jeg har kommet langt på vei bare på en uke, men jeg merker at han får ut mye frustrasjon når han er 100% fokusert på gnafsingen og tilfredstillingen av kløende tenner. Jeg løper mye rundt med han, leker med leketøy og lekesloss også så han får tømt litt energi og testosteron samtidig. Jeg dytter litt på ham og han dytter tilbake og vi rett og slett tuller og tøyser :) Begge skjønner at det er lek, så jeg har ingenting imot at han gnafser meg på arm/hender, da det kun er markering, og jeg vil at han skal kjenne min lukt mens han gjør det så han får litt av valpesymptomene av seg over tid. Han er full av liv og jeg merker veldig at det hjelper å få tømt testosterontanken hans, for å få ham mer avslappet og rolig, så jeg vil få gjort dette så mye som mulig hver dag så han vil stole mer og mer på meg. 

Jeg har kikket på Ebay for å finne gode priser, men enten er det bare småsaker, eller så blir det for dyrt med frakt inkludert. Jeg bor i Fredrikstad så om noen vet om fine priser på hundebein(gjerne mer hunderelatert også) på Nordby ev.t Strømstad så takker jeg for det. Andre steder på nett, eller fysiske butikker jeg kan få handlet inn litt til en fornuftig penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Atlas skrev:

Prøver meg her. Jeg har en Saluki blandingshund(3år gammel hannhund, ikke kastrert) jeg nylig har overtatt, og det er tydelig at han digger bein å gnafse på. Saken er bare den at det går litt unna for å si det sånn, så å handle på XXL til 39 kr per dag blir litt mer enn jeg ønsker. Jeg lurer forøvrig på om det går greit å gi ham bein utpå kveldingen hver dag, eller om jeg bør veksle litt med tyggeleke? Saken er at han har ekstrem frykt som jo har utløst aggresjon. Jeg har kommet langt på vei bare på en uke, men jeg merker at han får ut mye frustrasjon når han er 100% fokusert på gnafsingen og tilfredstillingen av kløende tenner. Jeg løper mye rundt med han, leker med leketøy og lekesloss også så han får tømt litt energi og testosteron samtidig. Jeg dytter litt på ham og han dytter tilbake og vi rett og slett tuller og tøyser :) Begge skjønner at det er lek, så jeg har ingenting imot at han gnafser meg på arm/hender, da det kun er markering, og jeg vil at han skal kjenne min lukt mens han gjør det så han får litt av valpesymptomene av seg over tid. Han er full av liv og jeg merker veldig at det hjelper å få tømt testosterontanken hans, for å få ham mer avslappet og rolig, så jeg vil få gjort dette så mye som mulig hver dag så han vil stole mer og mer på meg. 

Jeg har kikket på Ebay for å finne gode priser, men enten er det bare småsaker, eller så blir det for dyrt med frakt inkludert. Jeg bor i Fredrikstad så om noen vet om fine priser på hundebein(gjerne mer hunderelatert også) på Nordby ev.t Strømstad så takker jeg for det. Andre steder på nett, eller fysiske butikker jeg kan få handlet inn litt til en fornuftig penge?

Kjøp margbein i matbutikkene i Sverige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Atlas skrev:

Prøver meg her. Jeg har en Saluki blandingshund(3år gammel hannhund, ikke kastrert) jeg nylig har overtatt, og det er tydelig at han digger bein å gnafse på. Saken er bare den at det går litt unna for å si det sånn, så å handle på XXL til 39 kr per dag blir litt mer enn jeg ønsker. Jeg lurer forøvrig på om det går greit å gi ham bein utpå kveldingen hver dag, eller om jeg bør veksle litt med tyggeleke? Saken er at han har ekstrem frykt som jo har utløst aggresjon. Jeg har kommet langt på vei bare på en uke, men jeg merker at han får ut mye frustrasjon når han er 100% fokusert på gnafsingen og tilfredstillingen av kløende tenner. Jeg løper mye rundt med han, leker med leketøy og lekesloss også så han får tømt litt energi og testosteron samtidig. Jeg dytter litt på ham og han dytter tilbake og vi rett og slett tuller og tøyser :) Begge skjønner at det er lek, så jeg har ingenting imot at han gnafser meg på arm/hender, da det kun er markering, og jeg vil at han skal kjenne min lukt mens han gjør det så han får litt av valpesymptomene av seg over tid. Han er full av liv og jeg merker veldig at det hjelper å få tømt testosterontanken hans, for å få ham mer avslappet og rolig, så jeg vil få gjort dette så mye som mulig hver dag så han vil stole mer og mer på meg. 

Jeg har kikket på Ebay for å finne gode priser, men enten er det bare småsaker, eller så blir det for dyrt med frakt inkludert. Jeg bor i Fredrikstad så om noen vet om fine priser på hundebein(gjerne mer hunderelatert også) på Nordby ev.t Strømstad så takker jeg for det. Andre steder på nett, eller fysiske butikker jeg kan få handlet inn litt til en fornuftig penge?

 

Kyllingvinger naturell, (uten tilsatt saltlake), margbein, oksehaler, osv kan du gi han.  

(Og totalt of topic - men vi trenger bilder! Grattis med hund :D  ) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...