Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål og svar til oppdatering av Hundesonen


Recommended Posts

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er mulig jeg bare er treig, men har den "liker"-knappen vært der lenge? LIIIIKER!

kom igår så du ekke så treg

Er det mulig å få "reversert" liker? Dataen min er litt teit og musa klikker fort ved berøring. Derav noen "liker" som ikke er meningen.

Posted Images

Jeg gidder ærlig talt ikke å instalere noe nytt fordi sonen har et oppdateringsproblem :P

eh... IE er djevelens verk, og man må lage sider spesialisert til det. IE har masse problemer og gjør så masse websider ikke ser ut i de. Å lage så ting fungerer til IE gidder ikke jeg, så jeg koder websider som fungerer i alle de andre 4-5-6 store browserne :P

Så nei, fåkke fiksa problemet :D for problemet er IE :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke fikset problemet eller "gidder du ikke"? Jeg er ikke fornøyd med noe annet enn IE og har alltid hatt det. Det er jo en smaksak. Har aldri hatt problemer med tidligere sonenvarianter (og på 6 år har det vært noen oppdateringer) fordi jeg har IE.

Jeg får nok ikke fikset det nei. For antageligvis er det bunkevis med kode som må gjøres om for at IE skal fungere optimalt og forumet vi kjører er en løsning vi betaler for, derimot kan espen rapportere det til de og se om de kan fikse det. Er det bare det at IP dukker opp inni innlegg ol? (testet i IE selv og får ikke den feilen dog) Eller er det flere problemer?

Og hvilken versjon av IE bruker du? (kan være der problemet er også)

Jeg testet nettop i IE 8 (trykk hjelp -> om IE /about IE for å se versjon. Og har 0 problemer med at ipen kommer inni innhold eller er "feil" sted ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det aldri har vært et problem tidligere? Jaja, får snakke med Espen og spørre om han kan kontakte de.

svar på det jeg spurte om da... så er det liksom mulig for meg å sjekke ut på support forumene om noen andre har det problemet. Som sagt klarer ikke jeg produsere feilen.

sonen skal fungerer i IE, fungerer fint i min IE og etter litt googling skal det fungere helt fint.

Så er det bare at IP flytter på seg eller er det andre feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IE 8. IP'en ligger konstant feil, så den ligger alltid i innlegget til den som skriver. Det er en del andre småting som også er feilplassert. For eksempel pilen ved siden av "skrift" og "størrelse" (som man kan trykke på når man skriver innlegg). Den er en halv centimeter høyere enn oppgavelinjen. Det samme gjelder "post melding"-knappen i chatten, og flere slike småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke fikset problemet eller "gidder du ikke"? Jeg er ikke fornøyd med noe annet enn IE og har alltid hatt det. Det er jo en smaksak. Har aldri hatt problemer med tidligere sonenvarianter (og på 6 år har det vært noen oppdateringer) fordi jeg har IE.

Jeg har heller aldri hatt problemer før med Sonen og IE, men etter oppdateringen så jeg meg nødt til å begynne å bruke FF når jeg bruker Sonen. Siden IE OGSÅ er en av de mest bruke nettlesere i verden synes jeg det er litt merkelig at man lager et oppsett som ikke funker 100%.

Forresten er det fryktelig tungvint at editoren er så liten når man har quotet. Jeg må dra den større og det er jo - igjen - alt for mye pes, og det har resultert i at jeg skriver mindre i trådene nå enn før. På jobb-PC får jeg ikke engang justert størrelsen på editoren og det er jo håpløst (men kanskje like greit - jeg skal jo strengt tatt ikke surfe på sonen fra jobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IE 8. IP'en ligger konstant feil, så den ligger alltid i innlegget til den som skriver. Det er en del andre småting som også er feilplassert. For eksempel pilen ved siden av "skrift" og "størrelse" (som man kan trykke på når man skriver innlegg). Den er en halv centimeter høyere enn oppgavelinjen. Det samme gjelder "post melding"-knappen i chatten, og flere slike småting.

Jeg har heller aldri hatt problemer før med Sonen og IE, men etter oppdateringen så jeg meg nødt til å begynne å bruke FF når jeg bruker Sonen. Siden IE OGSÅ er en av de mest bruke nettlesere i verden synes jeg det er litt merkelig at man lager et oppsett som ikke funker 100%.

Forresten er det fryktelig tungvint at editoren er så liten når man har quotet. Jeg må dra den større og det er jo - igjen - alt for mye pes, og det har resultert i at jeg skriver mindre i trådene nå enn før. På jobb-PC får jeg ikke engang justert størrelsen på editoren og det er jo håpløst (men kanskje like greit - jeg skal jo strengt tatt ikke surfe på sonen fra jobb).

Rart at det fungerte helt fint når jeg testet. Jeg skal dytte i Espen også se om det er noen løsning hos de som lager forumløsningen :)

Dere bruker ikke noen spesielle tillegg ol? For Sonen så helt lik ut for meg i firefox, IE, chrome og opera når jeg testet istad.. IP var riktig plass og editoren så fin ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke justert størrelsen på editoren, kom jeg på :) Og når jeg legger ut bilder så lar edioren meg redigere størrelsen på bildene, men når jeg poster innlegget går bildene tilbake i full størrelse.

kan du redigere størrelsen på bildet? har aldri jeg kunne :P kan hende at det er en feil at du kan redigere.

Nå står dere skrevet på en post it og hengt på skjermen. Så skal jeg se om jeg finner ut hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ofte med IE er at de ikke følger web-standarder - det er MS gjengen sin feil at de vil være sære. De er dog blitt flinkere og har forstått det er bedre at alle følger standarder.(men fortsatt litt å gå på) Standarder gjør til at ALLE nettlesere og sider fungerer for alle. Det er altså IE som bør følge standardene som er satt - ikke alle andre som skal følge MS(Microsoft). At flest bruker IE er fordi endel ikke vet bedre og at IE har vært DEN nettleseren som har blitt levert gjennom windows (ikke rart når det er de som lager den) - de har presset alle andre unna, inntil de fikk dom mot seg på akkurat dette. Jeg er for at ingen enkeltfirma skal få diktere hvordan webben skal være - alle skal og bør rette seg etter en standard - også de som er store.

Kan det være skjermstørrelse og oppløsning som gjør til at du ikke får gjenskapt IP problematikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri hadde vel ikke samme problemene?

IP kan være et isolert problem og ikke ha noe med det andre å gjøre. Enkelt å sjekke med at en annen moddis med samme IE versjon gir tilbakemelding - da vet man om det er IE problem relatert til gruppe eller ikke. (skulle da tro det er lett å sjekke CSS klassen for nettopp denne feilen og legge til IE spesifikk kodesnutt for det hvis ønsket)

Uansett - hvis du som adm ikke ser noen av deres utfordringer når du selv tester, så test ut-logget, eller med en vanlig brukerkonto og se om du får samme feil i layout. Får du ikke det, så er det et lokalt problem hos de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri hadde vel ikke samme problemene?

IP kan være et isolert problem og ikke ha noe med det andre å gjøre. Enkelt å sjekke med at en annen moddis med samme IE versjon gir tilbakemelding - da vet man om det er IE problem relatert til gruppe eller ikke. (skulle da tro det er lett å sjekke CSS klassen for nettopp denne feilen og legge til IE spesifikk kodesnutt for det hvis ønsket)

Uansett - hvis du som adm ikke ser noen av deres utfordringer når du selv tester, så test ut-logget, eller med en vanlig brukerkonto og se om du får samme feil i layout. Får du ikke det, så er det et lokalt problem hos de

funker fint som meg som admin/moddis.

funker fint med thorsteins bruker i IE (som da ikke har noen powers utover vanlig medlem).

Husker det var en annen moddis som slet med ip feil tidligere.. djerve.. men hva var feilen da...hmmmmmmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det fungerte helt fint når jeg testet. Jeg skal dytte i Espen også se om det er noen løsning hos de som lager forumløsningen :) Dere bruker ikke noen spesielle tillegg ol? For Sonen så helt lik ut for meg i firefox, IE, chrome og opera når jeg testet istad.. IP var riktig plass og editoren så fin ut.

Det er akkurat likt i IE og FF her også, og begge to har veldig liten editor. Det kan selvsagt ha noe med skjermstørrelsen å gjøre her, men det er akkurat sånn på jobb også, og der har jeg stor skjerm. På jobb får jeg altså ikke justert størrelsen på editoren, det gjør jeg her hjemme, men det er jo himla pesete å alltid måtte justere den først før man skriver (joda, jeg kan skrive uten å gjøre den større, men det er veldig knotete når man har mange quoter og vil ha oversikt. Editoren viser bare 6 linjer og det er himla lite oversiktlig liksom :).

Hvilken versjon bruker du Siri?

Jeg bruker IE 9, men på jobb er jeg litt usikker - muligens IE8, men jeg tror kanskje problemet der ligger på PC'n muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat likt i IE og FF her også, og begge to har veldig liten editor. Det kan selvsagt ha noe med skjermstørrelsen å gjøre her, men det er akkurat sånn på jobb også, og der har jeg stor skjerm. På jobb får jeg altså ikke justert størrelsen på editoren, det gjør jeg her hjemme, men det er jo himla pesete å alltid måtte justere den først før man skriver (joda, jeg kan skrive uten å gjøre den større, men det er veldig knotete når man har mange quoter og vil ha oversikt. Editoren viser bare 6 linjer og det er himla lite oversiktlig liksom :).

Altså, jeg ante ikke man kunne dra i editoren jeg før du sa det nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa her nå og i samme tråd husker den på størrelses endringen, men ikke når man går inn på ny tråd.

7-8 linjer gjelder vel hurtigsvar og ikke 'full editor'?(den har 20-21 linjer) - slik er det til alle tror jeg, så her må nok endring gjøres i forumsettingen hvis man vil ha dette. Personlig syns jeg man kunne økt hurtigsvar til mer jeg også, for lite oversikt, spesielt når man siterer. Det å hver gang dra ut boksen eller må gå på full editor er litt unødvendig når man kunne sluppet unna disse klikkene ... syns nå jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg ante ikke man kunne dra i editoren jeg før du sa det nå :lol:

:lol: (og jeg burde kanskje ikke nevne at jeg først i dag ble gjort oppmerksom på at det finnes en knapp som heter "full editor".. *ler*.

Testa her nå og i samme tråd husker den på størrelses endringen, men ikke når man går inn på ny tråd.

7-8 linjer gjelder vel hurtigsvar og ikke 'full editor'?(den har 20-21 linjer) - slik er det til alle tror jeg, så her må nok endring gjøres i forumsettingen hvis man vil ha dette. Personlig syns jeg man kunne økt hurtigsvar til mer jeg også, for lite oversikt, spesielt når man siterer. Det å hver gang dra ut boksen eller må gå på full editor er litt unødvendig når man kunne sluppet unna disse klikkene ... syns nå jeg da

Ja, det er akkurat det jeg tenker også :). Hos meg husker den aldri størrelsesendringen, uansett ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...