Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandings hund


Drømme valpen
 Share

Recommended Posts

Dette finnes det vel ikke et fasitsvar på. Det kommer helt an på gener og linjer, samt individ og raser. Oppdragelse er også en viktig del, naturligvis. Man kan ikke si at alle blandingshunder er slik, mens alle rasehunder er sånn.

Man kan komme med statistikker og beregninger, men når alt kommer til alt handler det mer om hva som eksisterer i stamtavlen til valpen enn om begge foreldrene er av samme rase.

Litt OT, men kan jeg få spørre om hvorfor du ønsker en blandingshund fremfor en renraset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en gæærn blandingshund med en masse instinkter og arvelig sykdom, så jeg kan avkrefte dette. :)

Hos de seriøse oppdretterne tester de mer for sykdommer. Det er viktig! Det er større sjangs for at du vet hva du får når du kjøper renraset.

Når du kjøper en blanding så kan du få "dobbelt opp" med alt. Du kan arve helseproblemene og instinktene til begge rasene.

Jeg er utrolig glad i blandingshunden min, men jeg kommer aldri til å kjøpe blanding igjen. Hvis du heller setter deg nøye inn i én rase, så vil du lettere få oversikt over helseproblemer og gemyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...