Gå til innhold
Hundesonen.no

En topp belønningsleke (ekte skinn elns?)


:)Kine
 Share

Recommended Posts

Helt siden jeg fikk Kuma, så har jeg prøvd å "leke hun opp". Det funker ganske bra! Jeg har ikke lekt opp én spesiell leke, men heller bare prøvd å få hun til å tenke at det å leke med meg, det er kult! Og det funker ganske bra. Men jeg har ikke noe som er bra nok til å bruke som belønning. Jeg prøvde å leke opp en (ny) leke på kurset i dag, og hun var kjempegira, men godtar det fortsatt ikke som belønning. Hun er jo en shiba, så jeg kunne tenkt meg å prøvd å leke opp en skinnfelle eller noe annet "dødt dyr". :P Har noen av dere prøvd noe sånt? Eller har dere andre tips på leker som bare er sinnsykt kule?

Edit: For eksempel de "real fur"-lekene på clean run? Prøvd de?

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker helst et digert biteskinn som jeg klasker i bakken for å starte leken og ikke minst få oppmerksomheten idet noe annet kanskje dukker opp... :whistle:

Ellers er sånne skineez veldig populære. :) Jeg kjøpte et ekte kaninskinn, men det tåler veldig lite, og gjør at de får veldig mye hår i munnen, så de blir mer opptatte av å spytte pels heller enn å leke. :lol:

Pipeballer er også veldig stas. Pass på at du har flere å bytte med, sånn at hun ikke får sjansen til å legge seg ned aleine for å tygge i fred... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om å kjøpe en revehale som hunden min kan leke med. Jeg er jo i mot pels ellers, og da blir det veldig feil. Suaekinn er noe annet, for sauen spiser vi jo. Men på en annen side så ser jo lekene ut til å virke super bra på hunder som ikke har så bra lekelyst. Blondie har super leke lyst om vi bare leker, men på trening kan hun finne ut at å leke ikke er kult. Er det bare jeg som stiller meg negativ til det? :icon_confused: Er jeg litt hysterisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om ekte skinn er et kriterie for hundene. Odin gjør ihvertfall ikke så mye ut av materialet. For tiden er det skinneez på topp, men han leker like gladelig med ball, tauknute, skinnhanske mm. Jevnt over tror jeg det har med med hvordan du bruker og utvikler lek som belønning enn nøyaktig hva det er, selv om hunder plukker seg ut sine favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar folkens! :D

Jeg bruker helst et digert biteskinn som jeg klasker i bakken for å starte leken og ikke minst få oppmerksomheten idet noe annet kanskje dukker opp... :whistle:

Ellers er sånne skineez veldig populære. :) Jeg kjøpte et ekte kaninskinn, men det tåler veldig lite, og gjør at de får veldig mye hår i munnen, så de blir mer opptatte av å spytte pels heller enn å leke. :lol:

Pipeballer er også veldig stas. Pass på at du har flere å bytte med, sånn at hun ikke får sjansen til å legge seg ned aleine for å tygge i fred... :ahappy:

Ja, pipeballer er ganske kult her også, men det er ikke så kult at man kan bruke det som belønning sier Kuma. Skineez tipper jeg blir det samme.

Får du til å belønne dine med lek? Kuma er så veldig enten eller. Hvis hun skal leke, så slår hun helt om og blir gæærn! Når vi trener er hun utrolig konsentrert, så hun slår ikke over i lekemodus selv om hun elsker å leke ellers.. Ingenting kan konkurere med mat..

Du kan også kikke her :)

http://amokk.no/leker/

De her ser jo veldig bra ut. Har du prøvd de? Holder de bra? Siden Sandy sier at kaninskinnet mister pelsen tenker jeg på. Hun er ganske voldsom! :P

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om å kjøpe en revehale som hunden min kan leke med. Jeg er jo i mot pels ellers, og da blir det veldig feil. Suaekinn er noe annet, for sauen spiser vi jo. Men på en annen side så ser jo lekene ut til å virke super bra på hunder som ikke har så bra lekelyst. Blondie har super leke lyst om vi bare leker, men på trening kan hun finne ut at å leke ikke er kult. Er det bare jeg som stiller meg negativ til det? :icon_confused: Er jeg litt hysterisk?

Nei, jeg er i mot pels jeg også. Men jeg er faktisk villig til å ofre litt for å få en SUPER leke. Den eneste gangen jeg har sett Kuma virkelig bry seg om en ting, var da hun fikk bære litt på en harelabb som oppdretteren hadde med seg. Den var visst helt fantastisk kul! Det er grunnen til at jeg tenker at ekte skinn eller pels hadde vært det beste. Jeg tror ikke jeg kommer til å ha sjangs til å leke opp en vanlig leke til å bli fantastisk kul.

Hos oss går det kun i disse saueskinnslekene med bungee:) http://fjellangerhundeskole.mystore.no/index.php/cPath/35

Etter flere kasser med leker som er gøy i hele 5 min, så har jeg ikke funnet noe som funker så bra som disse.. :thumbs:

Ja, de her ser jo også veldig bra ut! Holder de bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne drakamp-leken, en saueskinnshale, er kjempepoppis hos min hund Yatzi. Tror nok den er favoritten av alle lekene hennes.

Du kan også kjøpe den her direkte fra Clean Run. Kjøper du kun den. evt kanskje en leke til slik at du holder deg under 200 kr i vare-verdi, går det moms- og tollfritt gjennom i Norge. Valutakursene for å regne ut vareverdien finner du her hos tollvesenet (det er disse kursene Tollpost i Norge bruker så følg dem) Valutakursen på dollar er veldig gunstig akkurat nå, så det lønner seg å handle fra utlandet!

32 dollar = ca 175 kr nå. Hold deg litt under 200 kr, så er du sikker, i tilfelle kursen stiger før pakken kommer til Norge. Det er kursen ved pakkens ankomstdato som gjelder.

Holder du deg under 200 kr, koster det deg altså kun portoen, som ikke er stort og det må du ut med uansett hvilken nettbutikk du handler fra. Jeg handlet to leker fra CleanRun pr gang de to gangene jeg har handlet derfra :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye tenking så prøvde jeg å bestille leker fra clean-run for noen dager siden. Ubesluttsomme meg brukte laaaaang tid på å finne ut hvilke leker lille vidunderbarnet hadde likt og regnet underveis sånn at det skulle komme på ca 180kr... Men det koster jo 34$ bare i frakt! Frakta koster jo mer enn lekene! Så ble jeg sur og ga opp..

Men nå har jeg kommet meg over det, så skal få bestilt noen nye leker nå. :) Det blir en hale og en sauskinnsleke. Så får vi se om det faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg en av katten sine leker som Blondie ELSKER! Tenkte å teste om den kan være noe på agilitybanen. Det er en liten mus som henger i en snor som igjen henger i en stang :P Det kan ende med at hun ryker den, men vi får teste :P Jeg vet ikke helt om Blondie vil like sau, i så fall kan jeg teste ut med sauekinnet jeg har hjemme først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skineez er kult, synes bikkjene. Men de tåler lite, og varer kort i forhold til prisen.

Så ene vovven her var ute i stallen, og fant et mye billigere, og minst like morsomt alternativ:

pus/lodden (beskyttere til nakkestykke/nesereim, egentlig) De er loddene, slitesterke, passe lange, og BILLIGE:) Og bikkjene elsker dem:) (gamla på 11, som egentlig ikke leker, var snar til å stjele pusen fra den opprinnelige tyven :drool: )

Eksempel på lodden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg en av katten sine leker som Blondie ELSKER! Tenkte å teste om den kan være noe på agilitybanen. Det er en liten mus som henger i en snor som igjen henger i en stang :P Det kan ende med at hun ryker den, men vi får teste :P Jeg vet ikke helt om Blondie vil like sau, i så fall kan jeg teste ut med sauekinnet jeg har hjemme først :P

Ja, det tenkte jeg ikke på engang! Kuma har jo faktisk stjelt to leker fra kattene i nabohuset. Jeg vet ikke hvordan hun klarer det, men plutselig dukker det opp nye leker inne i huset.. :P

Ellers; Så fikk jeg lekene på torsdagen, og jeg er fornøyd! "Lysta" er på topp! Hun har lekt litt med de to ganger, og jeg har lekt med meg selv (det hørtes veldig feil ut) med revehalen en gang. Revehalen røyk dessverre! Første gangen hun nappa i den. Hun er ikke så sterk egentlig, men hun har noen ville kast med hodet. Etter hun har lekt med lekene, så tilbringer hun store deler av dagen sittende foran hylla der de ligger og hyle. :thumbsdown: JEg burde vel egentlig være fornøyd med det, men det jeg hater hunder som maser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du til å belønne dine med lek? Kuma er så veldig enten eller. Hvis hun skal leke, så slår hun helt om og blir gæærn! Når vi trener er hun utrolig konsentrert, så hun slår ikke over i lekemodus selv om hun elsker å leke ellers.. Ingenting kan konkurere med mat..

Aiko kan belønnes med lek når hun har gjort noe bra, som feks i sporslutt. Når vi trener lydighet er hun så fokusert på meg at det kun er godis som funker. Hun lekte mer da hun var yngre, men nå er hun jo hele to år, veit du, og en skikkelig voksen dame. :P

Imouto er alltid klar for lek uansett, hehe. :wub:

Etter hun har lekt med lekene, så tilbringer hun store deler av dagen sittende foran hylla der de ligger og hyle. :thumbsdown: JEg burde vel egentlig være fornøyd med det, men det jeg hater hunder som maser!

Jeg skjønner at det er slitsomt med masing, og jeg er helt enig. Men prøv å legge lekene oppi en boks så hun ikke ser dem, og bygg opp forventninga til boksen sånn at hun blir ivrig bare boksen kommer fram. Jeg ville ikke brukt lekene inne, men tatt dem fram fra boksen så hun ser det, putta dem i lomma/treningsvesten etc, spurt henne "er du klar?" med ivrig stemme og krevd et par enkle øvelser av henne ute før hun får leke med deg. Tren på den måten, og når dere er ferdige med å leke, tar du lekene vekk, trener litt ro, før dere går inn. Lekene havner i boksen på mystisk vis uten at hun ser det.

Her har jeg bokser stående oppå hylla, den ene med bruksutstyr (neseprøver, sporliner, kløv, apport, seler osv), mens den andre inneholder bamser, baller og draleker. Hvis jeg tar ned "morroboksen" kommer de løpende begge to. Samme med glasset med negleklippergodis. Idet jeg tar den ned fra hylla på kjøkkenet, kommer de løpende og danser rundt beina mine i forventning om å få klippe negler først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også kjøpe den her direkte fra Clean Run. Kjøper du kun den. evt kanskje en leke til slik at du holder deg under 200 kr i vare-verdi, går det moms- og tollfritt gjennom i Norge. Valutakursene for å regne ut vareverdien finner du her hos tollvesenet (det er disse kursene Tollpost i Norge bruker så følg dem) Valutakursen på dollar er veldig gunstig akkurat nå, så det lønner seg å handle fra utlandet!

Jeg har den til Harly, nå er ikke han akkurat kresen når det kommer til leker da.

Men han synes at den, (som mye annet,) er veldig kul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De her ser jo veldig bra ut. Har du prøvd de? Holder de bra? Siden Sandy sier at kaninskinnet mister pelsen tenker jeg på. Hun er ganske voldsom! :P

Ja de holder bra. :) Sorry sent svar!

Marie: Jeg er enig, men jeg kjøpte en med skinn. Og tenkte skamfull hvor lett det var å kaste prinsippene sine når det var til gode for hunden. Men jeg kommer ikke til å kjøpe fler etter jeg fant ut at de digger saueskinn like mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...