Gå til innhold
Hundesonen.no

Svalestup fra sofaen... Ikke noe særlig smart nei.. .


Kine Helen

Recommended Posts

JA i går klarte altså CAsper det helt store.. han tok sats og fløy ut fra sofaen og landa mest sannsynlig på hodet..

Han lå og sov fredelig i sofaen tett inntill speedy. jeg skulle på toalettet før jeg gikk ut med dem for kvelden og reiste meg og gikk ut.. da jeg kom i gangen hørte jeg bare ett hyl fra casper og poter som spant på gulvet.. da jeg kom inn igjen satt han på gulvet og skalv på en rar måte og skjøglet på meg med øya.. jeg venta til han hadde pepet ferdig før jeg løfta ham opp og begynte å knipe på ham for å kjenne om han hadde brukket noe/ hadde vondt noe sted.. det hadde han ikke..

jeg satt han ned igjen og da hadde han skikkelig dårlig balanse og bare satt og skalv med bena i rare vinkler..

jeg løfta dem med meg ut i gangen og skulle ta ned båndene fra knaggen.. da kvapp han til og så på meg med ville øyne og falt på gulvet og spant videre på siden.. klarte ikke å reise seg opp med en gang..

vi tok ham, og tok på bånd og gikk ut.. han satt seg ned og ville ikke gå.. ivan gikk med speedy og da tok han noen forsiktige skritt.. ett par meter så måtte vi kaste opp.. vi gjorde det og gikk så greit videre.. tissa litt.. fremdeles litt forvirra kasta vi opp litt til og da gikk det bedre.. fikk tissa litt til og gikk inn igjen.. da gikk han i buret og la seg og jeg ringte til vetten.. som selfølgelig ikke var på jobb kl halv tolv om kvelden..

heldigvis kjenner jeg vetten ganske godt nå og skal kanskje begynne å jobbe der så jeg hadde privat nr hennes.. jeg sendte sms da jeg ikke viste om hun sov eller hva.. hun ringte meg og vi prata leeenge og kom fram tili at han hadde nok fått seg ett slag i hodet og hadde nok hjernerystelse.. han fikk mat menst vi prata og spiste godt og kvikna skikkelig til.. phu...

jeg fikk innstruksjoner om å vekke han hver time i løpet av natten og skrive ned formen hans.. jeg har gjort det og alt har vært bra siden..

han skal ikke være alene i dag, ( mine hunder er det når jeg er på jobb) og siden jeg jobber vegg i vegg med vetten så skal hun passe ham.. kunne ikke bedt om en bedre barnevakt vel:) Speedy skal ned bakken til svigermor og Chihuahuaen deres:)

Phu.. ble veldig langt innlegg dette her.. men det var ganske traumatisk når det holdt på.. jeg ble helt kald og rolig menst samboeren min stressa.. kanskje det er positivt .. ikke vet jeg-:lol: hehe..:D

Så konklusjonen er:

ALDRI GÅ FRA SMÅ BIKKJENE I SOFAEN................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da ;) Er skikkelig ille når sånt skjer! LiLi har da falt noen ganger hun også.. En gang hoppa hun ned fra skulderen min! Klemt i ytterdøra har hun også blitt, huff og huff.. Og tråkka på utallige ganger.. Disse små altså :roll: Håper alt er fint med lille Casper da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå huff då dakar liten :)

var det derfor det stod spørsmål om jeg hviste vilken vett som hadde vakt i går kveld på msn altså?

du skjønner maskinen her logger seg ned etter en stund hvis det ikke er aktivitet her, så merket meldingen litt vell sent tror jeg, du var i hvertfall logget av. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykkelhjelm,ja takk:) han har vært hos vetten i hele dag da og helt seg selv igjen.. det var i hoften han fikk den værste trøkken tror jeg.. veterinæren og assistenten har gått og dilla med ham i hele dag:) fått beste forpleining.. smertestillende sprøyte og tjooghei:)

:ja marit det var derfor.. hege tok ik tlf --.. hun ringte meg oppigjen tre min etter jeg hadde skrevet til deg da:)

jaja.. dumme bikkje da.. null mer sofa på ham.. kan aller nådligst få ligge på fanget!

nå skal mor sove litt på sofaen.. opp en gang i timen og full dag på jobb som i tillegg var JEkla travel gjør sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...