Gå til innhold
Hundesonen.no

Gul rennende avføring


Recommended Posts

Amiga har siste uka blitt mer og mer gul i avføringen, Issi merker vi ingenting på. Og idag toppet det seg med rennende gul avføring.

Hun gikk på v&h valp frem til tja.. noen uker/halv måned/måned siden. og har spist voksenforet etterpå. Hva kan den gule avføringen komme av?

Kan det være fordi maten ble tint og så fryst igjen? MEn som sagt merker ingenting på Issi.

De fikk et kraftben for et par dager siden, utenom det ingenting annet. Har spist voksenforet nå godt over 2-3 uker. Aldri opplevd noen endring når hun har fått kraftben tidligere.

I tillegg har hun vært en del dorsk og slapp og lite futt i.

Noen som har en ide? Faster henne nå ikveld for å se om flytingen gir seg.

Kan det være ravhalsbåndet? sånn helt random tanke, utenom at det skal ha noen slik virkning :P

Det bare virker så rart når avføringen har blitt gulere og gulere og gulere.... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander du det ut med vann? Pøbel får litt slimete, gul avføring når han har "lagret opp" litt og bare bajset noen få kuler en liten stund. Og da hender det at jeg tilsetter litt karbohydrater i form av ris eller tørrfôr eller linfrø, for å sette i gang systemet skikkelig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander du det ut med vann? Pøbel får litt slimete, gul avføring når han har "lagret opp" litt og bare bajset noen få kuler en liten stund. Og da hender det at jeg tilsetter litt karbohydrater i form av ris eller tørrfôr eller linfrø, for å sette i gang systemet skikkelig igjen.

sluttet å blande med vann fordi folk sa det var unødvendig.hun pleier å bæsje kuler, ikke superharde men småe kuler.

Så jeg burde blande med vann som før også gi hun litt ris nå f.ex?

kokt ris btw? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å skremme litt så kan gul avføring tyde på problem med bukspyttkjertelen, galleblære eller leveren, som normalt skal hjelpe kroppen med å fordøye fettet vi spiser. Dette er for mennesker, og jeg vet ikke om det gjelder dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra AN

Sånn, da er jeg hjemme fra lang dag hos vet og på jobbintervju.

Var hos vet halv ti, inn og begynte å forklare alt som har skjedd siste 3 ukene og hvordan hun var, så sjekket vi med fingre inn flere steder, hun klemte og kjente og tok og sammenlignet masse greier rundt på magen og sånt. Tok en blodprøve og vi gikk til ultralyd rommet. Der lå hun og vi satt på hver ende og holdt og de barberte magen og begynte. Fant blæren og mye så bra ut også fant de noe de ikke likte. Så etter en god time på ultralyd bordet med 2 vet som klemte og sjekket og sjekket ut et svart område kom de frem til at livmorveggen har begynt å endre seg, den var tykkere og noe mer jeg har alt glemt og vi skal inn på torsdag for ny ultralyd. Det var ingen klar livmorbetennelse men det kunne helt klart bli det over natta/noen dagr. Så har fått ny kur med antibiotika for de mistenkte infeksjon og ny time. Blir hun dårligere i almenntilstand skal vi inn med en gang.

Så oddsen for sterilisering er høynet igjen :aww:

Hun har bare sovet etter vi kom hjem og var ute og gikk 2 minutter hvor hn knapt stablet bena forran seg igjen, til morgenen travet hun faktisk!! Så vi sitter her og følger nøye med og blir i lørenskog en dag ekstra tilfelle hun blir dårlig. Så får vi se om thorstein blir igjen her med henne for å dra til vet ol. Vettene var jeg iallefall superfornøyd med!

Nå kjenner jeg at denne dagen har vært litt lang og at jeg og Amiga skal se på film. Gulaktige avføringen har hun fortsatt, uten at vi vet hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Amiga :hmm: Håper antibiotikaen klarer å ta knekken på det sånn at hun kommer seg fort :)

God bedring til paraboldamen :ahappy:

Ja, vi får håpe. Hun var jo nettop på en kur også, men vi får se om det endrer seg noe i livmoren over et par dager. Vettene håpet ikke men de sa oddsen var stor og de tok masse bilder i ultralyden av pløsegreia...

Og nå synes jeg at Amiga sin uflaks kan slutte :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store antibiotikakurer kan også gjøre noe med avføringen - men jeg er litt forvirret: Er den gulfarget og normal konsistens, eller er det gulfarget diaré?

Om hun har diaré:

Faster du henne, gir du skånekost eller vanlig mat? Har du forsøkt zoolac?

Det kurerer ikke henne for det som måtte være trøblete i livmora, men hun blir ikke sprekere av diaré heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store antibiotikakurer kan også gjøre noe med avføringen - men jeg er litt forvirret: Er den gulfarget og normal konsistens, eller er det gulfarget diaré?

Om hun har diaré:

Faster du henne, gir du skånekost eller vanlig mat? Har du forsøkt zoolac?

Det kurerer ikke henne for det som måtte være trøblete i livmora, men hun blir ikke sprekere av diaré heller.

Den er gulfarget, starter litt ok, så blir til flytende. Men det er ikke helt sprutbæsj. Hun gjør ikke fra seg inne ol, men det starter litt riktig form også blir det helt flytende.

Ga henne vanlig mat igår med litt kokt ris. Ikke noe zoolac.

Ikke fått mat enda idag, tenkte å gi til kvelds.

Forrige antibiotika kur endet forrige lørdag, og gule bæsjen begynte nå etter den. Bare blitt litt verre hver dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...