Gå til innhold
Hundesonen.no

Nora og Ida, agilitytrening s 27


Ane
 Share

Recommended Posts

  • Svar 597
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, det er blitt en vane at det er rundt et år mellom hver oppdatering her inne ser det ut til!  Ida konkurrerer forsatt i agility, og gjør det veldig bra, som oftest en pallplass i hver konkurrans

Gledes oppdatering! Forrige uke tenkte jeg at jeg skulle introdusere Nora til ski og trekking. For å si det enkelt, hun var LIVREDD! Hun krøp sammen og lå seg på bakken, nekta å gå frem eller bak,

Jeg og Ida debuterte i agility hopp idag og slo til med en 3 plass av 11 startende! En vegring på slalom, hvor hundene fikk en sinnsyk fart inn i, og mange føk ut etter første pinne. Jippi! Så fantast

Posted Images

Julaften med seks hunder og fire kaniner gikk bra! Fire vorsthere, Ida og Nora nede med oss, og kaninene var flytta opp i andre etasjen. Ida gikk veldig fint sammen med vorstehhundene og var ikke noe særlig redd. Når hun ble heøt husvarm så var hun en liten pøbel som løp etter de som gikk rundt og skulle "angripe" de som sov. Spesielt gamlemor Ani på 14,5 var gøy å boffe på, men Ani lar seg ikke kødde med og gav beskjed en gang, og vi stoppet Ida litt videre. Sov mye og lekte mye ute og inne med alle.

Sov fra 4-9:30 i natt i bur for første gang. Det gikk fint.

Har vært renslig hele lillejulaften og julaften. Ingen uhell inne til nå idag heller. Tisser heller ikke om nettene.

Nå er det bare Nora og Ida igjen og de sover fint :)

Postet bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var vi på julebesøk med samboers slekt, 27 stk, voksne og barn. Ida lå i Noras bur i bilen, og sov. Fikk to tisseturer og grisehale. På slutten fikk hun være med inn og det var storveis. Tøffa rundt og bare støvsuga gulvet for mat mens tafsete menneskehender bare måtte ha en bit av valpekroppen. Hun løper bort til folk som sitter seg ned og var helt trygg på seg selv. Flere som påpekte hvor fantastisk trygg hun var på et helt ukjent sted med 25 ny folk og barn. Han ene er gjeterhundmann og var veldig imponert. Kjempe kjekt å høre! Med hunder er hun og tøff og boffer og lekeknurrer på Nora og vorstehhundene. Fikk leke med en bichon igår og hun ble litt for tøff i leken. Jeg krisemaksimerer alt og håper ikke hun blir en hund som skal være skikkelig tøff i trynet mot andre. Eller bør jeg ta det med ro, og "alle" valper er slik, men blir greie voksne? Noen som har tanker? I natt sov jentene sånn her: null_zpsc93a8850.jpg Fine jentene våre!(som tar hele sengen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er Ida 11 uker. Hun er 7,5kg og 40cm høy. Ikke vokst så mye som jeg hadde trodd :)

Hun har idag hatt "tilbakefall" etter å ha vært "husren" i 4 døgn, men det gjør ingenting. Er muligens vår feil, fordi vi ble litt "slappere" på det siden hun var så flink :) Har idag for første gang vært alene hjemme i 15 minutt. Har tidligere hatt henne i stuen mens vi er på badet, på badet mens vi er på stuen kort osv. Uten Nora, da vi vil hun skal kunne være alene alene også. På badet har hun likt seg godt, da sovner hun på varmekablene, men hun liker ikke å være alene uten tyggebein som tar oppmerksomheten. Så idag når samboer skulle hente meg på jobb, så var hun stasjonert på badet med en grisehale. Ingen hyling når vi kom hjem, så tror det gikk fint :) Har tenkt å bruke Ustream litt fremmover for å se hvordan hun er når hun er alene.

Koser oss på sofaen på en dritt dag. Bare regn, regn, og vind her for tiden.

null_zpse66f2b3e.jpg

null_zps30ad0d87.jpg

null_zps16be9be9.jpg

null_zpsdf710439.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Ida! Så fine de er, begge to! :ahappy:
Tusen takk! :D Vi er strålende fornøyd med henne. Igår hadde vi to episoder med lille Ida. Da vi skulle ut å tidde litt i hagen, så får hun alltid gå løs. Og da sklei hun utenfor med foten slik at den kom i klem mellom terrassen og berget. Jeg gikk heldivis rett ved henne og fikk holdt henne rolig slik hun ikke knakk foten for hun fikk panikk og vrei og hyla godt. Lirka og larka men fikk den ikke løs noen av veiene. Fikk etter en stund foten løs og tøffa løp videre som om ikke noe hadde skjedd. Heldigvis ikke halt! Noen timer senere så har vi besøk av mamma og søster da Ida begynner å skrike fra under bordet hvor hun lå med Nora. Jeg fisker henne frem og tror først det er Nora som har vært borti henne, men hun slutter ikke å skrike, og det er skikkelig dødsskrik. Noe sier oss at hun har satt noe i halsen, og samboer tar henne og åpner gap og får hjelp av min søster til å holde valp i panikk mens jeg bare måtte gå ut av stua med Nora. Jeg klarte ikke høre på den forferdelige hylingen.. Jeg og mamma løper til en nabo som er veterinær, og får nummeret da hun ikke er hjemme. Når vi et tilbake har hun slutta å hyle og ligger rolig på gulvet og følger med litt rundt seg. Samboer mente han kjente noe i halsen, som han fikk bort, men vet ikke. Vi ringer vetten, og hun sier hun nok ville brekt seg om hun svelte noe, som hun ikke gjør, men ber oss følge godt med henne over natten, og ikke fore, og sjekke at hun har vanlig avføring ol. Nora ble nok litt prega av skirikingen, for hun var usedvanlig usynlig og rolig etter hendelsen. Hun pleier være veldig livlig og kosete med besøk, men da bare lå hun på gulvet og rørte seg ikke. Stakkars! Det var det jævligste jeg har vært med på. Jeg var helt sikker på at hun skulle dø i samboers armer i går. Og jeg tenkte at jeg viste hun var for godt til å være sant, så det var typisk. Håper aldri vi opplever noe slikt igjen! Samboer er så flink å ta kontroll og holde roen i slike episoder. Tidligere har han reddet Nora da hun satt fast en pinn i halsen som han fikk fiska opp. Tror jeg hadde vært to hunder fattigere om det ikke var for han! :( Ida er en tøff uredd jente, som spiser alt hun kommer over, og jeg er stygt redd for at hun skal komme opp i mange slike situasjoner fremover. På tur i går fant hun en død måke som hun hev seg over. Heldigvis så vi det tidlig nok til at ikke bein gikk ned også. Noen tips? Munnkurv når hun er løs(når hun er eldre)? Synes det er så synd om det er slik det skal måtte være. Nå er hun løs mye, men vil jo ikke at hun skaø dø av det :P Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine malamuter spiste alt de kom over som valper. Jeg har rett og slett lært inn en god "slipp" kommando på begge. Om de ikke slipper fjerner jeg det fysisk fra munnen deres, og det er ikke det deiligste de veit om, så smal skal å lære det inn.

Munnkurv hadde jeg ikke tenkt på engang. Valper vil smake på det meste. Det går over som oftest :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

munnkurv etter en hendelse er vel kanskje litt drastisk? Pi også skal smake og se på prøve på alt, men så har hun lært seg å bytte og lært seg nei kommandoer så har mye bedret seg og vi spiser ikke opp hele verden.

Begge mine malamuter spiste alt de kom over som valper. Jeg har rett og slett lært inn en god "slipp" kommando på begge. Om de ikke slipper fjerner jeg det fysisk fra munnen deres, og det er ikke det deiligste de veit om, så smal skal å lære det inn. Munnkurv hadde jeg ikke tenkt på engang. Valper vil smake på det meste. Det går over som oftest :)

Munnkurv etter en sånn hendelse syns jeg er litt overdrivelse. Det er ganske normal valpeadferd å spise på teite ting :/ Selv om det er når de gjør sånt :(
Nei, altså, det var ment som siste løsning om hun begynner å spise mye farlig. Kan tenke meg hun blir som Kua til Kaja som spiste giftig sopp liksom :P Var avsolutt ikke ment seriøst. Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften gikk og ingen av jentene reagerer på smellene. Nora er veldig rolig, og reagerer overhode ikke, og det tror jeg gjorde underverk for Ida.

Jentene like over midnatt. Hører ikke rakettene så bra, men det smalt godt!

Noen bilder fra siste dagene:

null_zps4f067b2f.jpg

Bitt veldig gode venner :)

null_zps50c8bca8.jpg

null_zpsa92e842f.jpg
Ikke noe matforsvar på dem. Nora har vært sær på slikt før. En dag var Ida plutselig oppi skålen til Nora, og det gikk heldivis bra. Hun er rask hun lille, og jeg kan ikke snu meg i et sekund :P

null_zps13e698be.jpg
Hver sin kong med våtfor i. Ingen konfrontasjoner. Ida liker å være i nærheten av Nora.

null_zps65b12511.png
Ser på Ida live gjennom Ustream mens jeg er på jobb! :D

null_zpsf54bf6e2.jpg

Babyyy

null_zps976c542f.jpg

Ida har større poter enn Nora :P

null_zps8cd68ebd.jpg

Ida fant seg en fin sove plass!

null_zps5ecdd68e.jpg

null_zpsdeb9a46d.jpg

Trøtt på nyttårsaften!

null_zps60a3c0c6.jpg

null_zps06a47cdf.jpg

Nora spiller Monopol mot gutta og koser seg med en kald en. Ida har tatt kvelden.

null_zps1375f818.jpg

Hææ? Midnatt nå?

null_zps5a1c8e63.jpg

Fint med fyrverkeriiii :lol:

null_zpse13b731a.jpg

Første nyttårsdag. Ble en hard natt.

:rockettes:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var Ida 12 uker, og ble veid til 8kg, og er 42cm høy.

Prøvde å ta et oppstillingsbilde, men det var neimen ikke lett alene av valp som aldri har trent stå i ro.

Opp på vaskemaskinen med seg.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bildeDisse var vel de beste vi fikk til *ler*

Postet bildeBlir trøtt av det her mamma..

Postet bildeDont like you..

Postet bildeSleeeep

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Ida! Blir spennende å følge :)

Blir jo litt misunnelig på disse vinterturhundene, skal ikke legge skjul på at jeg godt kunne tenkt meg en husky eller lignende en dag. I vinter skal jeg forsøke å overnatte i gapahukene i området her, det blir test for myndene, om de duger også vinterstid :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, stor jente! :lol:

Vi må treffes en dag før hun vokser forbi Tidi!

Haha, ja, hun vokser vel forbi imorgen kjenner jeg Ida rett :lol: Det må vi!

Gratulerer med Ida! Blir spennende å følge :)

Blir jo litt misunnelig på disse vinterturhundene, skal ikke legge skjul på at jeg godt kunne tenkt meg en husky eller lignende en dag. I vinter skal jeg forsøke å overnatte i gapahukene i området her, det blir test for myndene, om de duger også vinterstid :D

Takk! Ja, veldig spent selv på forsettelsen :) Det blir spennende! Liker de seg ute i kulda? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, veldig spent selv på forsettelsen :) Det blir spennende! Liker de seg ute i kulda? :)

Calle har ikke vist tegn til at kulde er noe problem, og snø er bare moro. Hermes syns det er moro... til han blir kald. I utgangspunktet liker de det begge to, altså, men spørs med litt lengre turer og å sove ute vinterstid :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var ganske så bra oppstillingsbilde jeg da :) Ser ut til at hun blir ei svær frøken med tid og stunder. Store poter på henne :ahappy: Hun er virkelig kjempelekker :wub:

Ja, hun har veldig store poter og kneledd! Håper hun blir ca 25kg :) Ja, synes hun er råfin selv :D Er veldig svak for brune hunder! :Grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææh! Har du fått deg valp? Gratulerer! :D Så skjønn hun er! :wub:

Har du noen spesielle planer for den lille?

Herlige bilder! :ahappy:

Haha, ja, har hatt henne i over to uker nå :) Takk! Hun er det :ahappy: Hun skal brukes til trekk, men jeg har nok lyst å prøve litt av alt jeg ikke fikk gjort ordentlig med Nora, med henne :) Prøve litt ag, lp, spor osv :) Håper på å gå noen kurs, slik jeg lærer, og så kan trene det samme med Nora hjemme, som jeg ikke drar med på kurs :P :Grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...