Gå til innhold
Hundesonen.no

Middel mot flått


Recommended Posts

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

... Seriøst? Ja, flått kan være irriterende og potensielt farlig om man ikke passer på å plukke dem av nokså raskt, men å styre hele livet sitt etter hvor flåtten befinner seg, er ikke det nokså drøyt

Jeg bor i "flåttland", og bruker expot. Så lenge de blir behandlet med expot så får de ikke flått. Jeg sjekker de derfor ikke

Guest lijenta

Det Ravhalsbandet, hvor lang tid tar det før full efekt? Altså dem andre halsbandene med gift skal henge på fjorten dager før full efekt og det frister ikke å bruke når vi ikke har flåt her jeg går men skal vi på tur til flått land så trenger vi noe som kan fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder skal ikke bade med Scalibor (det hvite båndet) da dette er farlig for fisken/sjølivet. Står på pakka. Så det skal tas av når hunden bader.

Jeg har de siste to årene brukt Naturlig steinhalsbånd og det har på mine to fungert supert. Når båndet er på - ingen flått. Tok det av 2 uker og da fikk begge to flått.

Hvor du får kjøpt

Link til mer info på min side(skroll litt ned)

2010-36.jpg

Dette kunne jeg egentlig tenke meg å prøve, men er det noen som veit om det blir noe dårligere på krøllete pels?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv holdt oss panisk innendørs og unna flottområde i hele fjor sommer. Men nå vurderer jeg å flytte og bytte jobb. Det blir enten langt opp på et fjell for å ungå flott. Eller en jobb som er kulere men som jeg er redd for å ta fordi den er i verste flott området. Genialt med ravhalsbånd, jeg skal kjøpe slikt og holde oss hjemme og innendørs. Der er ikke sikkert det hjelper på mine, med den pelsen.

Men jeg trenger jo noe som virker på meg selv også, om jeg skal jobbe i flottområdet og må gå ut i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv holdt oss panisk innendørs og unna flottområde i hele fjor sommer. Men nå vurderer jeg å flytte og bytte jobb. Det blir enten langt opp på et fjell for å ungå flott. Eller en jobb som er kulere men som jeg er redd for å ta fordi den er i verste flott området. Genialt med ravhalsbånd, jeg skal kjøpe slikt og holde oss hjemme og innendørs. Der er ikke sikkert det hjelper på mine, med den pelsen.

Men jeg trenger jo noe som virker på meg selv også, om jeg skal jobbe i flottområdet og må gå ut i skogen.

... Seriøst? Ja, flått kan være irriterende og potensielt farlig om man ikke passer på å plukke dem av nokså raskt, men å styre hele livet sitt etter hvor flåtten befinner seg, er ikke det nokså drøyt? Her i Oslo er det jo heller ikke innmari mye flått (sammenlignet med f.eks. kyststrøkene på sør- og vestlandet), og god beskyttelse hjelper mye! Jeg syns det høres litt trist ut å tilbringe hele sommeren innendørs, liksom.

Forøvrig har jeg aldri fått flått på Tinka i Trondheim, uansett om vi har brukt flåttmiddel (Scalibor-halsbånd) eller ikke. De årene vi har kjøpt flåtthalsbånd, har det vært fordi vi skal til typiske flåttområder (f.eks. Hvaler og sørvest i Sverige), og da har hun hatt på flåtthalsbåndet noen uker i Trondheim også, når vi allikevel har gått til innkjøp av det liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun brukt rå hvitløk i maten til hundene som flåttmiddel, har funket fett, aldri hatt flått på dem. Skal på ferie til flåttland i sommer, så jeg vurdere å kjøpe det ravhalsbåndet jeg. Funker det ikke, så blir det nok dråperav et slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jeg hadde utelukkende hørt negativt (dvs at de ikke fungerer) om disse ravhalsbåndene før jeg leste denne tråden, nå ble jeg jo brått usikker på om de kunne være verdt et forsøk likevel...

De siste årene har jeg brukt Scalibor på Orry, det har fungert veldig bra. Han har vel fått én flått de siste 5 årene, og da har vi vært i "flåttland". Han blir bittelitt irritert på halsen de første dagene, men det går over etter kort tid. Synd om dette går ut av produksjon, som noen nevnte over her. Da må vi prøve noe annet, enten dråper eller eventuelt ravhalsbånd.

Norma har blitt dryppet med Exspot, hun tåler ikke Scalibor. Det har fungert godt på henne, men jeg må dryppe ganske ofte på grunn av hyppig bading. Vann er moro, hilsen Norma :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr pesticider som pesten..jeg har i flere år brukt Hop-Off på hundene mine. Kjøpes i dyrebutikk, blandes ut med vann og haes i maten. Fungerer som bare det! Ikke er det giftig, hunden kan svømme alt de orker uten at fisken i vannet blir forgiftet, i tillegg gir det blank pels og virker mot tannstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Ravhalsbandet, hvor lang tid tar det før full efekt? Altså dem andre halsbandene med gift skal henge på fjorten dager før full efekt og det frister ikke å bruke når vi ikke har flåt her jeg går men skal vi på tur til flått land så trenger vi noe som kan fungere.

De funker med engang !

Det er som sagt gnissing i pelsen og båndet som skaper magnetisk felt som gjør at flåtten ikke setter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tenker på om vi skal investere i sanne og prøve på jentene. Det er jo praktisk i forhold til det at det altid er godt å kunen gå en tur ute hos foreldrene mine men der er det flått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være mye i Drangedal i sommer. Der er det ekstremt mye flott og det er vel mer borrelia på sørlandet enn i oslo også tror jeg?

Ifjor behandlet jeg ikke (med annet enn grundig gjennomsjekk av pelsen to x daglig) fordi det er så lite flott her vi bor. Men etter en tur i Drangedal hadde Ellie en diger flott med en lokal irritasjon, så jeg ble litt skremt.

Jeg må derfor bruke beskyttelse i år. Har mest lyst til å bruke rav men tar jeg en unødvendig risk med bikkjene da? Er det godt nok? Eller bør jeg velge disse giftgreiene *skummelt* :icon_redface::P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente å huske at jeg hadde lest i fjor, og derfor jeg tok av halsbåndet. Men jeg syns det er kjedelig å måtte huske å ta av et halsbånd :whistle:

Jeg så litt på dette rav halsbåndet i fjor, men funker dette bra på hunder med "lang" pels, ala toller? Noen med erfaringer?

Jeg mailet med selgeren av disse ravbåndene i fjor, og hun frarådet dem på en berner i full pels, fordi det er for tjukk pels til at båndet får nok effekt. Men at de kan fungerer når hunden er nedrøytet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mailet med selgeren av disse ravbåndene i fjor, og hun frarådet dem på en berner i full pels, fordi det er for tjukk pels til at båndet får nok effekt. Men at de kan fungerer når hunden er nedrøytet.

Et ærlig svar i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har tenkt på med de forskjellige flått produktene er at det er jo stort ett rundt halsen de er.Da har jo flåtten "mulighet" til slå seg ned på resten av kroppen da for båndet rundt halsen kan jo ikke beskytte hele hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig usikker her jeg sitter. Vil et rav halsbånd fungere på Ace? Han har mistet mye av den tykke manken sin etter kastrering, så veldig tykk pels har han ikke... Tenker mest på han siden han nå ser ut til å reagere på inneklimaet hjemme (varmepumpe), og vil ikke utsette han for mer kløe enn nødvendig. Samtidig er det jo veldig greit med disse Scalibor halsbåndene... Men da er det jo igjen aberet med at det faktisk er gift, og vi tar myyye på hundene hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil prøve ravhalsbåndene på mine, i tillegg til hvitløk og frontline (her skal det gjøres ordentlig, for tenk! :lol: ). Expot utgår siden det er så utrolig giftig for katter. Husker ikke i farta om scalibourhalsbåndene er det, men om de går ut av produksjon så er man jo like langt. Må uansett ha frontline til kattene som går ute, så kommer til å be om resept på nok til alle tre hundene og kattene. Her er det endel flått pga mye rådyr, så å la dem gå uten beskyttelse er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...