Gå til innhold
Hundesonen.no

"Sonen"-kurs dag 2


Wanderlust

Recommended Posts

Dere får mer sonenkurs :D Jeg er våken igjen nå. Jeg blir neppe med, men jeg kan være koordinator. Så bare hyl om når og slikt. Om dere vil ha det ett annet sted skal jeg nok fikse det å. Om noen har lyst til å gå klikkerkurs, så har jeg en suveren dame til det å jeg. Blir vel stort sett samme prisen som denne helgen. 1100 med hund og 500 uten hund. Jeg må ha minst 6 stk med hund og 4 observatører for at det skal opp og jeg slipper ekstra utgifter. Blir noe mer om disse får lang reisevei. Da kommer det ekstra kjøregodtgjørelse.

Send meg pm, så skal jeg prøve å koordinere det slik at alle blir fornøyde. Da vil jeg gjerne ha med hvor dere bor og hvilke helger dere ikke kan eller de helgene dere kan.

:)

Glemte å skrive at man kan gå en dag om man vil det. Så om to vil dele en plass, skal vi nok fikse det å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er aldri feil med neseprøve altså!

Nei, det blir aldri feil med neseprøve :lol:

Så variert det har vært mht til hunder da! Veldig moro det - og lærerikt! Astimann er en ordentlig Dr Jekyll&Mr Hyde som hopper mellom å være direkte klysete til å være schäferen man bare drømmer om. I tillegg til å være stor klumsete kalv og det er ikke alltid å greit å være schäfer altså - han forsøkte seg på drakamp med fille mens han haddeapportbukken i munnen (og hinder hoppingen hans da.. man hopper bare sammen med mor, utenom det funker ikke hopp-musklene altså) :lol: Og Willy - kjære kjære Willy - deilig å se at han er like morsom i real life som på bilder! Han har det med litt artige vrier innimellom (bildet ovenfor er bare ett eksempel..) Turte med de nydelige blå øynene - og så flink - og så søt - og hun likte neseprøve! Det gjorde Chilli også *ler* Til de som ikke vet det - Chilli er så innmari skikkelig eller hva jeg skal si (tror Monica blir en sann fare i LP-ringen jeg.. for et ekvipasje) - men da det kom til neseprøve så var de små pinnene der bare sååå kule og hun fant fort ut at sånn pinne bør man ikke komme tilbake med for da fikk man jo ikke beholde den, den ble jo bare byttet med den teite leken (som hun virket som hun ville dø for inntil hun ble presentert for neseprøve-pinnene..) - så hun tok seg noen "livet er herlig dere" æresrunder - helt til å spise opp! Og så var det jo med en stående fuglehund t.o.m. Siri E. og Chicko. Han må jo sies å være en utfordring på en måte, men så tinte han opp noe innmari og denne litt verdige rolige kleiner'n ble tøysete, fjollete og skikkelig sus i serken (han likte tennisballer han tenk..)

Nei, det har vært kjempegøy! Og så lille Strider'n da - jeg visste jo fra før at han er bare kjempeflink og fryktelig lettlært (på godt og vondt.. han får ikke være på kjøkkenet feks pga sine evner til å åpne skuffer og skap..). Vi skal trene en masse mer vi (vi gjorde det fra før av også, men nå fikk jeg konkretisert og så går vel den hersens snøen snart slik at vi får litt plass å holde på ute..)

Veldig bra oppsummert :D.

Og ja, en ting er sikkert: Man er aldri sikker på hva som skjer når Willy skal i ilden *ler litt beskjemmet*. Flinkeste Strider'n til mamma'n sin må selvsagt få trene mer sånn, og brått og plutselig skal vi se at Strider'n og mamsen har lyst til å konkurrere også :D.

Dere får mer sonenkurs :D Jeg er våken igjen nå. Jeg blir neppe med, men jeg kan være koordinator. Så bare hyl om når og slikt. Om dere vil ha det ett annet sted skal jeg nok fikse det å. Om noen har lyst til å gå klikkerkurs, så har jeg en suveren dame til det å jeg. Blir vel stort sett samme prisen som denne helgen. 1100 med hund og 500 uten hund. Jeg må ha minst 6 stk med hund og 4 observatører for at det skal opp og jeg slipper ekstra utgifter. Blir noe mer om disse får lang reisevei. Da kommer det ekstra kjøregodtgjørelse.

Send meg pm, så skal jeg prøve å koordinere det slik at alle blir fornøyde. Da vil jeg gjerne ha med hvor dere bor og hvilke helger dere ikke kan eller de helgene dere kan.

Men atte du - voffor vil ikke du være med på kurs da? Kanskje du skal bli sånn profesjonell kursarrangør for trengende Soniser? *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Margrete skal bruke tid på å få strukturert hverdagen med Asti og sørge for at han kan oppføre seg skikkelig i hverdagen :) Men kan være kursfikser for det jeg :D

Det var nok det jeg burde brukt tida på da Willy var på den alderen også tror jeg *ler*. Struktur og kontroll var jo to stikkord for meg her en periode... det glei litt ut igjen, men jeg hanker det inn sånn innimellom *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder! Gleder meg til å se noen basenjier med på slike kurs etterhvert også. Må muligens gjøre noe med den saken selv?

For å kommentere klær (igjen :lol: ) - elsker lua til Siri!

Også Willy da.. livsnyteren! Kjekke Asti, og dyktig Ekorn baby. Alle var jo flotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder! Gleder meg til å se noen basenjier med på slike kurs etterhvert også. Må muligens gjøre noe med den saken selv?

For å kommentere klær (igjen :lol: ) - elsker lua til Siri!

Også Willy da.. livsnyteren! Kjekke Asti, og dyktig Ekorn baby. Alle var jo flotte!

:lol: Skal jeg på kurs så blir bare jodlern med som gjest altså, så du må definitivt melde deg på selv med basselusk. :D Snusern her trenger kurs mer enn jodlern gjør. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får mer sonenkurs :D Jeg er våken igjen nå. Jeg blir neppe med, men jeg kan være koordinator. Så bare hyl om når og slikt. Om dere vil ha det ett annet sted skal jeg nok fikse det å. Om noen har lyst til å gå klikkerkurs, så har jeg en suveren dame til det å jeg. Blir vel stort sett samme prisen som denne helgen. 1100 med hund og 500 uten hund. Jeg må ha minst 6 stk med hund og 4 observatører for at det skal opp og jeg slipper ekstra utgifter. Blir noe mer om disse får lang reisevei. Da kommer det ekstra kjøregodtgjørelse.

Send meg pm, så skal jeg prøve å koordinere det slik at alle blir fornøyde. Da vil jeg gjerne ha med hvor dere bor og hvilke helger dere ikke kan eller de helgene dere kan.

:)

Glemte å skrive at man kan gå en dag om man vil det. Så om to vil dele en plass, skal vi nok fikse det å :)

Da sender vi pm og hyler og skriker litt og sånn. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...