Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg dine "utstillingsklær"


ipadda
 Share

Recommended Posts

Og for min del, så må folk bare kle seg i det de vil, blir det for snålt, så finner vi alltids bilder av dere på sånne moro-sider etterhvert :P Men jeg tror ikke at man vinner fordi man har drakt og ser proff ut, jeg tror at man vinner fordi man er flink til å stille hund, og at hunden faktisk er bra. Og den dagen dere ser meg i en utstillingsring med kort skjørt og pensko, har jeg antageligvis tapt et veddemål :P

Nemlig (til alt :)). Jeg skal innrømme at jeg ser enkelte antrekk som jeg himler litt med øya over å se i en utstillingsring - det blir av og til mer show-off enn å vise hund.

Jeg er glad jeg har såpass selvtillit og trygghet mht det jeg gjør at jeg IKKE trenger å kle meg i spesielle klær for å tørre å vise "brøstet" i utstillingsringen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat det driter jeg en lang marsj i, gitt!!! Så lenge klærne er rene, pene og man ikke lukter vondt spiller det da overhodet ingen rolle om man har samme antrekk flere ganger? Men jeg mener jo også

Jeg har sluttet å bry meg så himla mye om hvilken farge jeg har på klærne når jeg stiller, jeg. Jeg stiller min gråsorte hund i sorte bukser ofte (evt lysere grå drakt) - og jeg kan vel ikke si at det

Jeg er glad de gangene jeg har stilt belger så har jeg ikke lagt merke til blikkene til folk Hadde ihvertfall ikke gitt mersmak til å fortsette med rase da.

Posted Images

Det verste jeg ser er folk I GÅRDSHUNDRINGEN som går i joggebokse og fjellsko. Hvis du mener det er outfiten som flyter til en belger, så må du bare stille i det, å bilde oppføre sier meg egentlig ingenting. Personlig så gir jeg rumpe i hva andre har på seg, men jeg syns det ser mye bedre ut når folk har kledd seg litt opp for anledningen.

Først - er det å kle seg så man føler seg vel bare gyldig om man kler seg i korte skjørt og tilhørende jakker/vester? Nei, det er ikke det. Så - hvorfor skal man "kle seg litt opp for anledningen"? Det er en hundeutstilling, liksom.. Jeg betaler for å få høre dommerens mening om bikkja mi, det burde være "respekt" nok, det. Får være grenser for hvor ***** høytidelig man skal være på et sånt fesjå.

Nemlig (til alt :) ). Jeg skal innrømme at jeg ser enkelte antrekk som jeg himler litt med øya over å se i en utstillingsring - det blir av og til mer show-off enn å vise hund.

Jeg er glad jeg har såpass selvtillit og trygghet mht det jeg gjør at jeg IKKE trenger å kle meg i spesielle klær for å tørre å vise "brøstet" i utstillingsringen :).

*flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet jeg? Føler man seg best i en drakt i en slik sammenheng, så går man vel i det om man får lyst, og føler man seg like vel i ei olabukse, så kan man bare gå i den da? :icon_confused: Jeg liker å kle meg pent, og jeg viser hverken pupper eller andre kroppsdeler av den grunn, og jaggu kler jeg meg pent uansett hvilken rase jeg går med også, fordi JEG liker å kle meg pent og føler meg mest komfortabel da. Jaggu har jeg gode sko til også som det fint går an å både gå og løpe i en hel dag enten det er sheltie eller schäfer jeg stiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet jeg? Føler man seg best i en drakt i en slik sammenheng, så går man vel i det om man får lyst, og føler man seg like vel i ei olabukse, så kan man bare gå i den da? :icon_confused: Jeg liker å kle meg pent, og jeg viser hverken pupper eller andre kroppsdeler av den grunn, og jaggu kler jeg meg pent uansett hvilken rase jeg går med også, fordi JEG liker å kle meg pent og føler meg mest komfortabel da. Jaggu har jeg gode sko til også som det fint går an å både gå og løpe i en hel dag enten det er sheltie eller schäfer jeg stiller.

Den der går vel fortsatt begge veier? I første omgang er jeg vel egentlig enig i denne:

Jeg sier ikke at det er teit at folk kler seg fint, men jeg synes det blir et overfokus på klesdrakt her inne. Det blir litt sånn som når man annonserer at det skal være kurs: da skal alle kaste seg på - litt sånn massesuggesjon :).

Det er jo ikke sånn at man er en sjuske med null respekt for dommeren selv om man foretrekker joggebukse og fjellstøvler, like lite som at man nødvendigvis er ei jåle selv om man liker seg i drakter. Men det fokuset som har blitt særlig her på sonen, hvor man nesten MÅ ha drakt for å kunne stille hund, den er litt overdreven, syns jeg.

Jeg har veldig lett for å få vonde bein, jeg har til nå ikke funnet et eneste par pensko som er gode å gå i lenger enn en times tid, og da er det ikke så ****** aktuelt for meg å løpe rundt på betonggulv en halv dag bare for å vise dommeren respekt, selv om du klarer å løpe rundt i dine pensko hele dagen (vi kan snakke om det igjen når du har blitt så gammel som meg, for da jeg var ung osv *ler* ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingen som sier man må noe som helst, jeg syned bestandigh fokuset har vært på å føle seg komfortabel jeg. Jeg har løpt rundt i pensko som høygravid med bekkenløsning, og det går faktisk an det også, for man KAN skifte sko før man går i ringen liksom ;) Faktisk gikk jeg i drakt da også, igjen, fordi da føler jeg meg mest komfortabel. Jeg tror faktisk jeg kommer til å kle meg pent enten jeg er 25, 40 eller 60 år jeg, om det er i utstillingsringen, bryllup, jobbintervju eller andre tilstelninger jeg føler for å kle meg pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det fokuset som har blitt særlig her på sonen, hvor man nesten MÅ ha drakt for å kunne stille hund, den er litt overdreven, syns jeg.

Det er nettopp det jeg også er litt redd for, fordi jeg ser at en del kanskje kan føle at man ikke har noe i ringen å gjøre såfremt man ikke har DEN drakten fra DET merket liksom (for å sette det litt på spissen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som stiller mynde, bør vel ha elegant kjole og sånn? Se mest mulig elegant ut. hehe. :P

Jeg er litt sånn midt imellom egentlig. Jeg syns det ser litt teit ut når folk stiller i slapp joggebukse og diger hettegenser og hullete joggesko. Syns det er greit når man deltar på utstilling at man ser noenlunde grei ut. Vise at man tar det litt seriøst. Å overpynte seg kan bli litt over the top, ihvertfall på små utstillinger. På internasjonale kan det være mer passende.

Men igjen, jeg er ikke så veldig opptatt av hva folk går med. Jeg selv kler meg pent, men hverdagslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir uten tvil påvirket av hva andre stiller hund i. Disse bildene her inne har bare fått meg til å få mer og mer lyst på en drakt å stille i. Enda jeg egentlig synes slike drakter ser litt slik engelsk kjerringaktige ut. Men det ser pent ut i ringen. Jeg gleder meg til å bruke drakten jeg har kjøpt. Og jeg stiller hund i gruppe 2. Langt fra noen selskapshund, mynde eller fluffy gjeterhund.

Forresten var jeg innom Primark og kjøpte en drakt til :-) Denne er faktisk en sort kjole som går til knærne med jakke til. Tror den vil bli flott i ringen med skjorte under. Men først må jeg ned 5 kg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det enkelt jeg :) stiller i dressbukse, skjorte og vest :) Syntes det passer fint til GD, er ikke overveldene, men stilrent :)

Kommer nok til å fortsette med det :) Jeg syntes ikke noe om joggebukse i ringen, eller andre veldig blikkfangene plagg, er hunden som skal være i fokus for dommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare idag det er et visst "klespress" i ringen. Før i tiden gikk alle terrierdamer i tweed, alle retrieverdamer hadde rutete foldeskjørt, og alle schæferfolk løp rundt i glorete grilldresser. Jeg har aldri eid et foldeskjørt siden barndommen, og første gangen jeg stilte labrador- iført jeans- var det mer enn ett løftet øyenbryn ringside!

Folk må kle seg som de vil. Hovedsaken er jo at fargene matcher hunden, og at klær og sko er praktiske og lette å bevege seg i.

At det skal være respektløst mot en dommer å ikke være striglet i ringen, faller på sin egen urimelighet.De er ikke alltid så smakfullt kledd, de heller...Det er mer respektløst å vise en feit, slaskete hund med ustelt pels, møkkete ører og lange klør!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo tydeligvis rett til å stille Gåttfred i drakt, siden han er gr 9, mens jeg nok må på med Fk-dressen når Hampus skal i ringen.

Til Linus må det vel da bli turklær?

Fader så mye klær jeg må begynne å dra med meg... :lol:

Nei nei, Linus skal selvsagt stilles av deg i geishadrakt og full sminke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, Linus skal selvsagt stilles av deg i geishadrakt og full sminke! :D

Ja da sliter vi i hvertfall.

Turklær har jeg da i fleng, men geishadrakt, det har jeg ikke per dags dato sett behovet for.

Lettere å bare pensjonere Linuspelsen da tenker jeg... :lol:

For noen år siden var det forresten ei ung dame som stilte i ganske kort japansk inspiret kjole, UTEN undertøy, på en spesial min datter stilte Linus på.

Det var noe ukledelig...haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg liker å kle meg opp i dollete klær er fordi jeg føler meg vell da, og om jeg føler meg vell, så vil jo den holdningen smitte over på hunden. Går jeg med joggebukse, bustete hår og poser under øynene så føler jeg meg ikke særlig digg, og holdningen min er sikkert litt mer daff også. Da tror jeg ikke akkurat at hunden min har den beste holdningen heller. I tillegg så er det en god unnskyldning til at jeg kan få kjøpe meg fine klær og fikse meg litt ekstra en dag :ahappy: Jeg gjør det fordi jeg liker det.

Folk skal få kle seg hvordan de vil, JEG vil kle meg i skjørt og dressjakke :)

Signerer denne jeg :) Akkurat sånn jeg tenker, det er for min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det jeg også er litt redd for, fordi jeg ser at en del kanskje kan føle at man ikke har noe i ringen å gjøre såfremt man ikke har DEN drakten fra DET merket liksom (for å sette det litt på spissen).

Kunne aldri falt meg inn å tenke sånn, sorry :lol:

Selvom jeg har fått gjennomgå for antrekket av noen gamle tanter innimellom :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette er raseavhengig (og kjønns-avhengig :P )

Eneste regelen jeg tenker på er at klær ikke skal ta fokus bort fra hunden...

Ekvipasjen må se ryddig ut, men man trenger ikke akkurat bunad heller.

Stockholm 2008

Jeg stiller mest i sorte klær jeg ser jeg...

Å har aldri tenkt tanken om å ta på meg finsko av noe slag...

lordag.jpg

(rakk ikke kaste solbrillene :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt i dress siden første gang jeg stilte hund, så det er ikke fordi folk maser om klær her at jeg begynte med det. Om sommeren har jeg stilt i sommerskjørt, men kommer nok til å stille utstillingsskjørt nå eller en kjole :) Folk skal få stille i det de trives best med, om det er joggebukse og fjellsko eller en drakt. Det eneste jeg mener folk ikke burde stille i er antrekk som viser for mye her eller der, eller skikkelig upraktiske klær som veiver hit og ditsom man ikke klarer å løpe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg liker å gå i Dr.Martens, er det jeg føler meg komfortabel i. Hadde på det en utstilling, og en utenfor ringen lurte på om jeg hadde med meg sko så jeg kunne skifte, jeg skulle jo ikke på skautur :lol: Synes Dr.Martens er ganske så nøytrale jeg, svarte sko liksom, og ja, er det jeg liker å gå i. Jeg pynter meg ikke før utstilling, har på meg klær jeg føler meg komfortabel i, med plass til godbiter, og slik at rumpa holder seg inne om man må bøye seg :P

dr-martens-shoes.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

181770_10150432832405161_792935160_17343971_5981544_n.jpg

Dette antrekket liker jeg veldig godt, eneste negative er at det ikke er lommer.. Men men, da funker BHen som lommer da ;)

77164_10150331718210161_792935160_15640104_6128514_n.jpg

Og sånn har jeg stillt, dette er vel mer "hverdagsantrekk"

38999_10150253899295161_792935160_13957847_7801499_n.jpg

Sommer, varme og veldig avslappet på utstilling. Skal innrømme at jeg ikke stiller slik flere ganger :lol:

7028_304934320160_792935160_9138184_1277378_n.jpg

Den vesten liker jeg, men den må fikses litt i "åpningen" som dere ser :lol: også mistenker jeg at ett grått skjørt til hadde vært mye penere.

n792935160_4764961_5481.jpg

Som dere ser har jeg stillt i mye rart.. Skal innrømme at jeg trives best i drakt med skjørt til. Men har ikke noe problem i å stille i noe "simplere" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve: Jeg liker at drakten din matchet premieringen :D Det håper jeg min røde drakt kommer til å gjøre også! Kanskje man burde skaffe seg en rød, hvit og blå drakt? :whistle:

Jeg har fått ny drakt! Vel, det er faktisk bare jakken som er ny, men det lager en ny drakt i mitt hode :aww:

6100240668_6173836af3_z.jpg

Også har jeg funnet ut at denne skjorten gjør seg fint sammen med et skjørt, og siden jeg aldri vil ønske meg en blå drakt, men kanskje kommer til å trenge det, så duger den :ahappy: Se bortifra at vi later som vi trener utstilling :whistle: Og at jeg ikke har på meg sko.

6100241008_af3783aa3c_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare signere Marie når det gjelder klær og holdning. Jeg har aldri stilt en hund, men jeg vet at når jeg går på høye heler tripper virkelig Tinka så pent hun kan ved siden av meg. Det kan hende at hunden min er litt rar, men det hevede hodet og de lange benbevegelsene er ikke de samme på daffe-tur rundt kvartalet, altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så søtt av Tinka da! Nå bruker jeg aldri høye heler i ringen, det føler jeg hadde blitt vondt :P Men jeg skjønner hva du mener. Angående høye heler, er de hvite skoene på bildet ditt det Synnøve? Jeg trenger nye hvite sko, for de andre er litt vel brukte, men de er så perfekte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...