Gå til innhold
Hundesonen.no

Spiser ikke...


Zeagle

Recommended Posts

Nå er jeg kanskje en overnervøs nybakt "mamma", men hun spiser ikke!!! :D Hun drikker vann og går på do, men spiser ikke maten sin. I dag er alt hun har spist en liten skalk med leverpostei... Hun leker og logrer, men er kanskje litt slapp. Hvor lenge bør jeg vente før jeg ringer veterinæren? Jeg kunne ringt i morges jeg.. Babyen er syk.. :oops: Hvor lenge kan hun gå uten mat, og hva kan det være? Har jo ikke hatt henne så lenge, så er kanskje litt overnervøs! :( :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er meget bange for at der er noget galt med hende, kan du så ikke ringe til en natdyrlæge? Det kan man her sydpå... det har jeg gjort flere gange.

I alle fald håber jeg hun får det bedre. Jeg er ked af ikke at kunne hjælpe. De gange jeg har oplevet noget lignende har det som regel været ganske ufarligt, men jeg ville allligevel ringe til dyrlægen i din situation.

God bedring til den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og se dette litt an.. Det lyder ikke som om hun er syk jo. Enten så er hun bare ikke sulten, eller så er hun kanskje litt matlei eller hvis hun er ved at skifte tennerne sine så kan det være at det er det som gør at hun ikke spiser, da det kan gjøre vondt.. :D

Men jeg ville se det litt an.. Det er ikke unaturligt hvis en hund ikke har stor matlyst engang iblandt :(

Men kan da også forstå deg, du er jo nybakt mor :wink::D Tror dette er noe du skal ta med et gram salt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har hun gått uten å spise? Kompenserer hun med å drikke mye vann?

Visst hun virker ok ellers så hadde jeg ventet litt og sett om ikke hun begynner å spise igjen. Det er ofte at de er litt tufsete med maten. Og nå har ikke du hatt henne så lenge enda.

Men jeg tviler på at det er tannfelling på gang. Er hun ikke rundt 10 mnd? Da er hun ferdig med det.

da min siste tispe nærmet seg sin første løpetid så hadde hun 3-4 dager der hun nesten ikke spiste noen ting.

Men ha litt is i magen du og følg med at almentilstanden hennes, regner med at det går bra. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det andre dagen hun ikke spiser :D (hun spiste en skalk med leverpostei i går da). Hun drikker, men det er ikke så mye. Men hun virker ok, leker med kongen sin og er ivrig etter å gå tur. :(

Vi får ha litt tålmodighet, og håpe det er løpetid som kommer! :D Hun spiste lite i begynnelsen, men de siste dagene spiste hun godt og nå ikke i det hele tatt.. Skal følge godt med henne, men synest jeg det går for langt ringer jeg veterinær uansett. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite!!! :D Hvertfall når vi ikke kjenner henne ut og inn ennå.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lar du maten stå fremme??

jeg har hatt samme problemet m speedy.. han spiste ikke noenting..to biter her og to biter her.. så ble jeg fortalt at hvis jeg gav ham mat og han ikke soiste sp burde jeg ta vekk maten etter ca 20 min.. og det gjorde jeg.. og når han skulle få "kveldsmaten" så spiste han med en gang.. så spiser han som regel maten rett før jeg skal ta den vekk fordi han "vet" at den blir fjernet..

kanskje du kan prøve dette.. hunder sulter seg som regel ikke når de har tilgang på mat.. de spiser når de blir sulten nok.. dette er ivertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi lar ikke maten stå fremme. :D Men oppdaget en liten kul ved øyet, så det var bare på med jakken og av gårde til doktordamen... :( Hun har fått seg et kutt ved øyet som klør (hadde heldigvis ikke noe med at hun spiste eller ikke, ble litt redd for henne! :D :oops: ) og så sa legen at hun mest sannsynlig hadde fått magesjau som var smittsom. Hun hadde hatt inne en del hunder med det. Så nå har vi renset øyet (som ser fint ut med en gang igjen) og fått antibiotika kur. Så nå håper vi den virker fort så hun begynner å spise igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går alt litt bedre! :D Hun har ennå ikke spist, men var hvertfall borte og luktet på det. Drikker og spretter rundt. Legen sa hun hadde litt feber så er vel derfor hun er/har vært litt slapp. Vi satser på at alt går bra, hun viser hvertfall ikke noe tegn til noe annet! :( Var litt bedre for oss også når vi "vet" at det hvertfall ikke så ut som noe annet enn litt mageonde :D :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...