Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som savner en toller hann?


simira

Recommended Posts

På tur på Ekeberg møtte vi nettopp noen som prøvde å fange en toller hann som hadde gått rundt der i hele dag. Ingen eier har vært å se. Han har halsbånd med en tag, men er utrolig vanskelig å få tak i, og holder seg på trygg avstand, selv med pølse, godbiter og tisper som lokkemat (han var dog veldig interessert i noen av tispene).

Falken gidder ikke å hente ham hvis ingen har fått tak i ham først, og politiet henvender bare videre til Falken.

Hvis noen vet om noen som savner, så er han ihvertfall rundt friområdet på Ekeberg, om ingen har fått tak i ham siste timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om dette..

Men en liten koreksjon: Er Viking som henter de, men de har ikke lov til å hente en hund hvis den ikke har blitt fanget først.. Så det har ikke noe med at de ikke gidder å hente de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om dette..

Men en liten koreksjon: Er Viking som henter de, men de har ikke lov til å hente en hund hvis den ikke har blitt fanget først.. Så det har ikke noe med at de ikke gidder å hente de ;)

NAF henter da også?

Ihvertfall i Bærum, mulig det er annerledes i Oslo?

Uansett, man bør ringe alle disse stedene om man savner hunden sin. Hos NAF sparer du endel penger ihvertfall, for hvis de vet at du savner en tollerhann f.eks. og de får en telefon om noen som har funnet en slik hund, så kobler de bare deg som eier, og den som har funnet hunden. Om NAF henter hunden, så koster det nesten 1000kr å få henten den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF henter da også?

Ihvertfall i Bærum, mulig det er annerledes i Oslo?

Uansett, man bør ringe alle disse stedene om man savner hunden sin. Hos NAF sparer du endel penger ihvertfall, for hvis de vet at du savner en tollerhann f.eks. og de får en telefon om noen som har funnet en slik hund, så kobler de bare deg som eier, og den som har funnet hunden. Om NAF henter hunden, så koster det nesten 1000kr å få henten den ut.

Er bare Viking i Oslo ;) Ingen andre.. Typen min som er hundevakt se, derfor jeg vet ;) Naf er i Bærum og Falken i Østfold ;)

Man ringer politiet, som da har kontakt med viking i Oslo.. Hvis eier har ringt inn og sagt de savner en hund så ringer bare Viking eieren og sier de har hunden.. Altså det koster ikke noe.

Men de har lagt inn informasjon om at det er en savnet der.. Uansett hvis de ikke klarer å få tak i bikkja, hvordan skal han klare det da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare Viking i Oslo ;) Ingen andre.. Typen min som er hundevakt se, derfor jeg vet ;) Naf er i Bærum og Falken i Østfold ;)

Man ringer politiet, som da har kontakt med viking i Oslo.. Hvis eier har ringt inn og sagt de savner en hund så ringer bare Viking eieren og sier de har hunden.. Altså det koster ikke noe.

Men de har lagt inn informasjon om at det er en savnet der.. Uansett hvis de ikke klarer å få tak i bikkja, hvordan skal han klare det da? ;)

Hva skjer om jeg fanger en hund i Oslo, og ringer Viking. Henter de hunden da? Og hvordan får eier da tak i den?

Beklager OT, men dette er faktisk veldig kjekt for meg å vite da jeg ofte tilbringer tid i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om jeg fanger en hund i Oslo, og ringer Viking. Henter de hunden da? Og hvordan får eier da tak i den?

Beklager OT, men dette er faktisk veldig kjekt for meg å vite da jeg ofte tilbringer tid i Oslo.

Hvis du finner en hund så ringer du politiet som setter deg over til Viking.. Da får hundevakta (aka typen min ;)) en telefon om at en person har funnet en hund. De kommer da å henter hunden og sjekker chip og om eieren har meldt den savnet. Hvis den har chip ringer de til eieren og sier at de har fått inn hunden din ;) Hvis de ikke har chip har de den hos seg i 48 timer. Etter det blir den satt på kennel og det blir utlyst i Aftenposten ;)

De har ikke lov til å hente hunden hvis den ikke har blitt fanget..

Beklager OT her også, men kjekt å vite for alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner en hund så ringer du politiet som setter deg over til Viking.. Da får hundevakta (aka typen min ;)) en telefon om at en person har funnet en hund. De kommer da å henter hunden og sjekker chip og om eieren har meldt den savnet. Hvis den har chip ringer de til eieren og sier at de har fått inn hunden din ;) Hvis de ikke har chip har de den hos seg i 48 timer. Etter det blir den satt på kennel og det blir utlyst i Aftenposten ;)

De har ikke lov til å hente hunden hvis den ikke har blitt fanget..

Beklager OT her også, men kjekt å vite for alle ;)

Ok, da er det akkurat det samme som i Asker & Bærum, bare at her er det umulig å få tak i politiet, så NAF pleier å hente hunden om du ber dem, deretter oppstalles de i inntil 5 døgn.

Samme med at hunden må være fanget.

Fikk tak i en løs border collie en stund tilbake, den hadde ikke chip og jeg skulle på jobb. Så jeg måtte bare ta den med meg i bilen og så kom NAF og hentet den. Nå har jeg heldigvis egen chipleser hjemme, så jeg kan sjekke det selv.

Veldig kjekt å vite ja ;) Og takk for opplysningene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det akkurat det samme som i Asker & Bærum, bare at her er det umulig å få tak i politiet, så NAF pleier å hente hunden om du ber dem, deretter oppstalles de i inntil 5 døgn.

Samme med at hunden må være fanget.

Fikk tak i en løs border collie en stund tilbake, den hadde ikke chip og jeg skulle på jobb. Så jeg måtte bare ta den med meg i bilen og så kom NAF og hentet den. Nå har jeg heldigvis egen chipleser hjemme, så jeg kan sjekke det selv.

Veldig kjekt å vite ja ;) Og takk for opplysningene ;)

Ja det er litt kjiipt å ikke få tak i politiet da ;)

Smart å ha en chipleser hjemme.. Men er jo bare å ta hunden til nærmeste dyrlege også de har jo chipleser der også.

Fant selv en hund for en stund tilbake, tok den med til dyrlege, men den hadde ikke noe chip. Ringte politet og da skulle jeg bare levere den til falken. Heldigvis ringte eieren rett før jeg skulle kjøre ditt så da ordnet det seg ;)

OT igjen ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...