Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS i Paris 2011


Benedicte

Recommended Posts

Kun det jeg fikk også, Yodel.. Info får man da fra hjemmesiden, eller www.ceida.fr - som jeg ikke skjønner stort av..

Men hvis man fresh'er opp litt gamle franskkunnskaper, så kanskje det står noe fornuftig der?

Har ellers i utlandet opplevd flere ganger at man får nr. lappen i ringen når man kommer (snakk med ringsekretæren)..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Har snakket med en bekjent franskmann, og man får visst ikke ringnummer i posten- det hentes i ringen.

Har prøvd å surfe rundt på sidene deres, men de er en labyrint altså!

Noen som kan forbarme seg over en fortapt sjel?

Hvor er informasjon om HVOR utstillingene er (hvordan man kommer seg dit,adresse etc), ringnummer/ div informasjon og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med en bekjent franskmann, og man får visst ikke ringnummer i posten- det hentes i ringen.

Har prøvd å surfe rundt på sidene deres, men de er en labyrint altså!

Noen som kan forbarme seg over en fortapt sjel?

Hvor er informasjon om HVOR utstillingene er (hvordan man kommer seg dit,adresse etc), ringnummer/ div informasjon og slikt?

Godt å lese at det ikke bare er jeg som leter meg grønn etter ting og grubler :P Men kjekt å vite at man får ringnr i ringen da. Jeg fant en link til hvor utstillingen er, ut i fra en av fanene på siden. Får ikke gått inn der nå, er på jobb og bare en lynkjapp tur inn om sonen *host*. Men det var et pittelite kart og litt beskrivelse hvordan man kommer seg dit ut i fra hvor man kommer fra. (Skikkelig god setning ser jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses det var ett utrolig lavt antall japanske spisshunder.

Bare 28 voksne, ingen junior tisper, så da kan man jo sitte og irritere seg LITT over at man ikke reiste :whistle:

Men verdensutstillingen er sammme helga som spesialen her i Norge. Så det forklarer lavt antall både på spesialen og verdensutstillingen. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akutt blakk og reiser med mine to dresser, en beige og en mørkegrå med striper. Hadde tenkt til å få tak i en mørkegrønn drakt, men det får bli siden. Knertmonsteret og jeg har jo mange år foran oss i ringen sammen. :)

I tillegg tenker jeg å kjøpe blåser der nede, på første dagen, siden jeg skal stille fredag og lørdag. Hvis jeg ikke finner en blåser er jeg altså buttfucked med den abnormt tjukke pelsen til Imouto, men det tar jeg sjansen på, hehe.

Det jeg stresser med nå, er at jeg FORTSATT ikke har fått noen rabiesbekreftelse... Det er 17 arbeidsdager siden vi tok blodprøven, så her er det bare å krysse fingra! Tenk om de ikke klarer å sende meg en bekreftelse innen tirsdag da? Det er blir jo tidenes nedtur. Brått blir Marvin eneste bikkja fra selskapet vårt som stilles, og vi som i utgangspunktet hadde 4 hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke be veterinæren purre svaret fra lab'en, da? TENK om de har rota bort noe, mistet den i gulvet, eller noe.. Jo lengre tid du venter - jo vanskeligere er det å rekke å ta en ny..

Ser at tidspunktene for bedømmelsen nå er satt ut. Sånn 10.50 og sånn - lurer på om de har SÅNN kontroll på det, jeg..

Undrer på hva søren man skal gjøre med ormekuren som skal tas før hjemreisen, jeg. Innen de 10 siste dagene før hjemreise sier reglene, så man KAN jo gjøre det før man reiser dit, da... (men den skal jo gjøres i utlandet.)

Noen som har en plan for hvordan dere skal fikse det?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å ta med ormekur hjemmefra, og få stempel av veterinær på utstillinga. Og jeg skal purre i morgen den dag! :)

EDIT 29.06.11: Det var da som pokker! Ikke EN ENESTE gang har rabiesresultatet på mine hunder blitt sendt hjem til meg! Men prøven var godkjent, så nå er det bare å dra, juhu! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke be veterinæren purre svaret fra lab'en, da? TENK om de har rota bort noe, mistet den i gulvet, eller noe.. Jo lengre tid du venter - jo vanskeligere er det å rekke å ta en ny..Ser at tidspunktene for bedømmelsen nå er satt ut. Sånn 10.50 og sånn - lurer på om de har SÅNN kontroll på det, jeg..Undrer på hva søren man skal gjøre med ormekuren som skal tas før hjemreisen, jeg. Innen de 10 siste dagene før hjemreise sier reglene, så man KAN jo gjøre det før man reiser dit, da... (men den skal jo gjøres i utlandet.)Noen som har en plan for hvordan dere skal fikse det?Susanne

Jeg gjør også som Sandra. Jeg kjøpte ormekurtabletter av veten her, som jeg tar med ned. Betaler da for at vet på utstillingen stempler det i passet før vi drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som skal hit som kunne tenke seg å gjøre meg en stor tjeneste??

"Our Dogs" weekly newspaper in England skal være til salgs under denne utstillingen og skal inneholde bilder jeg har tatt fra den norske spesialen. Kan noen kjøpe dette for meg?

2 eks?? Skal selvsagt betale det de koster. Anyone? Please???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som skal hit som kunne tenke seg å gjøre meg en stor tjeneste??

"Our Dogs" weekly newspaper in England skal være til salgs under denne utstillingen og skal inneholde bilder jeg har tatt fra den norske spesialen. Kan noen kjøpe dette for meg?

2 eks?? Skal selvsagt betale det de koster. Anyone? Please???

Hvilket nummer? Jeg abonnerer, eller det stoppet nettop og jeg skal starte det opp igjen. Kanskje jeg får det i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke. Men det må være det nyeste antar jeg. Fikk bare beskjed om at det skulle være tilsalgs under WDS.

oki, skal titte og se om det dukker opp her jeg, så kan du få det av meg, bare jeg får skummet hjemmom :P

men noen i paris må jo klare å få kjøpt med bladet, ikke koster det mye heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!

Jeg kom hjem fra ferie i går og har ikke fått noe som helst i posten!

Har prøvd å sende dem mail (altså stresser ikke som fa*n ned til Paris for å finne ut at bikkja ikke er meldt på i det hele tatt). Men jeg finner 2x betalingsbekreftelse på mailen min på hhv 76 og 46 € + disse 2:

LE PAIEMENT DE VOTRE ENGAGEMENT : 76EUR A ETE ACCEPTE PAR LA BANQUE

___________________________________________________________

Exposition de MONDIALE 2011 du Jeudi 7 au Dimanche 10 Juillet 2011

Ce document n'est pas l'accusé de réception de votre engagement,

il vous sera envoyé après contrôle.

Vos références : 909102676011

Vous pouvez à tout moment consulter l'état de vos engagements,

ajouter d'autres chiens et imprimer la page récapitulative

___________________________________________________________

Cédia et la société canine vous remercient pour votre engagement

LE PAIEMENT DE VOTRE ENGAGEMENT : 46EUR A ETE ACCEPTE PAR LA BANQUE

___________________________________________________________

Exposition de CHAMPIONNAT DE FRANCE 2011 du Jeudi 7 au Samedi 9 Juillet 2011

Ce document n'est pas l'accusé de réception de votre engagement,

il vous sera envoyé après contrôle.

Vos références : 908102676011

Vous pouvez à tout moment consulter l'état de vos engagements,

ajouter d'autres chiens et imprimer la page récapitulative

___________________________________________________________

Cédia et la société canine vous remercient pour votre engagement

Jeg må vel kunne anta at det holder å møte opp med disse 2??

STRESSA! Kom hjem til midnatt i går og 4 timer til avreise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERkan du finne liste over alle utstillerne (eiernes navn) - smal sak å sjekke at du er med på begge utst, i alle fall.

Ta da med hvilke kat.nummer du har (hvis du er med...), og henvend deg i info'n når du kommer dit.

2 dager til avreise for oss.. Kl. "ikkenoe" på torsdag morgen setter vi oss på flyet sørover. Wæææ - gleder og (litt) gruer meg, jeg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERkan du finne liste over alle utstillerne (eiernes navn) - smal sak å sjekke at du er med på begge utst, i alle fall.

Ta da med hvilke kat.nummer du har (hvis du er med...), og henvend deg i info'n når du kommer dit.

2 dager til avreise for oss.. Kl. "ikkenoe" på torsdag morgen setter vi oss på flyet sørover. Wæææ - gleder og (litt) gruer meg, jeg.

Susanne

Fikk heldigvis den der og jeg står i allefall på den *puh*

Krysser fingrene for at det er slutt på uventede problemer nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...