Gå til innhold
Hundesonen.no

(Balrog) og Ellies tråd :)


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 734
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes du beskriver han så fint! Du veit, vi vil ikke bare høre om suksesshistoriene som ender i sløyfer eller opprykk, men også hverdagene som preger dere som team og hvordan han utvikler seg.

Men han fikk 4 ufattelig gode år, de beste årene faktisk! Og Balrog hadde bare en strek han, resten av han var bare fantastisk, utrolig, fint. Lettlært, arbeidsjern, familiens kjæledegge, mammas kosek

Jeg er altså så imponert over dere to, jeg . Du er en veldig bra hundefører, unge dame . Grattis så mye med opprykket og fine poeng .

Posted Images

Dere var kjempeflinke Marie! Så fin flatdekk. Og jeg elsker kelpiebelønningen :ahappy: , så glad gutt! Fineste Ballrog!

Jeg håper vi møtes på stevne flere ganger, så skal vi heie på dere. Og jeg må bare si; mammaen din er go' da :wub:

Gratulerer med debut og masse lykke til videre! :banana:

Sandra har kritikken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - der var tråden ja! I am impressed (og bittelitt misunnelig.. for en flott flatdekk!) Gratulerer med knallbra debut da!

Gi Ballemann en ekstra pølsebit fra oss da og si han er en flink bisk (og det samme til Ellie også selvfølgelig, hun er jo en flink bisk hun også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere var kjempeflinke Marie! Så fin flatdekk. Og jeg elsker kelpiebelønningen :ahappy: , så glad gutt! Fineste Ballrog!

Jeg håper vi møtes på stevne flere ganger, så skal vi heie på dere. Og jeg må bare si; mammaen din er go' da :wub:

Gratulerer med debut og masse lykke til videre! :banana:

Sandra har kritikken din.

Tusen takk for gode ord :heart:

Mamma syntes dere var så søte også, takk for at dere bidro til at hun syntes det var kjempegøy å være med :)

Gratulerer med kjempefin debut! Det viktigste er at dere begge hadde det fint i ringen, så kan poeng og opprykk være prioritet neste gang ;)

Ja :D Takk!

Wow - der var tråden ja! I am impressed (og bittelitt misunnelig.. for en flott flatdekk!) Gratulerer med knallbra debut da!

Gi Ballemann en ekstra pølsebit fra oss da og si han er en flink bisk (og det samme til Ellie også selvfølgelig, hun er jo en flink bisk hun også!)

Tusen takk, det får han få idag da ettersom jeg henger litt etter her :) Også blir jeg så glad over at dere husker på Ellie også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår startet vi D spor.

Det begynte med at jeg fikk en mail om at jeg var trukket ut til stevnet, de hadde fått for mange påmeldinger - så jeg måtte si fra hvis jeg ikke ville ha plassen. Jeg fikk litt sjokk for jeg trodde ikke vi var påmeldt i det hele tatt! Dvs. jeg sendte jo en mail for leeenge siden, men det så aldri ut som den kom frem og jeg fikk aldri noe svar, også kom vi jo med på stevnet i Larvik og da glemte jeg hele greia.

Såå da jeg fikk den mailen var det to uker igjen til stevnet, og vi hadde ikke trent noe mer siden sist! Og jeg hadde jo tenkt å trene kjempemasse frem til neste start til våren engang. Så jeg helte mest mot å trekke meg, men så følte jeg meg så innmari heldig som var blitt trukket ut, så jeg klarte ikke helt *ler*

Så da ble det litt budføringstrening, litt (ødeleggende) apporttrening, litt hindertrening inn i all LP1 treningen, og kun et spor vi rakk å gå, og det gikk selvfølgelig til ******* :lol:

Så jeg dro uten noen forhåpninger og var veldig nervøs!

Men fremme på stevneplassen trakk jeg at vi skulle begynne med spor, og vi dro avgårde og la sporet i et flott terreng. Veldig vått og mye opp og ned, men masse fiin mose :wub:

Så jeg tenkte at jeg ikke kunne skylde på terrenget om det gikk dårlig!

Også begynner vi å gå da, og for en fin følelse :wub: Balrog duret avgårde helt på streken! Men man blir jo litt nervøs for man husker jo ikke at man nettopp gikk der, og alle trær og stubber ser prikk like ut! Men der fant han en pinne gitt! Og det buskaset gikk jeg jo over isted.. første vinkel på en prikk der jeg hadde gått, akkurat der var det masse mørkt granbar på bakken så det husket jeg. En pinne til, og duret bortover til siste vinkel. Der tok han rett frem der sporet ville gått hvis det ikke vinklet, skjønte at det ikke gikk der - tok en sirkel tilbake å sjekket ut litt før han gikk rett på vinkelen igjen. Men det tok bittelitt tid i en nervøs hjerne. Siste strekket frem til sluttpinnen var bare så gøy for da gikk han på streken og duret avgårde igjen :wub: Dessverre tryna dommeren i bakken bak oss og falt litt etter :lol: men han sa nå at han fikk sett det. Balrog rett bort til sluttpinnen å plukket den rett opp :D Da belønnet jeg så mye at jeg ikke hørte mer fra dommeren enn at vi fikk 9 :) Men jeg tror vi kunne fått 10 om den siste vinkelen hadde vært like bra som resten :D

Det er utrolig hvor glad man blir av en slik opplevelse! Men så måtte vi jo kjøre tilbake til stevneplassen og da kom nervene tilbake. Tenk på alt som enda kunne gå galt!

Det første vi skulle nå var budføring. Og alle måtte ta med hunden ned med det samme, de kunne ikke vente i bilen (ånei og nei, det kom heelt sikkert til å ødelegge :lol:)

Balrog pep litt mens vi ventet på de andre, men så la han seg på rygg og ble klødd på magen resten av ventetiden :lol::wub:

Vår tur og vi gikk rett forbi dommer/skriver/kommandant og blåste i å snakke med dem, sa bare at jeg kjente øvelsen. (For forrige gang løp Balrog til dem istedet). Så snakket vi med figuranten som sa at han hadde to kelpier i bilen! Det syntes jeg og Balrog var fint å høre, også løp vi tilbake så han ikke skulle klare å glemme figuranten på strekka :ahappy:

Jeg sendte og han løp, men så stoppet han opp - hmm hvor er Øivind eller Maria? Nei dette ble nok feil.. også kom han tilbake. (Får jo aldri trent med disse mannfolka som gjemmer seg i skogen..)

Jeg tok sjansen å bare sendte på nytt, da løp han rett ut i full fart så gresstustene stod, satte seg pent - ble klappet på, ventet på kommando og løp full fart tilbake til meg med fint innsitt! Jippi! Men hvorfor gjorde du ikke det første gangen... Jeg ventet spent, kom vi til å få 0?

Men nei, 5! Å da ble jeg glad :D Dommeren sa det var fordi han ikke hadde løpt forbi 10 meters merket enda da han snudde. Mulig det var snilt bedømt, men jeg tror han tok hensyn til hvor fint han gjorde det tilslutt!

Neste nervepirrende øvelse, rett fra løping til fellesdekk! Heldigvis skulle vi ligge mellom to tisper og ikke ved siden av den hunden som eieren ikke turte å gå forbi andre hunder med tidligere på dagen...

Fellesdekken gikk strålende, han lå så fint og selv om det ikke teller så var oppsittet også perfekt! 10 :D

Lydigheten gikk også bra! Det kommer det film av, så det trenger jeg ikke skrive så mye om. Men jeg var så glad da vi var ferdig, for jeg hadde virkelig en god følelse. Vi løp langt bort for ikke å forstyrre også hadde jeg med sekken og Balrog fikk velge akkurat de lekene han ville! Og han ville ha alle såklart, så da lekte vi og lekte vi :D Så utrolig gøy!

Etterpå ventet og ventet og ventet vi i flere timer på de som enda var ute i skogen. Der skjedde det mye tull, noen gikk oppi sporet til en annen (?) og noen hadde fjernet merkebåndene til flere spor :o

Så stakkars arrangøren, men de fikset det kjempefint!

Men i i løpet av dagen hadde jeg typisk fått månedens kvinnelige problemer og satt bare med magekramper. Og i tillegg hadde Balrog klart å dytte ut den ene linsa på øyet mitt, så jeg følte at jeg skjelte og så kjemperar ut, og var så trøtt etter alle nervene og all gleden! Så da endelig premieutdelingen kom og jeg fikk bekreftet at vi klarte opprykket og kom på 5 plass, så klarte jeg ikke å feire skikkelig eller se glad nok ut! Det var rett hjem å legge seg. Takk og pris at snille Øivind var med å kunne kjøre! Men idag har jeg lest gratulasjoner og er kjempeglad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg var så glad da vi var ferdig, for jeg hadde virkelig en god følelse. Vi løp langt bort for ikke å forstyrre også hadde jeg med sekken og Balrog fikk velge akkurat de lekene han ville! Og han ville ha alle såklart, så da lekte vi og lekte vi :D Så utrolig gøy!

[...]Og i tillegg hadde Balrog klart å dytte ut den ene linsa på øyet mitt, så jeg følte at jeg skjelte og så kjemperar ut, og var så trøtt etter alle nervene og all gleden! Så da endelig premieutdelingen kom og jeg fikk bekreftet at vi klarte opprykket og kom på 5 plass, så klarte jeg ikke å feire skikkelig eller se glad nok ut! Det var rett hjem å legge seg. Takk og pris at snille Øivind var med å kunne kjøre! Men idag har jeg lest gratulasjoner og er kjempeglad :D

Herregud, for en dag! :banana: Og Imouto hilser til Balrog og sier at det er best å klabbe mamsen i øyet om morran, FØR linsene har kommet på, for å være sikker på at vi våkner litt skikkelig! :wub:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma syntes dere var så søte også, takk for at dere bidro til at hun syntes det var kjempegøy å være med :)

Moren din var jo kjempesøt da, min mor nektet å bli med :lol:

Super glad på deres vegne med opprykk til c-spor :D:banana: Balrog kan han! :D

Så får vi trene masse med ringbånd og konkuransesetting :D

Det kommer filmer fra lp stevnet og litt mer bilder imorgen tenker jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med et kjempestevne, å gjøre det bra når en ikke forventer noe er nesten ekstra morsomt - også så bra motor i Balrog, han må jo ha vært sliten etter stevnet dagen før, også jobber han så godt med deg dag nummer 2 også. Håper du får feiret skikkelig for denne sesongavslutningen, Marie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk alle :flowers::D

Gratulerer så mye med et kjempestevne, å gjøre det bra når en ikke forventer noe er nesten ekstra morsomt - også så bra motor i Balrog, han må jo ha vært sliten etter stevnet dagen før, også jobber han så godt med deg dag nummer 2 også. Håper du får feiret skikkelig for denne sesongavslutningen, Marie!

Ja han har mye motor :wub: Tusen takk Stine :D Vi har et stevne til, men jeg kommer til å være lykkelig uansett hvordan det går. :)

Dere er så flinke! Verdens beste Ballemann! :wub: Snusern hilser og sier at hun vil løpe med han igjen snart!

Takk og ja det vil han også :)

Her kommer filmen fra lydigheten. Ikke den beste lineføringen og synd at han la seg på innkallingen, men jeg er så fornøyd :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så rørt og glad og kan egentlig nesten ikke tro det.

Men den fine gode gutten min viste det jeg skrev etter forrige helgs debut og vi vant klasse I i lydighet med opprykk idag :heart:

Jeg hadde aldri trodd vi skulle vinne noe egentlig så dette kom som et stort gledelig sjokk. Han var kjempeflink :D:wub:

Vi har trent kjempemasse siden i sommer og dette er så utrolig motiverende for videre trening og neste sesong.

Nå er det ferie :D

384588_10150458951241399_679816398_10922372_1946422228_n.jpg

300645_10150458951471399_436228154_n.jpg

Edit: Det var 24 påmeldte og vi fikk 182,5 poeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...