Gå til innhold
Hundesonen.no

Awesome Odin og Masithela's Red Kovu


simira
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vel hjemme fra England var vi på bursdagstur i Maridalen med venner: Og så var vi på Morokulien, der begge fikk prøvd seg. Odin gikk helt supert, men disket pga småfeil fra enten ham eller

Litt over snittet “spennende dag for Josefine” i dag. Jeg og hundene labbet rundt Breisjøen, som vi gjør iblant. Ganske tidlig på turen møtte vi en jogger, en ung jente, som stoppet og fortalte meg at

Vi har vært på ferie! Odin er ganske bereist og kulturell av seg fra før, nå har begge vært gjennom ørten land, besøkt museer, slott, ruiner og puber. De er helt herlige å ha med på tur, taklet en 14

Posted Images

Så har vi prøvd oss igjen. Denne gangen gikk det bedre - og dårligere.

Etter at vi fikk problemer med dekkene forrige gang har jeg oppdaget at jeg har greid å ødelegge alle dekkene våre. Mest sannsynlig et resultat av mye rot for å få til avstandskommanderingen, hunden vet slett ikke når den skal gjøre hva lengre. :P

Så vi har brukt en del tid på det, med varierende resultatat.

Oppvarmingen i dag gikk ganske ok. Det var gressunderlag så jeg var forberedt på å måtte jobbe litt med snusinga og for å få ham med. Dessverre falt han ut litt rett før vi skulle inn etter fellesdekken, og mistet nesten all intensiteten! Dermed røk et par av de andre ganske sikre øvelsene våre, og vi røk rett til bunns på resultatlista.

Tannvisning: 10 (som forventet, her var han også fortsatt med)

Fellesdekk: 10 - litt spent på denne, men han lå som "han burde" og kjempefornøyd!!!

Lineføring 7 - ikke uventet litt snusing, helt fornøyd med denne.

Dekk fra holdt 8 - her har han begynt å falle litt ut, og henger etter på fotgåendet.

Innkalling fra sitt 5,5 - katastrofe! Nå er han ferdig, og kommer travende sakte mens han snuser, og setter seg skjevt inn på andre kommanso.

Stå under mars 8,5 - En av topp-øvelsene våre. Han måtte bare klø seg litt bak øret da jeg var på vei tilbake - men ble stående på stedet ihvertfall.

Fritt hopp over hinder 0 - Favorittøvelsen, og han travet forbi hinderet! :(

Avstandskontroll 0 - greit nok, den kan vi fortsatt ikke...

Både innkalling fra sitt og hopp over hinder er øvelser vi fint kan greie til minst 9 poeng. Men dekkene satt ihvertfall på plass denne gangen, så alt i alt er jeg fornøyd. Det eneste vi trenger nå er å få opp intensiteten. Et problem vi har hatt - og løst - før, så vi satser på å greie det igjen. Siden det gikk såppas dårlig så utsetter vi å legge opp til vi får gått en gang til i Oslo-området, kanskje på Schæferhundklubben i høst. Fram til da er det rally for alle penga!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Så har vi prøvd oss igjen. Denne gangen gikk det bedre - og dårligere.

Etter at vi fikk problemer med dekkene forrige gang har jeg oppdaget at jeg har greid å ødelegge alle dekkene våre. Mest sannsynlig et resultat av mye rot for å få til avstandskommanderingen, hunden vet slett ikke når den skal gjøre hva lengre. :P

Så vi har brukt en del tid på det, med varierende resultatat.

Oppvarmingen i dag gikk ganske ok. Det var gressunderlag så jeg var forberedt på å måtte jobbe litt med snusinga og for å få ham med. Dessverre falt han ut litt rett før vi skulle inn etter fellesdekken, og mistet nesten all intensiteten! Dermed røk et par av de andre ganske sikre øvelsene våre, og vi røk rett til bunns på resultatlista.

Tannvisning: 10 (som forventet, her var han også fortsatt med)

Fellesdekk: 10 - litt spent på denne, men han lå som "han burde" og kjempefornøyd!!

Lineføring 7 - ikke uventet litt snusing, helt fornøyd med denne.

Dekk fra holdt 8 - her har han begynt å falle litt ut, og henger etter på fotgåendet.

Innkalling fra sitt 5,5 - katastrofe! Nå er han ferdig, og kommer travende sakte mens han snuser, og setter seg skjevt inn på andre kommanso.

Stå under mars 8,5 - En av topp-øvelsene våre. Han måtte bare klø seg litt bak øret da jeg var på vei tilbake - men ble stående på stedet ihvertfall.

Fritt hopp over hinder 0 - Favorittøvelsen, og han travet forbi hinderet! :(

Avstandskontroll 0 - greit nok, den kan vi fortsatt ikke...

Både innkalling fra sitt og hopp over hinder er øvelser vi fint kan greie til minst 9 poeng. Men dekkene satt ihvertfall på plass denne gangen, så alt i alt er jeg fornøyd. Det eneste vi trenger nå er å få opp intensiteten. Et problem vi har hatt - og løst - før, så vi satser på å greie det igjen. Siden det gikk såppas dårlig så utsetter vi å legge opp til vi får gått en gang til i Oslo-området, kanskje på Schæferhundklubben i høst. Fram til da er det rally for alle penga!

Fin at dekken gikk bra da :) men hvorfor må du trene enten rally eller lp? Intensitet, motivasjon, forstyrrelser osv som tydligvis er et problem er jo det samme i begge? Kan du ikke gjøre begge deler? Grunnmomentene er jo de samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin at dekken gikk bra da :) men hvorfor må du trene enten rally eller lp? Intensitet, motivasjon, forstyrrelser osv som tydligvis er et problem er jo det samme i begge? Kan du ikke gjøre begge deler? Grunnmomentene er jo de samme?

Neida, det går helt fint å trene og konkurrere i begge, sånn i prinsippet. Men nå har jeg noe begrenset kapasitet ift. treningsmengde og ikke minst å dra på konkurranser, på grunn av ME. Og siden klasseforskjellen er såppas stor (vi går rl3) så blir det fokus på veldig forskjellige øvelser i de ulike settingene.

Og så synes jeg LP er mye kjedeligere, mye mer venting ved ringene og sånt. Derfor. Så mer vil/gidder/orker ikke enn kan ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det går helt fint å trene og konkurrere i begge, sånn i prinsippet. Men nå har jeg noe begrenset kapasitet ift. treningsmengde og ikke minst å dra på konkurranser, på grunn av ME. Og siden klasseforskjellen er såppas stor (vi går rl3) så blir det fokus på veldig forskjellige øvelser i de ulike settingene.

Og så synes jeg LP er mye kjedeligere, mye mer venting ved ringene og sånt. Derfor. Så mer vil/gidder/orker ikke enn kan ikke. ;)

men når du tenker det om LP så kan det jo hende at Odin merker hva du føler om det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når du tenker det om LP så kan det jo hende at Odin merker hva du føler om det da ;)

Tja, vi har hatt samme problemene i rally, så jeg tror ikke det. Har som sagt hatt samme problem før, og det løste seg da, så jeg satser på at vi fikser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vi har vært på ferie!

Odin er ganske bereist og kulturell av seg fra før, nå har begge vært gjennom ørten land, besøkt museer, slott, ruiner og puber. De er helt herlige å ha med på tur, taklet en 14-timers dag i bilen (med korte pauser) på strak labb, har ikke kommet ut av bilen på samme sted to ganger i løpet av to uker, og møtt utallige nye miljøer og utfordringer.

Kovu på pub

P1050305.JPG

Sjekker hveten

P1050309.JPG

Titter på duene i slottshagen

P1050321.JPG

Passer på teltet

P1050363.JPG

Vært på tur i walisike skoger på jakt etter fosser (eller stryk, som vi også kaller dem i Norge).

P1050383.JPG

En bro like ved nok et slott

P1050405.JPG

Strandløve :D

P1050416.JPG

P1050430.JPG

P1050421.JPG

Besøk på historisk museum/jernalderfort

P1050449.JPG

Stjålet feltseng...

P1050471.JPG

Campingfrokost!

P1050473.JPG

Mere pubtur

P1050509.JPG

Besøkt fetter

P1050522.JPG

Hviler ut i cottagen der vi bodde hele fire netter i strekk!

P1050530.JPG

På tur i Landsbyen

P1050535.JPG

Speider etter sauer. Det var sauer der, overalt!

P1050542.JPG

Rastepause

P1050549.JPG

På toppen av fjellet!

P1050578.JPG

Klør på ryggen

P1050607.JPG

Skuer ut fra enda et slott!

P1050620.JPG

Hviler ut i village hallen

P1050630.JPG

Oppdager en ravine

P1050634.JPG

Blir møtt av nysgjerrige kuer. De skvatt maks en meter tilbake når Kovu bykset litt, og kom nærmere igjen. Kovu passerte de omtrent en meter unna, etter å ha stått og studert dem (og blitt fôret med godbiter) i ca. 5 minutter...

P1050657.JPG

Etter 550 mil og to uker er det godt å komme hjem. Neste helg er det heldigvis bare to timer i bil hver vei - og vi skal bo på samme sted hele helga!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vel hjemme fra England var vi på bursdagstur i Maridalen med venner:

800x535-DSC_1491.JPG

800x535-DSC_1494.JPG

Og så var vi på Morokulien, der begge fikk prøvd seg. Odin gikk helt supert, men disket pga småfeil fra enten ham eller meg på alle stevnene. Kovu gikk derimot TO rekruttstevner uten å diske, og fikk sågar en 3. plass.

800x535-DSC_1516.JPG

800x535-DSC_1533.JPG

535x800-DSC_1624.JPG

rallyodin1.jpeg

(Foto Christina Sepulveda)

rallyodin2.jpg

(Foto Christina Sepulveda)

Så, i Askim et par uker senere fikk vi endelig 190 poeng, uten disk, og første napp til elite i rally!

DSC_0129.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Her var det dårlig med oppdateringer... jaja.

Kovu har jo som kjent blitt kjemisk kastrert. Om han får beholde ballene på sikt er enda ikke avgjort. Ellers er det et minimum av trening og tur når jeg er i dårlig form om vinteren.

Men akkurat nå er de hos hver sin hundepasser og blir grådig bortskjemt på oppmerksomhet og det som er, mens vi er på tur til California. Gubben jobber for et selskap her og er på kontoret for å bli litt kjent, og siden det regnet verre i San Francisco et par dager så fikk jeg tid til å skrive om websidene til hundene. Så nå har de en sammen (med mulighet for utvidelser ;) ) i stedet for hver sin. Det ble litt unødvendig mye jobb med de skrekkelig kompliserte nettsidene... :P

Spesielt fornøyd er jeg med "profilbildene" deres, men ta gjerne en titt og kom med tilbakemeldinger!

http://voffel.err.no

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine bilder!

Det som trekker litt ned hos meg er at når man går inn på f.eks Odin sin side, så forsvinner menyen, den bør være på en fast plass hele tiden, på alle sider. På siden "kurs og sånn" er teksten klistret inn til venstre side, det forstyrrer og. Så jeg ville forsøkt å få midstilt alt innholdet mer, slik at det er likt på alle sider, den virker veldig uferdig, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine bilder!

Det som trekker litt ned hos meg er at når man går inn på f.eks Odin sin side, så forsvinner menyen, den bør være på en fast plass hele tiden, på alle sider. På siden "kurs og sånn" er teksten klistret inn til venstre side, det forstyrrer og. Så jeg ville forsøkt å få midstilt alt innholdet mer, slik at det er likt på alle sider, den virker veldig uferdig, hvis du skjønner hva jeg mener.

Jepp, du peker akkurat på det jeg ikke er helt fornøyd med. :) Skal få opp meny og midtstille kursene, må bare bestemme meg for hvordan. Men veldig fint at du er enig med meg. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridgebacker er altså det vakreste som finnes. Sånn ca. Himmel :drool:

Kan du bekrefte/avkrefte dette med at de er vanskelige å motivere til trening? Har hørt mye om det, nemlig, at de er seige og ikke spes brukandes til LP f.eks. Ser at du jobber med både Rally og LP, hvordan opplever du å jobbe med ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridgebacker er altså det vakreste som finnes. Sånn ca. Himmel :drool:

Kan du bekrefte/avkrefte dette med at de er vanskelige å motivere til trening? Har hørt mye om det, nemlig, at de er seige og ikke spes brukandes til LP f.eks. Ser at du jobber med både Rally og LP, hvordan opplever du å jobbe med ham?

Nå er Kovu en litt special case, og går foreløpig (som 4-åring :blink: ) rekrutt, vi skal starte rally 1 i år. LP er bare med Odin, og jeg ser vel ikke for meg at Kovu noen gang kommer til å gå det. :P

Han er/var ekstremt vanskelig å motivere, ikke interessert i mat, lek, oss, eller noe annet enn snusing og andre hunder. Det er noen tråder om problemene vi har hatt med ham her inne... Nå er han chipkastrert pga hormonproblemer, og blitt ekstremt matmotivert, så vi har noe å gå på der. Men om du er vant til bc vil jeg si at det kan bli en overgang.

Det finnes rr som er enklere å jobbe med så lenge man er flink å jobbe korte økter og mye motivasjon. Det går litt på linjer, men det finnes rr som har gått lp1 før de er året, om ikke så veldig mange. Floyd her inne på forumet er forresten et godt eksempel på en rr som brukes aktivt i flere sporter.

Ser du bor i Oslo, så du er velkommen til å hilse på om du vil, og evt. bli med på en trening.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Kovu en litt special case, og går foreløpig (som 4-åring :blink: ) rekrutt, vi skal starte rally 1 i år. LP er bare med Odin, og jeg ser vel ikke for meg at Kovu noen gang kommer til å gå det. :P

Han er/var ekstremt vanskelig å motivere, ikke interessert i mat, lek, oss, eller noe annet enn snusing og andre hunder. Det er noen tråder om problemene vi har hatt med ham her inne... Nå er han chipkastrert pga hormonproblemer, og blitt ekstremt matmotivert, så vi har noe å gå på der. Men om du er vant til bc vil jeg si at det kan bli en overgang.

Det finnes rr som er enklere å jobbe med så lenge man er flink å jobbe korte økter og mye motivasjon. Det går litt på linjer, men det finnes rr som har gått lp1 før de er året, om ikke så veldig mange. Floyd her inne på forumet er forresten et godt eksempel på en rr som brukes aktivt i flere sporter.

Ser du bor i Oslo, så du er velkommen til å hilse på om du vil, og evt. bli med på en trening.

Sendt deg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg pusset litt til på siden. Ikke noe nytt innhold, men fikset så menyen er der hele tiden, og forhåpentligvis ser ikke bloggen helt håpløs ut under der.

Det skal bli godt å komme hjem til voflene etter to uker på reise (og Odin reise 1,5 uke før det igjen). Heldigvis får vi igjen begge samme dagen som vi kommer hjem. Spørs hvor mye jeg setter pris på det dagen etter dog, med jetlag og hele pakka.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I dag har vi vært på sommerstedet på Nesodden og utnyttet den siste helgedagen før båndtvangen setter inn. Svigermor eier noen mål skog der som hundene fikk utforske og herje litt i. Ble ikke så mye bilder i skogen, men benyttet sjansen til å ta noen sol-bilder og stå-bilder av gutta.

DSC00230.JPG

DSC00203.JPG

DSC00204.JPG

DSC00240.JPG

DSC00250.JPG

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humtidum... så var det sesongstart i rally da. Veldig spent på konkurranseformen, og fikk den perfekte banen for oss i går. Det siste jeg alltid gjør før vi går inn i ringen er å gire opp Odin med pipeleke, for så å snike den bort like før vi går inn. Uheldigvis fulgte han for godt med og så at jeg la den fra meg denne gangen. så han prøvde å gå sin vei for å finne den på hver eneste øvelse!

Det ble mye dobbeltkommandoer, innkallinger og et par "nei!". I tillegg ble jeg så stresset at da vi skulle gå videre etter en innkalling så oppdaget jeg at Odin var på feil side! Vi hadde gjort avslutningen feil, og måtte dermed repetere hele øvelsen.

Vi kom utrolig nok gjennom hele greia uten disk, 160 poeng og 36 sekunder til overs på makstiden. Det som er utrolig bittert er at hadde det ikke vært for at han så at jeg la fra meg leka så hadde vi hatt god sjanse på det siste nappet til elite. :( Men så lærte vi noe denne gangen også. I dag har vi vært på trening og jobbet med avstandsbelønning... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...