Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff i oslo/akershus


rottmaneier

Recommended Posts

Jeg bor i Rælingen, så det blir mer tungvindt for meg med først buss, så tog og t- bane for å komme meg et sted enn bare buss og en 20 minutters gange. Ser det er flere om bor i Oslo- området, så da er det nok ikke like tungvindt for de. :lol:

Fra Rælingen tar du da bare buss inn mot Oslo, og hopper over på en t-bane når du kommer forbi et stopp på rette linja. Odin er fra Rælingen (Løvenstad), så vi har tatt bussen den veien noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Er det virkelig så hardt å gå 20 minutter for å være med på et relativt stillestående treff? Tar det som en fin tur langs flomvollen de gangene jeg har møtt folk der inne, og da kan jeg også nevne at jeg har gått 20-30min bare for å komme til der bussen stopper for de som tar buss.

Er forresten et område forbi Nebbersvollen som er et "friområde" etter 1.sept (det var hvertfall det). Man går igjennom fotballbanen, og skal stå et lite skilt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vært på mange hundetreff på parkeringsplassen på Hellerudsletta. Vet ikke om det er tungvindt å komme seg dit uten bil jeg? Vi er uansett med hvor enn det blir, men blir det i byen stemmer jeg helst for frognerparken eller ekeberg.

Hadde jo vært kult med agilityhindrene også da :lol:

Jeg bor forresten på kløfta, 20-30 min kjøretid til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig og finne en plass i nærheten av tog og buss.. Det jeg synes er dumt ved nebbursvollen i lillestrøm er at det er så mange som går tur forbi der vi har hatt tidligere treff, og ikke alle liker hunder :lol:

Men ekebergsletta eller frognerparken er jo fine steder da:) Hadde vært artig med litt agility også ja;) Vi er med uannsett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan vi helt fint møtes og gå en tur i bånd. Jeg blir ikke med på noe treff med løse hunder utenfor friområder (men jeg forstod av artikkelen at Nittedalstangen utenfor Nebbursvollen var fritatt?)

Jeg foreslo jo Ekeberg i utgangspunktet, men virket ikke som folk var noe for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Rælingen, så det blir mer tungvindt for meg med først buss, så tog og t- bane for å komme meg et sted enn bare buss og en 20 minutters gange. Ser det er flere om bor i Oslo- området, så da er det nok ikke like tungvindt for de. :lol:

Da skjønner jeg deg, det er forståelig. Men er det mulig for deg å komme deg til Lillestrøm?

For dit kan jo de fleste fra Oslo bare ta toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan vi helt fint møtes og gå en tur i bånd. Jeg blir ikke med på noe treff med løse hunder utenfor friområder (men jeg forstod av artikkelen at Nittedalstangen utenfor Nebbursvollen var fritatt?)

Jeg foreslo jo Ekeberg i utgangspunktet, men virket ikke som folk var noe for det?

Mener det fortsatt er slik at det området er fritatt etter 1.september, om det ikke har blitt gjort noen endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg deg, det er forståelig. Men er det mulig for deg å komme deg til Lillestrøm?

For dit kan jo de fleste fra Oslo bare ta toget.

Ikke noe problem for meg å komme til Lillestrøm for det er kun 10 minutter med buss. :lol:

Jeg orker ikke mye buss/tog/bane, og de minuttene det tar å gå fra Lillestrøm stasjon gjør meg ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem for meg å komme til Lillestrøm for det er kun 10 minutter med buss. :lol:

Jeg orker ikke mye buss/tog/bane, og de minuttene det tar å gå fra Lillestrøm stasjon gjør meg ingen ting.

Det forstår jeg godt, etter kun 10min med buss kunne også jeg gått 20-30min, da hadde det jo bare tatt en time frem og tilbake. Men etter en time med kollektiv transport, så blir nesten en halvtime gåing litt mye.

Dvs. at jeg isåfall må reise 3t for å være på et treff i maks to timer kanskje!

Meeen, selvfølgelig om alle bor kort avstand unna Lillestrøm så skal ikke jeg stoppe altså. Men da stemmer jeg for å prøve å få til et treff til hvor de som ikke kommer seg til Nebbursvollen kan være med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg godt, etter kun 10min med buss kunne også jeg gått 20-30min, da hadde det jo bare tatt en time frem og tilbake. Men etter en time med kollektiv transport, så blir nesten en halvtime gåing litt mye.

Dvs. at jeg isåfall må reise 3t for å være på et treff i maks to timer kanskje!

Meeen, selvfølgelig om alle bor kort avstand unna Lillestrøm så skal ikke jeg stoppe altså. Men da stemmer jeg for å prøve å få til et treff til hvor de som ikke kommer seg til Nebbursvollen kan være med :lol:

Ja, jeg ser den også. Det ser nok ut til at det kanskje kan være en mulighet for å dele opp treffet ja, og samtidig ha nok folk til begge treffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i prinsippet ikke spesielt glad i Frognerparken, fordi det ofte er mye folk der, og hunder, gjerne løse i hele parken... Men vi kan jo møtes der, og håpe. :lol: Og tar gjerne en liten runde på agilitybanen, lenge siden vi har vært der!

Parkeringsplassen ved Frognerbadet kl. 10 på lørdag? (før "rushet", forhåpentligvis) Når som helst passer for oss, så det er bare et forslag. Så kan vi rusle felles tur med hundene i bånd til friområdet og agilitybanen, så hundene får vent seg litt til hverandre først?

Jeg må se an litt Odin, han er fortsatt litt stresset etter flytting hjem fra England, men roer seg mer for hver dag nå. Men mulig vi må holde litt avstand, i starten ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i prinsippet ikke spesielt glad i Frognerparken, fordi det ofte er mye folk der, og hunder, gjerne løse i hele parken... Men vi kan jo møtes der, og håpe. :lol: Og tar gjerne en liten runde på agilitybanen, lenge siden vi har vært der!

Parkeringsplassen ved Frognerbadet kl. 10 på lørdag? (før "rushet", forhåpentligvis) Når som helst passer for oss, så det er bare et forslag. Så kan vi rusle felles tur med hundene i bånd til friområdet og agilitybanen, så hundene får vent seg litt til hverandre først?

Jeg må se an litt Odin, han er fortsatt litt stresset etter flytting hjem fra England, men roer seg mer for hver dag nå. Men mulig vi må holde litt avstand, i starten ihvertfall.

Hver gang jeg har vært nede ved agilitybanen har det gått få mennesker forbi, opp ved Hundejordet derimot kryr det! Så om man holder seg der buuurde det gå greit. Men jeg har ikke vært der så mye i helger.

Crappooo, er jo utstilling den dagen, og jeg skal være handler. Jaja sånn går det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg har vært nede ved agilitybanen har det gått få mennesker forbi, opp ved Hundejordet derimot kryr det! Så om man holder seg der buuurde det gå greit. Men jeg har ikke vært der så mye i helger.

Crappooo, er jo utstilling den dagen, og jeg skal være handler. Jaja sånn går det :wub:

jamen det er jo du som har nøkkelen til hindrene, derfor må du komme, hehe :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer for meg både lørdag og søndag. 10 syns jeg var litt tidlig? haha :wub::wub:

Ok, jeg drar til parkeringsplassen ved Frognerbadet kl. 12 på søndag. Så får de som kan og vil komme. Så kan vi rusle gjennom parken til friområdet og evt. slippe hundene litt der, før vi går ned på agilitybanen? Det er jo bare hinderbommene som er innelåst, så alle andre hindre kan vi jo trene på.

Setter pris på om folk ikke slipper hundene sine rett bort til Odin i starten, han trenger litt tid på å bli komfortable med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg drar til parkeringsplassen ved Frognerbadet kl. 12 på søndag. Så får de som kan og vil komme. Så kan vi rusle gjennom parken til friområdet og evt. slippe hundene litt der, før vi går ned på agilitybanen? Det er jo bare hinderbommene som er innelåst, så alle andre hindre kan vi jo trene på.

Setter pris på om folk ikke slipper hundene sine rett bort til Odin i starten, han trenger litt tid på å bli komfortable med dem.

Det er jo lov å ha hundene løse på agilitybanen da :wub: Kjenner jeg ikke er så happy med å slippe hunden min på hundejordet, da jeg har hørt en del skrekkhistorier derifra. Og jeg er ikke pysete når det gjelder hvem hunden min leker med.

Men det går jo an å se an da, mulig at det ikke er kjempemange der.

Hvor ligger forresten parkeringsplassen til Frognerbadet? Hvor er nærmeste t-bane stopp? Majorstuen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...