Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Jeg skal nedover. Det så litt sort ut et øyeblikk, da vi har valper som blir født ca samme helg, og oppdretteren hvor jeg egentlig skulle overnatte må kjøre 2 biler til utstillingen, i går ringte hun helt frustrert å lurte på om jeg klarte å skaffe overnatting en annen plass, for hun skulle på noe hestegreier i DK med mannen :lol: Så jeg blir å plage Siri - Willy og Babs den helgen. I det store å det hele kunne jeg tenkt meg å ha med meg Tjalfe óg, men det blir litt mye med to ekstra hunder :lol: Så da kommer jeg og Betty, så får vi ta med oss Tjalfe til DK heller :D

Det blir vel kanskje mange soniser å se den dagen, med tanke på at alle er samme dag? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle, men jeg har ikke meldt på enda (det er en hel måned igjen til fristen jo :lol: ). Jeg kan jo satse på at jentene her er oppe igjen i pels til da? hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg blir å plage Siri - Willy og Babs den helgen.

:lol::D:D

EDIT: Vi skal selvsagt også dit da - begge dager :lol:. Nå avventer jeg resultatet i helga før jeg melder på Willersen - OM vi er heldige å få certet nå så blir han jo champion og da må vi jo melde ham på i den klassen :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ofrer til pelsgudene, så får vi se om hun får pelsen på plass til det. Vil veldig gjerne stille for den ene dommeren, men har også halvveis sagt ja til å være ringsekretær. Tiden får vise hva som skjer, det er jo laaaangt fram.

I mellomtiden lurer jeg på hvor ringene skal være, for så vidt jeg vet er travbanen like liten som i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

I mellomtiden lurer jeg på hvor ringene skal være, for så vidt jeg vet er travbanen like liten som i fjor...

Har lurt pittelitt på det jeg også. Men om de bruker HELE det bløte området som LP normalt går på så har de litt mer plass. Og det er heller ikke AG i år. Så de har NOE mer plass, men jeg tror det blir kaos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D:P

EDIT: Vi skal selvsagt også dit da - begge dager :lol:. Nå avventer jeg resultatet i helga før jeg melder på Willersen - OM vi er heldige å få certet nå så blir han jo champion og da må vi jo melde ham på i den klassen :D.

Tittelen den ene dagen er jo morro om du har champion eller ikke :lol: hehe

Vi ofrer til pelsgudene, så får vi se om hun får pelsen på plass til det. Vil veldig gjerne stille for den ene dommeren, men har også halvveis sagt ja til å være ringsekretær. Tiden får vise hva som skjer, det er jo laaaangt fram.

I mellomtiden lurer jeg på hvor ringene skal være, for så vidt jeg vet er travbanen like liten som i fjor...

Helt OT: Hvor lang tid bruker de på å komme i pels igjen, sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt OT: Hvor lang tid bruker de på å komme i pels igjen, sånn ca?

Det varierer veldig fra berner til berner, og sikkert også på eiers kunnskaper og innsats.

X'en har hittil brukt tre måneder fra hun begynner å røyte til pelsen er helt oppe igjen. Denne gangen frykter jeg at hun kommer til å bruke enda lengre tid, for hun er enda ikke helt nede. Hun kom fortere ned sist gang. Hun begynte å røyte i midten av mai, og har enda ganske akseptabelt med pels. Sist gang begynte hun å røyte i slutten av oktober, og under en måned senere (på Dogs4All) var hun heeeeeeelt nede. Så jeg er ikke helt sikker på hva hun holder på med nå... Holde på pelsen når det er sommer, men la den rase av når det er vinter? Snåle dyret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal, begge dager. Tiltross for at det ikke ser ut til å være noen spes gode dommere for oss. Men vi må jo bare prøve, tar vi flere småcert tror jeg at det blir skuddpremie på meg! :lol:

edit; Ja, så skal jeg vel stille kooikeren også, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har lurt pittelitt på det jeg også. Men om de bruker HELE det bløte området som LP normalt går på så har de litt mer plass. Og det er heller ikke AG i år. Så de har NOE mer plass, men jeg tror det blir kaos...

En ting er at de kanskje får skviset inn fire frimerkestore ringer til på gressen, en annen ting er jo hvor de har tenkt å gjøre av dobbelt så mange biler tenker jeg. Det er jo knapt nok parkeringsplass til de som kommer nå utstillingen er delt over to dager - hva da når det nå skal gå 2 x 1 dagers.

Jeg skal i alle fall være på plass før fuglene fiser - jeg vil ha parkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt å melde på - lite vits før Amigo er jaktpremiert og kan være med å sloss om cert.

For moro skyld gikk jeg inn på dommerlisten og så at dommeren som gav oss 1 AUK med CK og BIR skal dømme. Han liker jo Amigo veldig godt, så kanskje jeg skulle meldt på og gått for tittelen ...hmmm...elle melle

Blir nok hardere konkurranse, men kunne vært moro å gått for NV-10 tittel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i alle fall være på plass før fuglene fiser - jeg vil ha parkering.

Jepp - er bekymra for parkeringen jeg også. Kan da umulig bli plass til alle som kommer ? Må nok være oppe før føgglan fis ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

En ting er at de kanskje får skviset inn fire frimerkestore ringer til på gressen, en annen ting er jo hvor de har tenkt å gjøre av dobbelt så mange biler tenker jeg. Det er jo knapt nok parkeringsplass til de som kommer nå utstillingen er delt over to dager - hva da når det nå skal gå 2 x 1 dagers.

Jeg skal i alle fall være på plass før fuglene fiser - jeg vil ha parkering.

Jeg tenker også på det. Jeg kommer rett fra nattevakt og er sikkert IKKE no "grumpy" om jeg må gå langt. Egentlig burde jeg bare fått tak i noen som ville kjøre meg inn og hente oss igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fått tak i noen som ville kjøre meg inn og hente oss igjen etterpå.

Troligvis det beste tipset!?

Ellers er det mulig å plassere biler myyye bedre her på Bjerke enn det de har gjort tidligere, da. Utenfor banen der camperne pleier å stå, den store asfaltplassen mot store veien, på baksiden (stallsiden), etc, etc.

Kun litt planlegging som gjør at det umulig kan bli fullt mulig...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...