Gå til innhold
Hundesonen.no

"Hviletid"


Elvira

Recommended Posts

Siden jeg er i permisjon for tiden og vi stadig endrer dagsrytmen vår følger naturlig nok valpen med. Noen dager må han pent være i buret sitt mens vi gjør andre ting og andre dager er vi ute i timesvis og han er med over alt. Enkelte mener at dette ikke er bra for hunden, at dagene må være mer forutsigbare og at det er "hviletid" på dagtid. Han får hvile når han trenger det om vi er ute. Tar hensyn og med en toåring så begrenser det seg jo litt da.

Jeg tenker at det gjør jeg som jeg vil med, han sover jo bare mer om ettermiddagen når vi er ute hele dagen. Men om det ikke er bra for valpus så skal jeg jo selvsagt endre på det.

Tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte vel ikke så veldig over rutiner, bortsett fra at han fikk mat på stort sett samme tidspunkt hver da. Dagene var varierte, hadde sommerjobb på en skole der han var mye med meg ( vasket, ryddet malte osv), og noen ganger var han hjemme med andre. Etter det ble jeg student og dagene var også varierte. Så nei, har vel ikke hatt noen skikkelig rutine på ting før han nærmet seg 2 år :lol:

Jeg tror at om valpen får hvile seg når den vil, så går det fint. At man ikke tvinger valpen til å holde seg våken, og man må jo så klart se det an, hvilke settinger valpen klarer å slappe av i.

Casper har iallefall ikke tatt skade av en litt urutinert hverdag, innbiller meg kanskje at det har gjort ham litt mer fleksibel jeg da.

Jeg synes man skal være mest mulig sammen med valpen sin jeg, og har man mulighet til å ta den med ut gjør man det, man lar den ikke ligge i et bur istedenfor liksom. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Lola. Jeg tror kanskje at valpen med en slik hverdag blir mer fleksibel. Det som er viktig er at valpen får hvile når den trenger det. Midas får mat når han er sulten, han hviler når han er sliten, ellers er han med på det vi gjør. Vi står opp litt forskjellig tid, han får ikke mat til nøyaktig samme tid, noen ganger er vi ute på formiddagen, og noen ganger på ettermiddagen. Jeg orker ikke å ha et skjema jeg følger slavisk i forhold til hva som skal skje til den og den tiden. Jeg tror det er dumt at hunder venner seg til at for eksempel klokken fire kommer den lange turen, det er ikke alle dager man har mulighet til det. Dina maser aldri om tur til et spesielt tidspunkt, fordi det varierer fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...