Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilsyk hund


Ricco

Recommended Posts

Lurer på om det er noen her inne som har noen gode råd om hvordan få vekk bilsyke på en hund?

Jeg fikk forespørsel om det i dag, og har egentlig ikke så mye å svare vedkommende..

det eneste jeg gjer med mine hunder før bilkjøring er å ikke gi de mat rett før vi kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel reisesyketabletter for hund? Vi fikk det som tips da vi skulle kjøre med Arjen til Tromsø.

Ikke mat før tur, og ikke la ham/henne løpe løs i bilen. Hold hunden fast og kos med ham eller ha ham i bur e.l. Hvis de rører mye på seg mens bilen rører på seg, er min erfaring at de blir fortere kvalm.

Stopp for luftepause og la hunden få væske i seg, tror det kan være lurt?

Arjen hadde aldri spydd i bilen før vi hadde ham løs i baksetet. Deilig det som kom opp! Nå drasser vi alltid bur med oss, selv om vi bare skal på bittesmå turer. Viktig for hundens sikkerhet også! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være en ide og legge et teppe over buret (hvis dere bruker bur da?). En av de hundene vi hadde tidligere ble bilsyk fordi hun prøvde å følge med på alt som føk forbi. Hjalp med en gang hun fikk teppe over, da la hun seg ned og slappet av... Verdt et forsøk! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...