Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger du/kan du være figurant - eller vil du ha noen å miljø- og lydighetstrene med?


Mami

Recommended Posts

- - Syns hunden din at alle fremmede mennesker er skumle, eller bare de med rulleskøyter/paraply/krokrygg/koffert/handlevogn?

- - Prøver du å lære din oppspilte/redde/sinte hund å passere andre hunder på en rolig måte, eller å få den til å vente høflig på ditt "ok" før den hilser pent på mennesker eller hunder?

- - Har du lyst til å oppsøke "rare" steder/situasjoner med hunden for å venne den til (i dens tempo)forskjellige forstyrrelser? Kanskje trene litt lydighet sammen med andre?

Jeg "kan ikke alt", og har ingen perfekt hund, men jobber med saken. :blink: Er det noen som vil være med å trene på forskjellige ting (tid/sted blir vi enig om) eller som trenger en figurant (meg eller andre)? (Figurant = En person som etter avtale med hundeføreren later som om h*n er noe hunden skal lære å forholde seg til (som f.eks et skredoffer eller en dritings person på vei til byen).

NB! Folk har forskjellige måter å jobbe med hundene sine på, og vi kan lære av hverandre. Men - man er ikke enig om alt, og trenger heller ikke alltid å være det for å hjelpe hverandre med hundene. Hvis vi føler at andre jobber på feil måte, uten å ta imot våre konstruktivt mente råd/tips, syns jeg at vi likevel må huske respekten for andres handlefrihet.

Vi holder til nær Carl Berner, og går som regel dit vi skal. Men buss/bane/tog-reiser (båt må vi prøve)går greit for å oppsøke forskjellige miljøer. :D - Kontakt oss på personlig melding her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er fremdeles tilgjengelig som figurant for de som har lyst til å gjøre hunden sin tryggere i møtesituasjoner/passeringssituasjoner med fremmede (m. eller uten hund). Hva syns hunden din er skummelt/hva "trigger" den reaksjonen du helst ikke vil ha?

Avh. av hva hunden trenger, kan jeg i alle fall stille i/ta med hettejakke, skistaver, skateboard, sykkel, gitar+gitar"ryggsekk", paraply, in-lines ("rollerblades"), fotball eller hva det nå måtte være.

Og dere andre som kan tenke dere å stille som figuranter for å hjelpe fremmede med å gjøre hundene deres til trygge og gode medborgere - skriv inn et svar med hvilket område du kan stille i, og om du har noen "spesialiteter" (som f.eks om bruker rullestol, noe en del (ung-)hunder stusser på. Eller om du har krykker/stokk or whatever).

Hvis noen har lyst til å bli med og grille grisehaler osv. med hundene på en av Oslo-øyene til neste uke (ca 20.4.10(, si ifra! :) Ta m engangsgrill, tepper å sitte på, noe godt å grille til hunden(e), fotoapparat og annet du trenger til deg og hunden. Jeg skal ta årets første småbåt-tur med hunden min, og tenkte å kombinere det med "hunde-grilling". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...