Gå til innhold
Hundesonen.no

Snerre på kommando


Emilia

Recommended Posts

Tja der er jo mange hunde som gør/bjeffer på kommando. Og det lærer man jo ind hver gang det gir lyd fra seg. Så lægger man den kommando på som man vil det skal hedde.. Til sidst registerer hunden at hver gang den gør/bjeffer så så siger du en kommando. Og til sidst vil den gøre det når du siger kommandoen.

Men hvis du skal lære hunden at snerre så kræver det jo at den ofte snerrer. Ellers kan det være lidt svært. Men find på en kommando du kan sige hver gang den snerrer og så til sidst så skulle den gøre det. Men det kan tage sin tid. Især hvis den skal snerre, for det gør en hund vel ikke så ofte? I hvertfald ikke min. Tror aldrig jeg har hørt ham knurre. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michelle, jeg synes det kunne være sjovt hvis jeg fx kunne sige... "Hvad synes du om ...?" (ingen nævnt, ingen glemt) og så knurrer hun. En lille fiks ide en af mine venner fik, vi har brugt en hel aften på prøve at få hende til at knurre på kommando, men hun knurrede lige præcis hver gang hun ikke skulle.

Men heidi, du har nok ret i din frengangsmetode, det er nok den bedste vej frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er gjerne en fordel å lære hunden bruk av klikker for da er det lettere å belønne hunden på det riktige tidspunktet.

selv har jeg holdt på med klikkker med samojeden vår i dag og i går og på tilsammen en halvtimes jobbing så har hun nå lært å velte en sånn sjegle (som veivesenet gjerne sperrer av veien med) og å stikke hodet inn i den når hun har veltet den. litt kult å se hvor dum hun er i begynnelsen men når hun finner ut hva hun får belønning for så er jo det gøy å se hvor fort det går på frem også.

og jeg må jo bare si at det er lettere å belønne til rett tid når en bruker klikker enn når en bruker komandoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...