Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff på Ekeberg!


Midas

Recommended Posts

Vi kan ta følge om du vil? Du kan et direktetog fra Lillestrøm 12.04, og så kan Aiko og jeg møte dere på Jernbanetorget og ta bussen opp 12.38 sammen. Buss 34 stopper nemlig rett ved, og så spaserer vi gjennom skogen bort til sletta. Det tar bare 15 minutter og er absolutt ikke styrete. :P

Saphire: Vi har hatt med valpene til sletta siden de var små, og bare man følger med, går det bra. Dessuten er Aiko verdens beste leketante som gjerne jager store schnauzere og rottweilere hvis de hun er sammen med blir engstelige, hehe.

Svart deg på PM :yawn: Jeg vet nok i morgen om jeg kommer :P (Hadde vært gøy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scios er snill, han. Men jeg er egentlig litt skeptisk til sånn stillestående møljeleking. Vi kunne jo funnet en plass der vi kunne hatt frislepp og gått litt samtidig.

Jeg er også mer for litt gåing, hunder går ofte bedre overens da... Sletta på Ekeberg er jo også ofte "overbefolket" i helgene, så det blir fort hundemølje der. Det er jo turmuligheter der, så man kan jo bare bevege seg videre om det blir for mye :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ta følge om du vil? Du kan et direktetog fra Lillestrøm 12.04, og så kan Aiko og jeg møte dere på Jernbanetorget og ta bussen opp 12.38 sammen. Buss 34 stopper nemlig rett ved, og så spaserer vi gjennom skogen bort til sletta. Det tar bare 15 minutter og er absolutt ikke styrete. :frantics:

Saphire: Vi har hatt med valpene til sletta siden de var små, og bare man følger med, går det bra. Dessuten er Aiko verdens beste leketante som gjerne jager store schnauzere og rottweilere hvis de hun er sammen med blir engstelige, hehe.

Vi vil også gjerne være med å ta følge :innocent: Ser ut som at jeg og bikkja drar alene, så da tar jeg heller toget enn å kjøre. Og jeg har aldri tatt bussen til ekeberg før, så da hadde det vært fint å ta følge med noen som kjenner området :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen som er flink til å forklare vei, forklare? Jeg er elendig... Vi kan godt bevege oss litt hvis det blir veldig mye styr i området der. Jeg synes det bruker å gå veldig fint å være der jeg, selv om det er masse hunder. Har ikke opplevd noe negativt med de hundene som har vært der. Koslig at så mange får til å komme da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! dette hørtes koselig ut. Jeg bekjemper i dag en hard krig mot fremmedkulturelle virus (les indiske) som har angrepet nese, hals og lunger. Men om været snur kan det hende at jeg og krøllefar tar oss en tur. Han må gå i bånd da, men det er vel lov?

Når og hvor skal vi evt møte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Forslag til dem som skal benytte kollektivtransport og som kommer fra sentrum, samt veibeskrivelse fra Ekebergsletta:

Vi møtes ved Jernbanetorget (altså utenfor Oslo S) ved stoppestedet som er i begynnelsen av Karl Johan (utenfor Peppes) 12.25-12.30. Her tar vi buss 34 opp til Ekeberg Camping 12.38. Hadde det ikke vært så mye snø, kunne vi her gått rett over jordet og inn i skogen, men det trur jeg blir veldig tungt nå. Så jeg foreslår at vi går langs sletta til vi kommer til skiltet inn til EKT (Ekeberg smådyrpark og rideskole osv) til høyre. Her går vi forbi bommen til høyre, og følger deretter gangveien inn til høyre. Deretter tar vi første vei til venstre, og så til venstre en gang til nedover i skogen. Nedenfor her ligger hundesletta, og man kan bare følge lyden av hundene. Det tar ca 5-7 minutter å gå fra parkeringa og bommen til sletta.

Vi gleder oss! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins ikke dårlig vær, bare dårlig klær. Så ingen yndskyldning å ikke komme :frantics: Men hva er veibeskrivelsen for oss som kjører? Vi kjører fra Lillestrøm, vi vet hvor EKT er og ekeberg hallen. Er det mulig å tå tlf nummeret til en som garantert kommer, for jeg kjenner jo ingen, så vet liksom ikke hvem av alle hundefolkene som tilhører hundesonen. For det er sikkert flere folk der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins ikke dårlig vær, bare dårlig klær. Så ingen yndskyldning å ikke komme :frantics: Men hva er veibeskrivelsen for oss som kjører? Vi kjører fra Lillestrøm, vi vet hvor EKT er og ekeberg hallen. Er det mulig å tå tlf nummeret til en som garantert kommer, for jeg kjenner jo ingen, så vet liksom ikke hvem av alle hundefolkene som tilhører hundesonen. For det er sikkert flere folk der!

Jeg kan være ute i all slags vær jeg;) men så lenge Milo bare vil være inne i jakka blir det bortkastet for oss, hun har nesten ikke pels;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun meg og ei til som vet garantert at man kommer?? Sjekket yr nå, er ikke meldt snøvær, men ned til 15 Minus.

Vi var ute på en gård i dag vi, sørum fritidsård heter det. Slkikkelig snøstorm egentlig, men så lenge FRost fikk herje i snøen så koste hu seg, lyder opp til navnet sitt gitt :frantics::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der vi. Så i grunnen bare Frost som vi kjente igjen :frantics: Blide tøffe, gode Frost som bare ble bittelitt kald på slutten. Kameraet lå pent i lommen hele tiden :P

EDIT: Og Dina :P

Kanskje vi kan ha et sonentreff med sonenhunder en gang? Det ble litt mange og litt mye med akebrett og alt dette på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også der, pratet med noen, men aner ikke hvem. :frantics:

Så en Pincher og den shiba hunden fra sonen, ellers vet jeg ikke hvem andre sonefolk som var der.

Hehe, Frost frøys nok ikke, men hu syns noen av hundene var litt voldsome gitt, så da skjelver hu litt. Vi var det kun en 20 min ca, vil ikke at det blir for mye for vesle frøkna. Men hu virket veldig fornøyd når vi tuslet hjemover, da gikk hu løs hele veien og hilste på alt av smått og andre hunder. Hu gikk til og med forbi en annen hund når jeg kalte på henne, flinke frøkna :P

Hadde vært koselig med et "mindre" treff også, er liksom ikke lett når det blir så mange folk, og man aner ikke hvem alle er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også der, pratet med noen, men aner ikke hvem. :D

Så en Pincher og den shiba hunden fra sonen, ellers vet jeg ikke hvem andre sonefolk som var der.

Hehe, Frost frøys nok ikke, men hu syns noen av hundene var litt voldsome gitt, så da skjelver hu litt. Vi var det kun en 20 min ca, vil ikke at det blir for mye for vesle frøkna. Men hu virket veldig fornøyd når vi tuslet hjemover, da gikk hu løs hele veien og hilste på alt av smått og andre hunder. Hu gikk til og med forbi en annen hund når jeg kalte på henne, flinke frøkna :D

Hadde vært koselig med et "mindre" treff også, er liksom ikke lett når det blir så mange folk, og man aner ikke hvem alle er!

Prata med dere, jeg. Hunden med det brune dekkenet var Scilos. Hu som vifta bort pincheren var meg :D BCen var Snorre. Ikke lenger så aktiv her inne, da. Både Snorre og Scilos pleier å leke mye mer enn i dag. Tror det ble litt overveldende, jeg. Stemmer for et rent sonentreff. Da kan vi gå en liten runde med løse hunder og skravle litt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...