Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetstrening


Birte

Når og hvor passer det for deg å ha trening på Furuset?  

23 stemmer

  1. 1.

    • Mandager
      12
    • Tirsdager
      17
    • Onsdager
      12
    • Torsdager
      9
  2. 2.

    • Fom 17.00
      9
    • Fom 18.00
      17
    • Fom 19.00
      9


Recommended Posts

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Vi skulle også gjerne hengt oss på her! Vi har en kooiker-tispe på 8 måneder og er helt grønne på hvordan lp-trening foregår. Hjelper dere et par nybegynnere i nød? :twisted:

Hvor lenge planlegger dere å holde på utover kvelden? På tirsdager er egentlig kl. 18 for tidlig for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle også gjerne hengt oss på her! Vi har en kooiker-tispe på 8 måneder og er helt grønne på hvordan lp-trening foregår. Hjelper dere et par nybegynnere i nød? :D

Hvor lenge planlegger dere å holde på utover kvelden? På tirsdager er egentlig kl. 18 for tidlig for oss.

Det er bare å komme, så får du spørre oss om det er noe du lurer på. :rolleyes2:

Vi pleier som regel å holde på et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten høre med dere om det går bedre på mandager? Fordi på tirsdager så trenes det fotball der ifra kl 18.30 :icon_redface: Det fant vi ut av sist gang.

For vår del er det et fett om det blir mandag eller tirsdag :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandager passer forsåvidt for meg også, men synes det er greit å ha en dag i mellom disse treningene, og nå blir det jo trening i Lillestrøm på søndager. Dessuten er det ikke sikkert banen er tom på mandager heller.

Jeg og Julie trente der i går, mens det var folk på fotballbanen, så det ble på gresset ved siden av. Det store området nedenfor banen der hadde tørket siden tirsdagen og da var det supert underlag å trene på. Man kan oppleve mye verre underlag enn det på stevner, så at det ikke er 100% flatt og jevnt er kanskje bare en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandager passer forsåvidt for meg også, men synes det er greit å ha en dag i mellom disse treningene, og nå blir det jo trening i Lillestrøm på søndager.

Det er et kjempegodt argument!

Hvis vi har vært på vift hele helga med utstilling, pleier jeg å gi X'en hviledag på mandager, for hun er rett og slett sliten og jeg ønsker ikke å presse henne med krav, vi bare slækker og dasser tur på slike mandager-derpå. Så vi hadde ikke kommet på trening de mandagene.

Hvis det er plass til å trene, så er jo en fotballkamp bare en fin forstyrrelse - jeg har en hund som synes at ballen kunne vært tiltenkt henne, så jeg vet vi ville fått mye ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et kjempegodt argument!

Hvis vi har vært på vift hele helga med utstilling, pleier jeg å gi X'en hviledag på mandager, for hun er rett og slett sliten og jeg ønsker ikke å presse henne med krav, vi bare slækker og dasser tur på slike mandager-derpå. Så vi hadde ikke kommet på trening de mandagene.

Hvis det er plass til å trene, så er jo en fotballkamp bare en fin forstyrrelse - jeg har en hund som synes at ballen kunne vært tiltenkt henne, så jeg vet vi ville fått mye ut av det...

Ikke sant. :icon_redface: Og det er ikke bare ballen som forstyrrer, men det kommer også endel lyder fra disse fotballspillerne som fort kan få en hund ut av fokus. Det største området på plassen er også noe "skjermet" fra fotballbanen, slik at de som ikke vil ha så mye forstyrrelser kan trene der, mens de som vil ha mest mulig forstyrrelser kan trene på sidene av fotballbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte rett og slett ikke over det du har skrevet Birte med søndag-mandag :) men du har helt rett ;) si en dag og jeg slenger meg nå på uansett :o

Argumentene i mot mandag var faktisk gode de... Nå kan jeg jo tirsdager likevel, så da kan jeg glemme mandagen jeg :lol:

Supert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kunne vært gøy å være med på når vi er i Oslo.. Furuset er vel ikke så langt fra Stovner tror jeg? *krysse fingrene for at noen kan kjøre*

Vet ikke hvor på Stovner du holder til når du er der, men det tar ca en halvtime å gå fra Stovner t-bane til Furuset t-bane. En fin oppvarming :flowers: Ellers går det buss :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...