Gå til innhold
Hundesonen.no

Slimete avføring


Kathja

Recommended Posts

bikkja har slimete avføring som varierer. Dag 1. første dobesøk : flott normal avføring, dobesøk 2. Slim+grøtete avføring

så dag 2 og 3 uten noe slim osv aka helt normalt

dag 4 så har han slim igjen men avføringen er normal fast -dobesøk nr.2 helt normalt

Dette har nå var en stund,har prøvd med :

-oppbløting av for

-tilsatt biola

-ingen go'biter/menneske mat

Legger til;

Han fikk rimadyl og prøvde dette i ca 3-4 dager men vi stoppet da han fikk veldig diare

Dessuten gikk vi over fra Brit til Franks pro Fôr (forsiktig og gradvis overgang) rett før han fikk rimadyl

Frank foret gikk han på i ca 3 år før vi måtte over på brit,nå går brit ut og da er vi tilbake på franks fôr

-Han har sensitiv mage og får lett diare.

-Reagerer med diare om han er borte fra hjemmet og vi ikke er med

Jeg lurer nå på, er det foret som han reagerer på?

Kan det være at Rimadylen var for sterk og at han muligens har en betennelse i mage/tarm

Kan det være en kombinasjon av for skifte og rimadyl bruk

Skal til vetrinær men vil "lufte"emnet her inne.Har ikke funnet andre emner som ligner vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har prøvd pro plan tidligere,noen år tilbake.

Men dette med slim har kommet i seinere tid.

Har prøvd :

eukanuba

pro plan

sience eller no

royal canine

Ingen av de fortypene passet vår,enten spruut bais eller 6 baiser om dagen i grøt form

Noen nektet han plent å spise.

Har prøvd hills J/D og det var så der ok.

Får bare skope opp en baisprøve og trampe inn til vetrinæren tenker jeg

Sikker tykktarmen som har infeksjon/betennelse ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden bivirkning av Rimadyl kan være oppkast og diaré. Min forrige hund (Sophus) tålte ikke rimadyl så godt da han hadde eksisterende problemer med magen (ekstrem fôrintoleranse og betennelse i mage/tarm). Du kan lese mer om Rimadyl HER.

Det høres unektelig ut som at hunden din har en svært sensitiv tarm. Var jeg deg ville jeg forsøkt Eukanuba Dermatosis, det fôret virker beroligende på mage/tarm problematikk og er bedre enn Eukanuba Intestinal. Jeg ble anbefalt Dermatosis av Ellen Schanke (spesialist på indremedisin hos hund ved Vet.høgskolen) for noen år siden riktignok - men det var det fôret hun da hadde best erfaring med ifht mage/tarm problematikk.

Om ikke du allerede gir probiotika (f.eks Zoolac) burde du begynne med det - probiotika hjelper magen å stabilisere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden bivirkning av Rimadyl kan være oppkast og diaré. Min forrige hund (Sophus) tålte ikke rimadyl så godt da han hadde eksisterende problemer med magen (ekstrem fôrintoleranse og betennelse i mage/tarm). Du kan lese mer om Rimadyl HER.

Det høres unektelig ut som at hunden din har en svært sensitiv tarm. Var jeg deg ville jeg forsøkt Eukanuba Dermatosis, det fôret virker beroligende på mage/tarm problematikk og er bedre enn Eukanuba Intestinal. Jeg ble anbefalt Dermatosis av Ellen Schanke (spesialist på indremedisin hos hund ved Vet.høgskolen) for noen år siden riktignok - men det var det fôret hun da hadde best erfaring med ifht mage/tarm problematikk.

Om ikke du allerede gir probiotika (f.eks Zoolac) burde du begynne med det - probiotika hjelper magen å stabilisere seg.

Eukanuba Dermatosis er et supert fôr for mage/tarm problematikk ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivB ; takk for for tips :P Vi har fra før prøvd Eukanuba men ikke Dermatosis ..ikke hørt om den engang

Ang.Rimadylen,så har jeg lest masse før han fikk medisinen.Nettopp fordi jeg vet han reagerer på så mye,da med diare .

Han skulle opprinnelig ha 1,5 tabl.morgen og 2 tab.kveld.Men jeg gav han kun en halv tabl.morgen i 3 dager ,så prøvde jeg 1 hel tablett pr.dag.Da ble han veldig dårlig,vann diare ,oppkast og han var helt utslått slapp og deppa.Så vi kuttet ut rimadylen etter den svake testen. Tydlig at rimadyl var for sterkt. MEN nesten samtidig byttet vi for,så det kan både være foret som er for sterkt for han, eller at rimadylen satt i gang en betennelse eller begge deler hadde innvirking på mage/tarmen hans.

Ikke lett å vite eksakt hva som trigget dette.

Zoolac har vi og har gitt han ,men ser ikke ut som det har hatt stor virkning.Han får litt rapsolje eller biola/yogert naturell på maten. Ikke at vi har sett at det har hjulpet særlig.

Men du har rett ang.at han er sensitiv .Veldig sensitiv faktisk så vi må konstant passe på hva han får i seg

Et eksempel er jo at vi har "hundevakt" i 6 timer eller mer ,da har han diare når vi henter han.Mammadalt som han er .uff

Har notert meg for navn og får bare bestille time ..I dag var han faktisk veldig fin i avføringa igjen.Ikke helt lett å bli klok på dette. Takker masse for svar ,Liv og mini :lol:

Har nå fått time mandag 24,kl.14 ..Blir bursdagsfeiring for pelsen hos vetrinær..Stakkars haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var vetrinærbesøk over , masse som ble sjekket,mage tarm osv

kort fortalt så fant dem mer enn vi trodde men ikke i mage.Har lagd en side som forklarer mer

http://www.freewebs.com/zhigan/zhigans5rsdag.htm

Nå er bikkja utslitt og det er jeg også.Dessuten 2000kroner fattigere ,men der skal forsikringa få hoste opp noen kroner :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, det var jo ikke en hyggelig dag hos veterinæren vil jeg tro.. men det er kanskje positivt at du nå vet hva som er galt og hva som skal til for at Ziggy blir bedre. :icon_cry:

Siden gutten din har irritabel tarm vil jeg igjen anbefale Eukanuba Dermatosis - det har lavt fettinnhold og er supert mot irritabel tarm og mage, fiber kan du jo tilsette ved siden av?

Når det gjelder ryggproblematikken så kan akupunktur være en super måte å lindre smerte og øke sirkulasjon i ryggen. Sølve hadde faktisk påbegynnende "nebb-"dannelser (begynnende tegn på spondolyse), men takket være akupunktur og akupunkturlaser er denne utviklingen stoppet opp og ryggen hans er blitt helt fin. Jeg vet om flere hunder som har fått god smertelindring pga rygproblematikk takket være akupunktur.

Lykke til. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bikkja har slimete avføring som varierer. Dag 1. første dobesøk : flott normal avføring, dobesøk 2. Slim+grøtete avføring

så dag 2 og 3 uten noe slim osv aka helt normalt

dag 4 så har han slim igjen men avføringen er normal fast -dobesøk nr.2 helt normalt

Dette har nå var en stund,har prøvd med :

-oppbløting av for

-tilsatt biola

-ingen go'biter/menneske mat

Legger til;

Han fikk rimadyl og prøvde dette i ca 3-4 dager men vi stoppet da han fikk veldig diare

Dessuten gikk vi over fra Brit til Franks pro Fôr (forsiktig og gradvis overgang) rett før han fikk rimadyl

Frank foret gikk han på i ca 3 år før vi måtte over på brit,nå går brit ut og da er vi tilbake på franks fôr

-Han har sensitiv mage og får lett diare.

-Reagerer med diare om han er borte fra hjemmet og vi ikke er med

Jeg lurer nå på, er det foret som han reagerer på?

Kan det være at Rimadylen var for sterk og at han muligens har en betennelse i mage/tarm

Kan det være en kombinasjon av for skifte og rimadyl bruk

Skal til vetrinær men vil "lufte"emnet her inne.Har ikke funnet andre emner som ligner vårt.

Dina fóres på V&H og hun er også sånn. Hun har ganske hard besj, men det er akkurat som et slimlag utenpå. Er det sånn på din og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimet lå enten på /rundt eller i bajsen-

Ifølge vetrinæren kan det ikke være analkjertler..de tømmer seg normalt 1 gang pr.2 uke. eller no

Min hadde mix,både løs og hard.Begge deler ikke bra. Tilsett litt rapsolje og se om det hjelper din hund?

LivB : vi har som sagt dårlig erfaring med eukanuba (normalt fôr for stor hund) men vet'n anbefalte først et diet/slankefor -så skal han over på light igjen.Synd at de jeg kjøper fôr fra ikke får tak i lett /light varianten,må derfor bytte fôr.Det blir først Hills r/d så vet jeg ikke helt.Muligens Hills j/d light

Takker for tips ang.akupunktør.Har allerede tenkt tanken :lol: dessuten vet jeg at en kiropraktor ved navn Geir jobber på Groruddalen dyreklinikk..mulig det kan være noe å prøve.Først tar vi magen så resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivB : vi har som sagt dårlig erfaring med eukanuba (normalt fôr for stor hund) men vet'n anbefalte først et diet/slankefor -så skal han over på light igjen.Synd at de jeg kjøper fôr fra ikke får tak i lett /light varianten,må derfor bytte fôr.Det blir først Hills r/d så vet jeg ikke helt.Muligens Hills j/d light

Takker for tips ang.akupunktør.Har allerede tenkt tanken :lol: dessuten vet jeg at en kiropraktor ved navn Geir jobber på Groruddalen dyreklinikk..mulig det kan være noe å prøve.Først tar vi magen så resten.

Jeg har også dårlig erfaring med vanlig Eukanuba, men Eukanuba Dermatosis er et spesialfôr som kun kan kjøpes hos veterinæren, det kan ikke sammenlignes med vanlig Eukanuba fra dyrebutikken. Dermatosis er basert på hvit fisk og poteter og er (såvidt jeg vet) det meste brukte spesialfôret for hunder med mageproblematikk. Du kan lese mer om det her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dårlig erfaring med vanlig Eukanuba, men Eukanuba Dermatosis er et spesialfôr som kun kan kjøpes hos veterinæren, det kan ikke sammenlignes med vanlig Eukanuba fra dyrebutikken. Dermatosis er basert på hvit fisk og poteter og er (såvidt jeg vet) det meste brukte spesialfôret for hunder med mageproblematikk. Du kan lese mer om det her

Jeg hadde også dårlig erfaring med Eukanuba,Mini tålte hverken Eukanuba Intestinal eller noen av de andre Eukanubaforene,men Eukanuba Dermatosis tåler han veldig bra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilket for vi ender opp med til slutt.Han skal ha mye mer fiber i kosten og skal ned nesten 4kg.Mageproblemet tror vetrinæren er noe som vil roe seg ned og gå vekk etterhvert.Vi får se ..Men har notert meg foret dere anbefaler.

Poteter som er kokt (rå er giftige) skal vel ikke bikkjer ha,de inneholder ikke noe næring om jeg husker rett-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...