Gå til innhold
Hundesonen.no

Skabb


Kristina

Recommended Posts

Hehehe, det trenger ikke være noe værre enn at du nettopp har klippet av henne all pelsen da... :wink:

Men mindre hun holdt på sånn før også da...

Da mister de ihvertfall endel av pelsen også får de sånne sårliknendeskorper på korppen, hvis du skjønner noe av hva jeg prøver å si nå da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trenger ikke være så ille. Hun kan ha en hud eksem eller at hun reagerer på stoff skifte...

Også har du jo klipt henne...kanskje det er litt uvant :P

Hu flassa før jeg klipte henne også. Det kan jo være sjampoen. Men venninda mi sin hund har det akkuratt på samme måte. Litt skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan godt være shampoen.

Det kan jo hende at hun har en form for hud eksem da, men at du legger mer merke til det nå når den lange pelsen er borte.

Vet mange har mye negativt om olivers men den mat oljen de har har vært super effektiv på min hund...Hun også klødde og flasset mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaninskabb smitter over til mennesker, men bosett seg ikke, å etterlate i verste fall små myggstikk lignende utslett som klør.

Reveskabb tar en sjelden gang turen innom mennesker men overlever ikke på oss.

tror ikke det er flere typer skabb som tar turen innom mennesker. Rett meg om jeg tar feil :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, skabb smitter over til mennesker :-o

Men hadde det vært det ville du nok sett store mengder med hårløse flekker osv. Mye værre symptomer.

hvis det er skabb kommer jeg til å flippe! da må njo alle i familien behandles *grøss*

VRÆL!

olivers mataolje ha jeg. men må innrømme at dne blir lite brukt. den lukter skikelig KASTOPP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaninskabb smitter over til mennesker, men bosett seg ikke, å etterlate i verste fall små myggstikk lignende utslett som klør.

Reveskabb tar en sjelden gang turen innom mennesker men overlever ikke på oss.

tror ikke det er flere typer skabb som tar turen innom mennesker. Rett meg om jeg tar feil :oops:

Jeg har hatt skabb... :oops:

Ble visst smitta av gordonsetteren min og en strihåra vhorster (???) jeg.. De fikk bare en sprøyte til vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu flassa før jeg klipte henne også. Det kan jo være sjampoen. Men venninda mi sin hund har det akkuratt på samme måte. Litt skummelt.

Prøv å gi henne 2 teskjeer med solsikkeolje i i foret. Det har hjulpet på den ene hunden min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt skabb... :oops:

Ble visst smitta av gordonsetteren min og en strihåra vhorster (???) jeg.. De fikk bare en sprøyte til vet.

Fikk du mye utslett å slikt? Høres ikke godt ut det utslettet man får, selv om det hos de fleste ikje bli så ille. For en stund siden florerte det skabb her i området, men vi slapp heldigvis unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du mye utslett å slikt? Høres ikke godt ut det utslettet man får, selv om det hos de fleste ikje bli så ille. For en stund siden florerte det skabb her i området, men vi slapp heldigvis unna..

Ja, fikk utslett. Eller, det var mer som store hovne muggstikk ( ca tre-fire cm) da. Klødde som F!! :evil: Måtte legge alt av klær og dyner og puter i frysern...

Edit: skriveleif...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...