Gå til innhold
Hundesonen.no

Greyhounden Nitro - nye bilder høst 2012 side 15


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 304
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg mimret litt i tråden her, og tenkt på tiden som har vært. Nitro ble 10 år i desember og har blitt en skikkelig pensjonist.  Jeg trodde jeg kom til å miste han i sommer i fjor da han plutsel

Hei igjen! Nå er det på tide med noen nye bilder! De fleste er fra i høst, og nå blir det lite bilder fremover pga mørketiden. På tur til Flekkosvatnet i høst Leke litt. Nitro elsker pinner.

Noen nye bilder fra oss. Vi koser oss masse og går masse turer i skog og mark. Nitro er med overalt, om det så er fjelltur eller båttur. En fantastik hund er han (må vel være lov å skryte litt ekstra

Posted Images

Hera er nyyyydelig!

Og det er Nitro og! Kan du ikke ta et ståbilde eller noe, så vi kan se hvordan bena er i forhold til hverandre? *nysgjerrig* :icon_redface: God bedring til ham, stakkars gutten, må være deilig å kunne lufte benet igjen!

Blir det noen ettervirkninger av dette, iom det skjedde når han var i voksealder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for skryt av Hera! Syns hun er verdens vakreste. :icon_redface:

Hera er nyyyydelig!

Og det er Nitro og! Kan du ikke ta et ståbilde eller noe, så vi kan se hvordan bena er i forhold til hverandre? *nysgjerrig* :D God bedring til ham, stakkars gutten, må være deilig å kunne lufte benet igjen!

Blir det noen ettervirkninger av dette, iom det skjedde når han var i voksealder?

Ja jeg kan ta bilde av han bakfra, for der vises forskjellen best. Men det blir ikke idag, for skal på reise fot. (blir søndag da)

Forhåpentligvis blir det ingen ettervirkninger av dette. Veterinæren mente det kom til å gå bra. Heldigvis ble det ikke brudd i vekst sonen, for da kunne det gått ille. Han har hatt mye fremgang på denne tiden, så jeg tror han skal blir bra igjen. *glede seg til han får løpe igjen* Han begynner å bli rimelig aktiv nå utendørs, så det er vanskelig å holde han rolig i båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det.. Brudd du og? ;) Uff det var ikke bra! Hva skjedde?

Det er noe herk med skade. Ja jeg er helt enig, la dette bli siste gang med slik skade!:D

Ellie løp under magen på en hest jeg masserte ;) (Den var ikke spesielt glad i hunder heller..)

Det gikk så fort at jeg ikke rakk å reagere før hun hylte! Det var desverre min feil som slapp henne løs fra båndet hun egentlig var bundet i.

Ja han er nesten dobbelt så tynn på det ene beinet. Har ingen muskler der.. Skal begynne på vanntredemølle imorgen. Så håper vi at han skal bli bedre snart!

Samme skjedde med Ellie, men forskjellen er mye mindre nå :icon_redface:

Massasje og 'stå og gå' øvelser er også veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Idag var vi ute og prøvde å ta noen nye bilder. Trente litt på oppstillig også, men det var nærmet umulig med en slik hyper klump. Skjønner det jo godt når han har vært iro i 5 uker! Har friker helt ut når vi går tur, og bobler over av energi. Vanskelig å skal holde han rolig. Men heldigvis kobler han av ganske fort innendørs igjen, så det er greit sånn sett.

Var nede i sentrum idag og gikk, og jeg blir imponert over hvor lite han bryr seg om alt kaoset og alle lydene. Er veldig godt å se at han takler nye omgivelser bra og ikke er følsom på høye lyder og bråk. :)

Vi gleder oss til at han kan få løpe igjen. Slik at han får ut litt av den overfylte energien. Usikker nårtid det blir, men vi ser jo litt fremgang, så det blir sikkert snart. Får ta noen flere rehab timer først og høre med dem der.

hode.jpg

hode2.jpg

Bilde som viser hvor mye han har vokst: (jeg er ganske høy selv)

hode3.jpg

oppstillingnitro2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott gutt! Håper han er fullt restituert snart.

ooohhh.. Han er lekker.. Vakkert det hodebilde.. Var en gang i tiden en meget bra greyhound som het Jet's headed like a snake, og det er jo akkurat det en greyhound er... :)

Det navnet er ikke tilfeldig valgt, for å si det sånn! Kanskje noen andre nerder som synes denne beskrivelsen av en god greyhound fra middelalderverket The Book of St. Albans er artig (og ja, engelsk var ikke helt standardisert ennå på den tiden):

The propreteis of a goode grehound

A grehounde shulde be heded like a snake, and necked like a drake. Foted like a kat. Tayled like a rat. Syded like a terne. Chyned like a berne.

Littegrann usikker på hva det siste betyr sånn helt bokstavelig, men det har noe med at den skal ha en bred (muskuløs) rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, han har vokst gitt! Jeg blir alltid fascinert over størrelsen på greyhound, jeg innbiller meg til stadighet at de er mindre :)

Mulig du har sett bilder av utenlandske kappløpsgreyhounds - de kan være atskillig mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The propreteis of a goode grehound

A grehounde shulde be heded like a snake, and necked like a drake. Foted like a kat. Tayled like a rat. Syded like a terne. Chyned like a berne.

En flott beskrivelse! :)

Takk for kommentarer!

Ja jeg ble utrolig imponert over størrelsen på hundene da jeg møtte noen for første gang! De ser ikke såå store ut på bilder, men i real life.. :) hihi. Syns forøvrig mynder er mye bedre i real life enn bilder. Man blir fasinert på en helt ny måte når man ser de i aktivitet og væremåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nitro har vokst og blitt mye bedre i beinet! Han har vært på mange rehabiliteringstimer, og vært hos kiropraktor noen ganger. Etter den første kiropraktortimen begynte han å spise ordentlig igjen! Han spiser sinnsykt mye nå, og har utrolig god apetitt. :) Han har lagt på seg og begynner å se ganske så bra ut nå!

Han er blitt 6 mnd, og har passert 24 kg. I helgen skal han på sitt første valpeshow, men vi forventer egentlig lite, pga han ikke er ferdigtrent i foten (litt stiv/småhalt), så vi bruker anledningen til trening og erfaring.

Ellers er han mer og mer aktiv, men han kan fortsatt ikke løpe :aww:

JUNI2.jpg

JUNI3.jpg

JUNI.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på valpeshow i helgen, og da fikk vi BIR og BIG, men så var han eneste i sin rase, samt eneste myndevalp. Så det ble ikke så mye konkurranse. Men Nitro fikk mange inntrykk og ble ganske sliten utpå dagen. Neste dag fikk vi også BIR, men jeg valgte ikke å gå videre pga vi skulle flytte den dagen så hadde ikke tid. Ingen av dommerne nevte foten noe, det var bra. Det tyder på at han ser ganske normal ut i foten. :rolleyes2:

Neste utstilling blir vel i Narvik utpå sommern/høsten. Men ser jo at man må reise sørover eller sverige for å få litt flere å konkurrere med.

Men jeg syns har var flink. (og jeg også, som var så rolig. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...