Gå til innhold
Hundesonen.no

3mnd Baby Drept av JRT & SBT


Protector

Recommended Posts

Jeg så den artikkelen, men:

- Selv om den eksakte dødsårsaken ikke er avklart, så regner vi med at familiens hunder har forårsaket skadene. Vi ønsker å påpeke at hunder aldri bør oppholde seg alene sammen med barn, sier politiinspektør Jim Baker i Gwent-politiet.

Det er jo fortsatt ikke avklart helt sikkert at hundene har drept babyen, ei heller hvilken av hundene, eller om det er begge.

Er likevel helt enig i at små barn og hunder er en dårlig kombinasjon alene.

Edit: Og, forferdelig at en baby dør uansett dødsårsak! Og spesielt når/hvis det kunne vært unngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den artikkelen, men:

Det er jo fortsatt ikke avklart helt sikkert at hundene har drept babyen, ei heller hvilken av hundene, eller om det er begge.

Er likevel helt enig i at små barn og hunder er en dårlig kombinasjon alene.

Det er vel relativt åpenbart at det er hundene som har gjort dette? Store skader og masse blod? Utrolig trist uansett, føler veldig med alle involverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel relativt åpenbart at det er hundene som har gjort dette? Store skader og masse blod? Utrolig trist uansett, føler veldig med alle involverte.

Ja, det virker sånn. Hundene, eller hunden. Men fortsatt vet man det ikke sikkert før man har fått en reell uttalelse ang dødsårsak. Synes det er synd å skylde på begge hundene, hvis det bare var en, f.eks.

Man ja, utrolig, utrolig trist. Kjenner noen som nettopp mistet en 3mnd gammel gutt i krybbedød, det er forferdelig uansett hva dødsårsaken er. :blink:

Barnepikehunden ja.

Bullshit, er ikke noe mer barnepike enn andre raser.

Det der synes jeg er en dårlig uttalelse når man ennå ikke vet om det var begge hundene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker sånn. Hundene, eller hunden. Men fortsatt vet man det ikke sikkert før man har fått en reell uttalelse ang dødsårsak. Synes det er synd å skylde på begge hundene, hvis det bare var en, f.eks.

Men hvordan skal man få vite om det bare var en av dem da? Jeg tviler på at de kommer til å ta tannavtrykk av begge to og forsøke å matche opp, og hadde de hatt video-opptak så hadde de sett dem allerede.

Fryktelig trist og leit uansett. Det må virkelig være noe av det verste som kan skje en familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig.Klarte ikke lese den artikkelen høyt for selskapet engang.Det var hardt stoff!

Jeg gidder ikke spekulere i om det var en eller begge.Jeg regner med begge var med på det,sånn som det pleier å være i angrep.

Det jeg derimot lurer på er hvordan hundene har hatt tilgang til barnet alene,og hvorfor de har klart og skade barnet så mye og lenge at de har drept det.Hvor har bestemor vært hen ved første skrik??????

Jeg synes det er horribelt,rett og slett.Stakkars barn,og stakkars foreldre som får en slik beskjed!

Kjenner det river i meg på vegne av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker sånn. Hundene, eller hunden. Men fortsatt vet man det ikke sikkert før man har fått en reell uttalelse ang dødsårsak. Synes det er synd å skylde på begge hundene, hvis det bare var en, f.eks.

Man ja, utrolig, utrolig trist. Kjenner noen som nettopp mistet en 3mnd gammel gutt i krybbedød, det er forferdelig uansett hva dødsårsaken er. :D

Det der synes jeg er en dårlig uttalelse når man ennå ikke vet om det var begge hundene..

Tja, jeg går iallefall ut ifra at begge hundene var med på det, det er også det som står i den engelske artikkelen... uansett synes jeg det å kalle en rase nanny dog er en uting, det skaper falsk trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig - for de som har hjerte til å lese mer inngående om saken; artikkel fra britisk avis her.

Jeg synes den artikkelen var mer .. seriøs?.. enn hva vi ofte ser her på "berget". Den hadde jo et normalt bilde av en staff (ikke en i krigs-armor), og hundene ble omtalt nokså nøytralt vil jeg si. Husker det var en artikkel i en norsk nettavis, hvor rottweiler ble omtalt som "kamphund", og det er vel en smule på kanten, syns jeg.

Leser man helt nederst i artikkelen du linket til, ser man at av tre andre angrep/drap på barn gjort av hunder, er det involvert en ulovlig pitbull (og den er jo ulovlig), og tre rottweilere. Vi har jo også sett flere andre angrep av rottweilere i det siste (husker det om den gamle mannen som fikk et illebefinnende, hvor rottweileren hans gikk til angrep på han mens han lå nede). Spørs om ikke rottweiler blir "neste rase" som omfattes av strengere lovgivning..? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har en 3 mnd gammel baby selv, er dette slikt jeg ikke klarer å lese. Huff. Selvom våre er sååå forsiktige '6 kjærlige, og verdens herligste med mini-yodel, får de ikke lov til å være alene med han.

(Han er ikke uten mennesker i det hele tatt foreløpig, selvsagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med barn i den alderen er at hunder oppfatter dem som spratlende og veiftene skapninger,som ikke har noe spesielt språk de kan tyde.De kan lett skje at en hund stapper trynet opp til en baby i den alderen,hvor barnet blir i ekstase og begynner å hvine og spratle,hvilket kan føre til at hunden svarer med angrep i værste tilfelle.

Er faktisk et par ganger jeg har sett hunder som reagerer på den måten.IKKE ved angrep,men ved å få et snurt og litt stivere utrykk og en stiv holdning.En sånn "hva gjorde du nå lille skapning"holdning.Med et lite rykk nærmere babyen.

Det skremmende er at de tilfeller jeg har sett har ikke foreldrene selv lagt merke til språket..og fornektet at det kan være noe i det.

Så det vara altså 2 ulike hunder i 2 ulike settinger.Det var litt rart å se at begge presset snuten sin bestemt inn mot magen på babyen,og la halsen/brystet på en slik måte at babyens bein ble tvunget i ro.

Vet ikke hva dette er for noe,men det ser ut som en dominant handling for å få babyen til å slutte å sprelle.

En slags advarsel kanskje?

Ser jo ofte hunder som skal dominere presser på den måten..

Er ikke godt å vite hva hunder tenker,men man kan hvertfall tenke seg litt..men de dreper garantert ikke for å være onde.Det er nok noe som trigger dem..sånn at villdyret våkner.

Så barn i den der hyle sprelle,gurgle alderen er bare farlige å ha rundt hunder,dersom man ikke ser til at hundene holder seg rolige ovenfor babyen,og at babyen ikke sparker en fot i hundens ansikte av ekstase.

Nå må jeg lese artikkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager mener du med drapsmaskin?? Det er et ord jeg alltid blir sint av å høre... spesielt ifra hundefolk...

Om du hadde sett en trent terrier jakte, så hadde du sikkert skjønt hva jeg mente...

Har sett både jack russel, og tysk jaktterrier i aksjon, og må si jeg ble litt skremt over at såpass små hunder kan være så rå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig å lese slikt, stakkars, stakkars alle som er innvolvert i dette...

En JRT brukt til jakt, er jo i utgangspunktet en liten drapsamaskin, så å overlate en baby alene sammen med en slik, og en annen terrier, er jo helt sinnsykt.

Det stod vel ikke at denne hunden var brukt til jakt, men at rasen hadde sitt opphav der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel relativt åpenbart at det er hundene som har gjort dette? Store skader og masse blod? Utrolig trist uansett, føler veldig med alle involverte.

Vel, jeg tok ikke den forståelsen før jeg leste den engelske artikkelen du linket til hvor de kunne si at obduksjonen kunne tilsi at babyen døde av bittene. Frem til jeg leste det, kunne hundene like godt ha gått til angrep på en allerede død baby.

MEN, når det er sagt- synd at sånt som dette skjer.

En annen ting, vedr. at babyen tydeligvis var svak i utgangspunktet (mtp hjerteoperasjon noen uker tidligere) kan dette påvirke hunders adferdsel (generelt spørsmål- kun en tanke jeg fikk)? Dyr (hund/katt) vil jo ofte vende ryggen/avlive valpeindivider dersom slikt forekommer i dyreverden? Eller vil et dyr kun kunne reagere slikt mot sin egen rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde sett en trent terrier jakte, så hadde du sikkert skjønt hva jeg mente...

Har sett både jack russel, og tysk jaktterrier i aksjon, og må si jeg ble litt skremt over at såpass små hunder kan være så rå......

jeg har selv hatt jack russel.. dette er ikke en hun du kødder meg for å si det sånn. ville ikke anbefalt rasen til folk med små barn uansett jeg da. av erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo det at man ikke går fra eller lar en baby være alene med hunder uansett rase da.. Vanlig folkevett..

Jeg har selv to barn (snart tre) en på 6 år og en på 3 år og en på vei, Jeg lar aldri mine unger være alene med hundene selv om mine hunder er oppvokst med småbarn.. Enkelt og greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
    • Nå er jeg (enn så lenge) såpass heldig at jeg ikke betaler strøm der jeg leier, så det kan jeg leve med! 🤭 Takk for alle svar! 😃 Det er jo tydelig at vom er "råbillig" kontra tørrfôr+vomkuler, så da har vi en fremtidsplan. Nå skal vi først bruke opp den 12kg sekken og 6kg SMAAK jeg kjøpte før jeg begynte å regne på dette 🤪
    • Ååh..lille Odin!! Vi savner han💖
    • Jeg møtte en gårdshund på tur i dag, som jeg hilste på. Jeg er i ferd med å bli hun gærne nabodama som nærmest løper etter hunder for å hilse på. Jeg gråt etter at vi gikk videre, hver vår vei. I morgen er det ett år siden jeg tok farvel med Odin. Bakgrunnen på mobilen min er et av de siste bildene jeg tok av ham. 
    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...