Gå til innhold
Hundesonen.no

Bebisen min er syk =(


Marianne

Recommended Posts

Stakkars Tequila er i skikkelig dårlig form... :P

Hun har vært ganske puslete noen dager, men igår kveld ble hun ganske så dårlig... Jeg har nesten ikke sovet i natt for jeg har vært så bekymret for henne.. Hun var KJEMPE VARM, pustet tungt og det kom en surkle/pipe lyd når hun pustet, skikkelig ekkelt!!!!!!!

Kl 8.30 idag tidlig så målte jeg tempen hennes: 40,3!!! :-o Da fikk mor ganske så hysterisk anfall og jeg kastet meg på tlf til dyrlegen som sa at jeg kunne komme kl 9.30.. Gråtende ringte jeg mamma og heldigvis kunne kjøre meg ned!!!

Etter noen undersøkelser (da hadde hun 40,4 i feber..) så kunne han si at hun har lungebetennelse...! :P:P Så nå får hun antibiotika og er skikkelig slapp... Bare sover og er ikke seg selv i det hele tatt, men hvem er i tipp topp form når de har lungebetennelse da.....? :?

I skrivende stund så har hun 39.8 i feber, så den er på vei ned!!!! :P:P:P

Huff det var en helt grusom natt... Dette er første gangen Tequila er syk, nå er hun 5,5 år, så det gjorde meg kanskje enda mere redd... Men heldigvis var det ikke "mer alvorlig" som jeg forestilte meg i natt der hodet mitt spant avgårde...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda... *trøstepå*

Vet hvordan det er med syk bebis. Jeg var sikker på at jeg skulle dø når Chessea skadet seg for 3 uker siden. Men det går nok kjempebra :P

Gi Teqila en god-bedring klem fra meg og Chessea! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt :-o

Men, det er vel badingen som har skylden. Jeg innbiller meg det er den hytteturen, sa du ikke hun skalv og frøs en stund etterpå? Men flott at det går bra :P Og at Dr. Julie finner ut av grunnen :P

Dr Julie er den beste assa!!!! :P

Men jo da jeg tror også at det er hytteturbadingen som gjorde det... :P Angrer, angrer, angrer på at jeg lot henne bade da assa...... :P

Tror nok hun er litt bedre, selvon hun har hostet endel i natt så det har ikke blitt så mye søvn på meg inatt heller... Så idag kan jeg nli morsom å ha med å gjøre....! [looney] #-o

Takk til alle dere!!!!! :P:P:P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering på sjuklingen min..

Hun er litt bedre idag!!! :):):) Hun ha faktisk spist litt, første gang på 4 dager... På kveldstisseturen vår nå så var hun ikke værre enn å ha en aldri så liten kattejakt. #-o Hun løp ca 10 meter før jakten ble overtatt av en skikkelig hostekule.. :roll: Mye tyder på at lysten er større en evnen til tider...! :P

Også er hun skikkelig flink til å ta pillene sine!!! :D;) Vi har en liten samtale først på at disse pillene er godt for deg osv også spiser hun de ut av hånden min!!! ;) Flinke, flinke jenta mi assa!!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering på sjuklingen min..

Hun er litt bedre idag!!! :):):) Hun ha faktisk spist litt, første gang på 4 dager... På kveldstisseturen vår nå så var hun ikke værre enn å ha en aldri så liten kattejakt. #-o Hun løp ca 10 meter før jakten ble overtatt av en skikkelig hostekule.. :roll: Mye tyder på at lysten er større en evnen til tider...! :P

Også er hun skikkelig flink til å ta pillene sine!!! :D;) Vi har en liten samtale først på at disse pillene er godt for deg osv også spiser hun de ut av hånden min!!! ;) Flinke, flinke jenta mi assa!!! 8)

Kjempebra at det går rette veien for henne. Det å begynne å spise er jo et skikkelig bra tegn på at det går godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldingene!!!! :(:P

Nå er hun nesten tilbake til sitt vanlige jeg igjen!!! :( Hun har ganske mye energi, kanskje litt for mye, for det skal ikke mange krumspringene til før hun får en hostekule... :roll: Så jeg må bremse henne ganske ofte og be henne om å roe seg. Litt merkelig at hun ikke skjønner det helt av seg selv men... Det har vel kanskje noe med innteligensen hennes å gjøre... :wink:

Det går ihvertfall rette veien med snuppa mi, og det er ganske deilig å se for lille hysteriske meg...! :(:(:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...