Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som liker blekk!


Coco
 Share

Recommended Posts

9 minutter siden, maysofie skrev:

For noen som ikke har erfaring med tatoveringer overhodet, så har jeg et realt noob-spørsmål! :D 
Jeg har sett mine mangfoldige episoder med TV-programmer om tatoveringstudio, men vet jo ikke hva som er et reelt inntrykk.

Hvordan har folk gått frem fra ønske om motiv til at det faktisk er på kroppen permanent? Hvor stor del har artisten i del hele å si og hva foretrekker degm/gjør dem ikke, har dere kommet med ferdig skisse som skulle rett på kroppen osvosv? Tenker på fra alt mellom en liten smiley i en føflekk til store verk.

Det kommer an på motiv, sted og tatovør. Om du vet hva du vil ha er det bra å ta med seg utskrift av motivet, så er det opp til deg om du vil tatovør skal holde seg til den eller om du vil gi litt kunstnerisk frihet. Andre ganger er det best å starte med en ide, gjøre seg kjent med hvilke tatovører som er best på området, og ta kontakt med dem. Noen vil tegne alt selv, andre kan fint ta utgangspunkt i elementer du har tatt med deg og lage bakgrunn selv.

Min samboer har mange tatoveringer. De fleste gangene har han funnet motiv på nett og sendt det på mail til tatovør, så kommet innom for en prat om størrelse, farger, plassering osv. De har da tatt mål om nødvendig, så tatovør kan gjøre klart. De fleste gangene har han bare sendt bilde på mail og møtt opp til time for å få en ren kopi av motivet. Men han har også tatt en cover-up der tatovør fikk frie tøyler, det er den fineste han har. Der sendte han bilder og mål av armen på mail og skrev litt om hva han liker og hvilke andre motiver han har rundt, men møtte til time uten å vite hva tatovør hadde tegnet. 

Jeg for min del har startet med å finne ut av hva slags tatovering jeg vil ha. Jeg vet hvilken stil jeg vil ha, hvilke farger og hvor på kroppen jeg vil ha den. Dermed kan jeg begynne å sjekke tatovører som behersker stilen og se på deres tidligere arbeid, til jeg finner den som jeg tror vil kunne lage tatoveringen jeg vil ha. Så sender jeg mail og beskriver størrelse, farge, plassering og mål, og viser til tidligere arbeid som referanse. Så vil jeg sikkert avtale en time der tatovør kan ta mål og jeg kan se på hvilke ideer tatovør har. Når jeg da møter til time vil jeg kunne se tegningen tatovør har laget, vi plasserer den på meg og sjekker at alt stemmer med plassering og størrelse, og om det kjennes rett setter vi igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er jeg ferdig og fysj det var vondt på slutten. Tårene bare rant og heldigvis kom min snille stedatter til unnsetting og fant frem bedøvels spray til meg. Det tok ca 4 timer og nå er jeg sliten git

Herreeeeeeee! Har glemt å poste den her! Sorry! JEG ELSKER DEN! Verdt turen, pengene, ventinga, alt! Verdens flotteste folk på studioet, og verdens fineste tatovering!

Da er jeg offisielt ferdig med sleeven! Her er bilde tatt rett etter hun var ferdig, og som dere ser så tatoverte hun ved underarmen min  Er grisefornøyd!   Edit: allons-y er skrevet i @ingv

Posted Images

Jeg har forresten bestemt meg for at jeg vil ha noe med lacework, men vil rocke den opp litt med en hodeskalle. Noe a la vedlagt bilde, men se for deg en hodeskalle der blomstene er (med et par små roser for symmetri). Er derimot ikke helt sikker på om jeg vil ha den på skuldra slik eller om jeg vil snu på den og ha den nedover overarmen...

 

16665090_754689424689845_754439708694418728_o.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at hodeskaller er "et must" når man skal tattoere seg? Jeg skjønner det er smak og behag og stil, men selv har jeg aldri forstått denne fascinasjonen med hodeskaller overalt (barneklær, vesker, tattoveringer.."

 

Selv ønsker jeg meg en vannfargesak der jeg kan flette inn sønnene og kattene på noe hvis. Eller en slik lacesak som over her - den var veldig fin!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ChristinB skrev:

Hva er grunnen til at hodeskaller er "et must" når man skal tattoere seg? Jeg skjønner det er smak og behag og stil, men selv har jeg aldri forstått denne fascinasjonen med hodeskaller overalt (barneklær, vesker, tattoveringer.."

 

Selv ønsker jeg meg en vannfargesak der jeg kan flette inn sønnene og kattene på noe hvis. Eller en slik lacesak som over her - den var veldig fin!

Kan bare svare for min egen del, men for meg henger det sammen med min ganske svarte musikksmak. Jeg hører mye på metal og hardrock, da hører hodeskaller og nagler med på et vis... Og faktisk, en godt tegnet hodeskalle ser ****** stilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2017 at 9:08 AM, Sprettballen skrev:

Jeg er. Og det tenkte jeg dessverre ikke særlig over når jeg tok tatovering med farge. Gikk greit første gangen, men når jeg skulle få gjort den ferdig, så fikk jeg allergisk reaksjon etter etpar måneder tror jeg det var. Det klødde noe inni H! Fikk noen slags blemmer der det var mest farge. Det gikk heldigvis bort igjen etter jeg hadde behandlet det med hydrokortison en stund. Slik jeg leste på nettet, så kunne det komme tilbake igjen, så jeg krysser fingrene for at det ble med den ene gangen. Der jeg kun hadde svart og hvit fikk jeg ingen reaksjon.

Det hørtes ikke noe særlig ut! Får håpe det ble med den ene gangen. 

10 timer siden, Pixie skrev:

Jeg ville ihvertfall unngått tatovering nå når du er i en fase der allergiene utvikler seg. Immunforsvaret ditt er i kriseberedskap nå, la det få tid til å roe seg.

Da jeg selv fikk en sterk allergisk reaksjon på hårfarge for mange år siden hadde jeg også en sånn periode der det bare rasa inn ting jeg reagerte på som tidligere hadde gått helt fint. Jeg har unngått alt som kan tenkes å fremkalle reaksjon i nesten ti år, og nå merker jeg litt og litt at jeg tåler mer. Jeg bruker fortsatt allergitabletter, spesielt i pollenperioden, men jeg får mindre ubehag av slikt som jeg før reagerte kraftig på. Noen ting tar jeg veldig alvorlig (nøtter, kan gi alvorlige reaksjoner).

Så ti år etter hårfarginga som endte med sykehusopphold har min allergi roet seg nok til at jeg kan vurdere tatovering. Svart er tryggest, grått og hvitt kanskje. Farger tar jeg ikke sjansen på, der er rødt, oransj og lilla verst allergimessig. Jeg har tatt en test en gang gubben fikk farga opp igjen noe av sitt, da vi strøk på litt sort blekk på innsiden av armen min der det er tynn hud og dekket det med plast så det fikk sitte en stund. Det gikk fint uten kløe eller rødhet, men jeg skal gjenta den testen en gang til og passe på at jeg ikke har brukt allergimedisin på et par uker så ikke en eventuell reaksjon er dempet pga medisin. Går det bra da også vil jeg ta en liten testprikk, altså tatovere en liten prikk med sort blekk et sted det ikke synes. 

Det er selvsagt også viktig å passe på å bruke en dyktig tatovør fra et seriøst studio slik at blekket som brukes er av god kvalitet, det er mye dritt blant billig blekk.

Ja, akkurat nå tør jeg ikke utfordre det på noen som helst måte. Litt til trøst at jeg ikke er den eneste som har opplevd det sånn. Får krysse fingrene for at det går bra en gang i fremtiden for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, maysofie skrev:

For noen som ikke har erfaring med tatoveringer overhodet, så har jeg et realt noob-spørsmål! :D 
Jeg har sett mine mangfoldige episoder med TV-programmer om tatoveringstudio, men vet jo ikke hva som er et reelt inntrykk.

Hvordan har folk gått frem fra ønske om motiv til at det faktisk er på kroppen permanent? Hvor stor del har artisten i del hele å si og hva foretrekker degm/gjør dem ikke, har dere kommet med ferdig skisse som skulle rett på kroppen osvosv? Tenker på fra alt mellom en liten smiley i en føflekk til store verk.

Jeg har 7 tatoveringer (eller, half sleeve + 3 andre). To av de har jeg kommet med ferdig mal. Ene teksten fant jeg skriftype sammen med tatovøren i studio, andre teksten skrev tatovøren for frihånd på mal (sykt fin syns jeg). 

3 av tattoveringene i sleeven er tatt hos samme tatovør, ei jeg er utrolig fornøyd med. Første omgang var det minnetattovering, da sendte jeg mail med hva jeg ønsket å ha med, og hun laget en skisse ut fra det. Gjorde et par små justeringer før jeg tok den. Andre runde tegnet hun på mal mens jeg var der. Tredje runde skulle jeg bare ha flere roser for å fylle ut, de var tegnet på forhånd så justerte vi bare størrelsen når jeg kom :) 

har noen småting jeg vil ha nå, men siden jeg ikke bor i nærheten av hennes studio lenger, så må jeg utforske studioer i området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa hvilke elementer jeg ville ha med i tatoveringen og hva slags stiler likte (jeg ville feks ha vannfarger og ikke for feminin tatovering), og så lagde hun et utkast jeg fikk dagen før timen, og tilpasset det str på armen da jeg kom dit :)

 

Jeg har hodeskalle for jeg elsker det, jeg har det på telysholdere, putetrekk, penal osv :) Og så synes jeg det rocker opp litt og blir ikke så feminint og "dillete" :) Jeg er også veldig glad i rockemusikk, dog ikke metall, så det er jo et slags symbol for det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg begynte å fantasere seriøst om tatovering etter at @SoppenCamilla kom hjem med en katt på armen, men fordi tatovøren bor i England har det vært litt styr å få avtalt tid. Først skulle jeg dra på ei tatoveringsmesse, deretter ei annen, og så viste det seg at han på den tredje ikke ville gjøre større ting, bare walkups. Så jeg har altså fortsatt ikke noen tatovering, to år etterpå. 

Men i juni skal jeg til Birmingham med jobben, hvor han tilfeldigvis har studio! Så nå har jeg maila og spurt om det er mulig å få til en avtale... :banana: 

Jeg er ferdig på konferansen 30. juni og skal reise rundt i England i noen dager etterpå. Hva er vel bedre enn å sitte på tog og buss rundt på landsbygda med en kløende og nytatovert skulder? :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg begynte å fantasere seriøst om tatovering etter at @SoppenCamilla kom hjem med en katt på armen, men fordi tatovøren bor i England har det vært litt styr å få avtalt tid. Først skulle jeg dra på ei tatoveringsmesse, deretter ei annen, og så viste det seg at han på den tredje ikke ville gjøre større ting, bare walkups. Så jeg har altså fortsatt ikke noen tatovering, to år etterpå. 

Men i juni skal jeg til Birmingham med jobben, hvor han tilfeldigvis har studio! Så nå har jeg maila og spurt om det er mulig å få til en avtale... :banana: 

Jeg er ferdig på konferansen 30. juni og skal reise rundt i England i noen dager etterpå. Hva er vel bedre enn å sitte på tog og buss rundt på landsbygda med en kløende og nytatovert skulder? :lol: 

Håper det ordner seg denne gangen! P. S. Kjøp mat og drikke før du går på toget. Vi dro rett fra flyet til toget, helt utsulta, men hadde dårlig tid. Også hadde de ikke noe mat der! Skuffaaaaa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, SoppenCamilla said:

Håper det ordner seg denne gangen! P. S. Kjøp mat og drikke før du går på toget. Vi dro rett fra flyet til toget, helt utsulta, men hadde dårlig tid. Også hadde de ikke noe mat der! Skuffaaaaa. 

Jeg skal på en konferanse i byen, jeg drar jo ikke dit bare for tatovere meg, så jeg trur nok at jeg blir godt fôra opp uten å måtte bekymre meg for akkurat det med sult. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg er ferdig på konferansen 30. juni og skal reise rundt i England i noen dager etterpå. Hva er vel bedre enn å sitte på tog og buss rundt på landsbygda med en kløende og nytatovert skulder? :lol: 

Jeg har ikke begynt å klø før etter 4-5 dager, hvis det er noe trøst, men det svir greit da, første dagen hvert fall :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Kaisen said:

Jeg har såå lyst på en hamsa tattovering. Kanskje med vannfarger?

Har 3 tattoveringer fra før. Alle er i svart, så hadde vært gøy med litt farge for en gangskyld!

Sjekk ut Bodil Schilperoord på Instagram eller Facebook! Riktignok ikke så mye farger, men hun er enormt god på hamsaer og andre intrikate mønstre! 

 

Jeg har forresten ikke noe stort håp om at det blir tattis på meg denne gangen heller, det er litt sånn inshalla. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Sjekk ut Bodil Schilperoord på Instagram eller Facebook! Riktignok ikke så mye farger, men hun er enormt god på hamsaer og andre intrikate mønstre! 

 

Jeg har forresten ikke noe stort håp om at det blir tattis på meg denne gangen heller, det er litt sånn inshalla. :P 

Hun så veldig flink ut! Synd jeg ikke har planer om å reise til nederland..:teehe:jeg har funnet en annen i stavanger som er veldig flink på vannfarger da. Evie som rocky nevnte litt lenger bak i tråden. Men jeg skal tenke enda litt til på det. Har hatt mange tattoveringsplaner opp igjennom, og gud så glad jeg er for at jeg ikke har tatt noen av de!!:aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
57 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg har brukt alle pengene mine hos veterinæren i 2017, så det blir ingen tatovering nå heller, til tross for at jeg skal til samme by som han har studio. :frantics: 

Oh noeeees :( Hadde gleda meg til å se!!!

Gubben tok ny tatovering nylig, og han som er tatovør inngikk veddemål med gubben på 100€ om at jeg skulle ta tattis innen året er omme. Såeeehhh... Jeg går som vanlig veldig vitenskaplig tilverks, og lurer litt på hva som er lurest. Jeg vil egentlig ha vovven min på kroppen, for det er den ene tingen som har betydd mest for meg i hele verden. Luna. Så begynner jeg å tenke på hundetattiser som er støgge, og at det er vanskelig å få bra til. En hundesnute er ikke enkelt. Kanskje det dermed er lurest å ta en hundeprofil fra siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Kangerlussuaq said:

Jeg vil egentlig ha vovven min på kroppen, for det er den ene tingen som har betydd mest for meg i hele verden. Luna. Så begynner jeg å tenke på hundetattiser som er støgge, og at det er vanskelig å få bra til. En hundesnute er ikke enkelt. Kanskje det dermed er lurest å ta en hundeprofil fra siden?

Hundeportretter er vanskelig, ja, og spesielt svarte hunder, så om du går for det, så må du være VELDIG nøye på hvem du går til. Fort gjort at det slett ikke ligner, eller at det ser ut som hunden har slag eller lignende. :blink: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/28/2017 at 3:09 PM, Kaisen said:

Hun så veldig flink ut! Synd jeg ikke har planer om å reise til nederland..:teehe:jeg har funnet en annen i stavanger som er veldig flink på vannfarger da. Evie som rocky nevnte litt lenger bak i tråden. Men jeg skal tenke enda litt til på det. Har hatt mange tattoveringsplaner opp igjennom, og gud så glad jeg er for at jeg ikke har tatt noen av de!!:aww:

Jeg håperhåperhåper jeg får sjangs rent økonomisk iløpet av vinterhalvåret å få tatt hos Evie i år/2018. :D (Hun skal forøvrig være gjesteartist hos Stigma i horten i Juli! Så løp og bestill de som bor i nærheten! :D )

Jeg vurderer å ta en tattoo på tattoo convention i år også, spørs hva det blir isåfall, men funderer på en soot sprite eller en katt/yingyang tattoo. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/6d/dd/63/6ddd6334c2f26058e269c21190b17df1.jpg Enten den som sitter med ryggen til og krøller ying yang tegnet i halen eller den som sitter med ryggen til og ser opp og "balangserer" det på nesen. 
Aaaaaner ikke hvor jeg skal plassere den dog, kanskje på innsiden av foten/ankelen? Skal ha minnetattoo i vannfarger med sommerfugl som mamma har tegnet langs utsiden er planen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2017 at 0:28 AM, Kangerlussuaq skrev:

Jeg vil egentlig ha vovven min på kroppen, for det er den ene tingen som har betydd mest for meg i hele verden. Luna. Så begynner jeg å tenke på hundetattiser som er støgge, og at det er vanskelig å få bra til. En hundesnute er ikke enkelt. Kanskje det dermed er lurest å ta en hundeprofil fra siden?

Ja, mye stygge tatoveringer rundt om! Jeg var i tvil om jeg turte å ta et hundeportrett, for tenk hvis det ble stygt? Gjorde research og sjekka hva de hadde laget før, tok ikke noe bare på godt ord. Ente opp med å bli veldig fornøyd! Alle bare "Ja, man SER jo at det er Nemi" :)

På 31.10.2016 at 10:36 PM, Sprettballen skrev:

I dag ble tatoveringen av Nemi ferdig og jeg må bare si jeg er dødsfornøyd! Den ble rett og slett dritbra.

14910304_10210909094785908_1220064332110563234_n.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 5/16/2017 at 11:23 PM, SandyEyeCandy said:

Jeg har brukt alle pengene mine hos veterinæren i 2017, så det blir ingen tatovering nå heller, til tross for at jeg skal til samme by som han har studio. :frantics: 

To uker har gått og jeg har akkurat sendt en epost til tatovøren og varsla om at jeg kommer til byen og at jeg vil bli tatovert. Er forberedt på havregrynsdiett og lang nedbetaling på kredittkort for dette her, men jeg KLARER bare ikke å slippe tanken. Nå gjenstår det å se om han digger konseptet og har tid... :icon_redface:

Iogm at han jobber konseptuelt heller enn med konkrete objekter, så har jeg fortalt at jeg ønsker en tatovering med "take me with you" som tema. Spent på hva han evt kommer fram til. :teehe: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

To uker har gått og jeg har akkurat sendt en epost til tatovøren og varsla om at jeg kommer til byen og at jeg vil bli tatovert. Er forberedt på havregrynsdiett og lang nedbetaling på kredittkort for dette her, men jeg KLARER bare ikke å slippe tanken. Nå gjenstår det å se om han digger konseptet og har tid... :icon_redface:

Iogm at han jobber konseptuelt heller enn med konkrete objekter, så har jeg fortalt at jeg ønsker en tatovering med "take me with you" som tema. Spent på hva han evt kommer fram til. :teehe: 

Klarer man ikke slippe tanken er det bare å kjøre på! 

Jeg har fått time 27 Juni. :D Så da blir det mest sannsynlig blekk på armen! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ozzy said:

Klarer man ikke slippe tanken er det bare å kjøre på! 

Jeg har fått time 27 Juni. :D Så da blir det mest sannsynlig blekk på armen! 

Sonen - stedet en alltid kan regne med støtte! :lol: Jeg liker ikke helt følelsen av å stå med lua i hånda og be pent om å få lov til å bli tatovert, samtidig som jeg liker at han ikke er en run of the mill-type en kan komme til og be tatovere hva som helst, da kan en jo helt fint gå til nettopp hvem som helst. 

Avslutta eposten sånn her: 

PS: This would be my very first tattoo. 
PS2: I'm 37.
PS3: I'm very exited. 

Så jeg håper han synes jeg er såpass sjarmerende at han vil gjøre det sjøl om han mot formodning skulle synes at temaet er litt corny. :lol: 

Hva skal du ha igjen...? Og hvor skal du gå?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...